ZX-6R-tråden

Daffa

Sporthojsnörd
Gick med
11 Mar 2009
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki VN 900 Bobber Edition, Kawasaki Zx6-R -08, KTM Duke II 640 "Limited edition" -06
Ebay + MotoGP pipe typ.

Då får du en tratt.

Hotbodies Megaphone forde funka + att du byter ut främre delen till grenrör utan katalysator.

Tack! Dock tror jag bara att dom har fraån modellerna 09 och framåt då pipan inte sitter under tailen:(

Inga andra förslag:tummenupp?
 

StreetfighterGBG

Musclemachine
Gick med
7 Jul 2007
Ort
Skåne
Hoj
1st ZX9R Streetfighter White Edition, 1st Honda SP1, 1st Aprilia Tricolore, 1st GSX-R 1000 K4 Svart, 1st ZX9R Streetfighter Dreams, ZX9R Streetfighter Ghost Editionl

Daffa

Sporthojsnörd
Gick med
11 Mar 2009
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki VN 900 Bobber Edition, Kawasaki Zx6-R -08, KTM Duke II 640 "Limited edition" -06
Har nu fått hem min första kawa i garaget och känner mig lite vilse på tekniken då jag bara har kört ktm innan.

Det blev en zx6-r 2008:)

Sitter på ganska många funderingar och har sökt runt lite men inte hittat några svar på dessa två frågor:

1. Var sitter justeringsskruven för inställningarna till vertikal & horisontell vinkeln för halv & helljus?

Hittade en ratt ganska långt in till vänster som man skruvar på för hand, men justerar den både hel och halvljus & är det horisontell eller vertikalskruven?

2: Vilken ensitskuts och hugger är snyggast?:tummenupp

Tack!
 
Last edited:

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Tja boys!

Har någon gett sig på att konvertera standardpinnarna till raceväxlat?
Det är ju bara att vända på armen 180 grader...men då tar pinnen på länkaget i ramen - även om man shimsar ut pedalen.

Kulleden på länkaget är ju nitad på plats...och armen låser med bulten i spåret på axeln, och inte kan man ge sig på pinnen heller, den sexkantiga biten som ligger an mot ramen är ju hålborrad och gängad, så det finns inte överdrivet med gods över.

Gaaaah....
 

Tapeworm

"Full fart, spar tid!"
Gick med
16 Apr 2011
Ort
Solna
Hoj
1998, Kawasaki Ninja ZX-6R
Tog lite tid att hitta hit, men nu e man här! :rolleyes:

Lika bra att klämma till med en fråga på en gång:

Undrar dels om någon har koll på när ABS-bromsarna kom till zx-6R?

Sen med risk att bli lite dumförklarad: Vilket läge ska reservtank-"skruven" stå på vid påfyllning/då jag behöver använda reservtanken?
Finns ju "On", "Off", "Reserv" om jag inte minns helt fel...?
(Fick soppatorsk för ett tag sedan och skulle dra igång reservtanken, men hände inget...:huvet Så hade väl antingen redan tömt den, eller så var den inte ens påfylld...)

årsmodellen är -98 btw...

//Tapeworm
 

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Strömstad
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Tog lite tid att hitta hit, men nu e man här! :rolleyes:

Lika bra att klämma till med en fråga på en gång:

Undrar dels om någon har koll på när ABS-bromsarna kom till zx-6R?

Sen med risk att bli lite dumförklarad: Vilket läge ska reservtank-"skruven" stå på vid påfyllning/då jag behöver använda reservtanken?
Finns ju "On", "Off", "Reserv" om jag inte minns helt fel...?
(Fick soppatorsk för ett tag sedan och skulle dra igång reservtanken, men hände inget...:huvet Så hade väl antingen redan tömt den, eller så var den inte ens påfylld...)

årsmodellen är -98 btw...

//Tapeworm


Du har ingen specifik reservtank.
Enda skillnaden mellan ON och RES är att röret(i tanken) till ON går upp en bit i tanken och när bränslet hamnar under den nivån så stannar hojen.
Då vrider man till RES son inte har något rör i tanken.

Om du hade hojen på läge ON när hojen stannade och den inte gick starta kan röret vara av.
Provade du att choka, för det tar en stund att fylla förgasarna.
 

Tapeworm

"Full fart, spar tid!"
Gick med
16 Apr 2011
Ort
Solna
Hoj
1998, Kawasaki Ninja ZX-6R
Du har ingen specifik reservtank.
Enda skillnaden mellan ON och RES är att röret(i tanken) till ON går upp en bit i tanken och när bränslet hamnar under den nivån så stannar hojen.
Då vrider man till RES son inte har något rör i tanken.

