ZX-6R-tråden

Andersson

Ny medlem
Gick med
11 Feb 2009
Ort
Skövde
Hoj
Suzuki GSX-R 600-05
Låter kanske gammalmodig :p men är det säkert att köpa över Ebay?


Köp från "toprated sellers" så går det fint, jag har dock också köpt från folk som är helt nya och det har alltid funkat 100% för mig, och har nog köpt 200-300 saker på ebay. Betala alltid med paypal, skulle du inte få dina saker så kan du få tillbaka dina pengar.
 

Iman

Ny medlem
Gick med
13 May 2009
Ort
Jönköping
Hoj
Yamaha R6 -07
Har en fråga till er alla! :)

Jag funderar på och köpa en 2006 års ZX6-R/636..strypt (sen om jag har kvar strypningen eller ej låter vi vara osagt) kommer främst köra i stan och en del sköna skogsvägar.

Min fråga är då: Hur skön är den? Kommer jag gråta av smärta i hela kroppen efter en timmes körning t.ex.? Är den otymplig i stadskörning?

tacksam för svar

mvh Iman
 
Last edited:

Anderberg_83

Anderberg Skövde
Gick med
25 Mar 2011
Ort
Skövde
Hoj
02 Kawasaki zx6r
Hej!

Tänkte kolla om det finns några Skövde bor i detta forum som e ute och kör? Blir lite tjatigt att åka själv efter ett tag, har tjatat på polarna med de får aldrig tummen ur!

//Calle
 

Chrusty

Medlem
Gick med
8 Jul 2009
Ort
Stockholm
Hoj
Såld/död? zx-6r -97, senaste köp xt660x
hmm det står säkert nånstans i tråden, men vad är standarddrev fram och bak för en zx6r -97? vad ska man köra på om man vill dreva ner?
 

Locobase

Ny medlem
Gick med
23 Aug 2010
Ort
Mjölby
Hoj
Kawasaki ZX6R -03
Köpte en sadelkuts från Ebay och satte dit den. Passformen var dålig och den låste därmed inte fast sig som den skulle. Vid 180 flög den bort.... Någon som vet var man kan få tag i en kuts som passar till en 2003 zx6r? Som inte flyger bort....
 

JohanJesus

Ny medlem
Gick med
29 Jan 2008
Ort
Los Angeles
Hoj
Kawasaki zx-6r 2005
Har en fråga till er alla! :)

Jag funderar på och köpa en 2006 års ZX6-R/636..strypt (sen om jag har kvar strypningen eller ej låter vi vara osagt) kommer främst köra i stan och en del sköna skogsvägar.

Min fråga är då: Hur skön är den? Kommer jag gråta av smärta i hela kroppen efter en timmes körning t.ex.? Är den otymplig i stadskörning?

tacksam för svar

mvh Iman

Varför skulle du gråta av smärta? Man kör lätt en tank utan smärta om man är avslappnad och har lite muskler i ryggen och magen. Har väl hänt att man fått lite träsmak i röven ibland.

05:eek:rna verkar vara enklare att få tag på, men det är ju samma modell.
 

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Ort
Lund
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Varför skulle du gråta av smärta? Man kör lätt en tank utan smärta om man är avslappnad och har lite muskler i ryggen och magen. Har väl hänt att man fått lite träsmak i röven ibland.

05:eek:rna verkar vara enklare att få tag på, men det är ju samma modell.

Frågan är väl främst vad han ska med en sporthoj till om han mest ska lulla