Om du hade hojen på läge ON när hojen stannade och den inte gick starta kan röret vara av.
Provade du att choka, för det tar en stund att fylla förgasarna.


Okey!
Nää ja chokade aldrig, så tror mer att jag glömde chokern än att röret är trasigt. (eller så är det önsketänkande :rolleyes: )

Tack för hjälpen hur som helst!
 

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Strömstad
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Okey!
Nää ja chokade aldrig, så tror mer att jag glömde chokern än att röret är trasigt. (eller så är det önsketänkande :rolleyes: )

Tack för hjälpen hur som helst!

Om röret är trasig kan du kolla rätt lätt med lite dunkar o lossad slang.

Töm tanken på läge ON, och skifta sen till RES och se om det finns någon bensin kvar.

Om du har "extern" bränslekran ( Två slangar från tanken till kranen och sen till förgasaren) så kanske någon monterad de fel så att RES anslutningen på tanken går till läge ON på kranen.
 

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Strömstad
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Hejsan.

Någon här som har en Zx6r 1997 och ett måttband som kan göra mig en tjänst.

Isf så undrar jag om du kan mäta från längst fram på gaffeln, till längst bak på svingen.

capturefcy.jpg



Tack

Ingen som har 5 min över och kan vara snäll och ta detta mått åt mig :)
 

Birge

Ny medlem
Gick med
17 Apr 2011
Ort
Luleå
Hoj
2003 zx6r
Halloj,

köpte mig en zx6r -03 för några månader sen och tog kortet väldigt nyligt. Efter att ha testat en polares CBR 1000 -05 så uppkommer lite frågor.

Det är ju helt annorlunda maskiner, men jag tycker nästan min är överdrivet stissig, man behöver knappt kolla på styret så har man brutit ner hojen i kurvorna. Sen känns körställningen väldigt extrem. Någon som har testat byta plats på clip-on'sen? fördelar/nackdelar med detta?

Någon kanske har lite andra trevliga tips som är ett "måste" på dessa modeller?
 

Mr. Kongo

Medlem
Gick med
17 Mar 2005
Ort
Nynäshamn
Hoj
ZX6R -05, YZ450F -08, HVA TE250 -08
Tja boys!

Har någon gett sig på att konvertera standardpinnarna till raceväxlat?
Det är ju bara att vända på armen 180 grader...men då tar pinnen på länkaget i ramen - även om man shimsar ut pedalen.

Kulleden på länkaget är ju nitad på plats...och armen låser med bulten i spåret på axeln, och inte kan man ge sig på pinnen heller, den sexkantiga biten som ligger an mot ramen är ju hålborrad och gängad, så det finns inte överdrivet med gods över.

Gaaaah....

Om du hittar någon bra lösning så vill jag höra :) jag har också konstaterat ovanstående :/
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Om du hittar någon bra lösning så vill jag höra :) jag har också konstaterat ovanstående :/

Problemet löst, prata med goshow här på forumet så svänger han ihop en ny pinne åt dig (i 8 mm rundstav, gängat å klart). Shimsade ut växelpedalen sisådär 4 mm, och det rockar benhårt.

Mitt andra problem med hälskyddet på högra sidan löstes meed omdragen slang, slägga och ett skruvstäd - rak platta - samma utrymme på båda sidor. :D
 

Acid Nation

Utan tvekan!
Gick med
21 Jun 2011
Ort
Hemma
Hoj
Kawasaki ZX-6R -07
Är det någon här inne som vet vad för lampa det sitter som parkeringsljus på en -07 zx6r. Är inne på att byta ut mot xenon då jag har xenon som halvljus.

Undrar dessutom om någon har bra tips på hur man kan installera dubbla xenon med både hel/halv så båda lamporna lyser samtidigt. Ser halvlökigt ut med xenon på högerlampan och halogen på vänster :(
 

Daffa

Sporthojsnörd
Gick med
11 Mar 2009
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki VN 900 Bobber Edition, Kawasaki Zx6-R -08, KTM Duke II 640 "Limited edition" -06
Är det någon här inne som vet vad för lampa det sitter som parkeringsljus på en -07 zx6r. Är inne på att byta ut mot xenon då jag har xenon som halvljus.

Undrar dessutom om någon har bra tips på hur man kan installera dubbla xenon med både hel/halv så båda lamporna lyser samtidigt. Ser halvlökigt ut med xenon på högerlampan och halogen på vänster :(

Det är en 12 volts, 5 Watts lampa som sitter som parkeringsljus (mitten fram)

Kawasakis art. nr. 92069-1016

Se länk nedan...

http://www.ronayers.com/Fiche/TypeI...inja_ZX-6R/GroupID/381682/Group/Headlight(s)_
 
Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Top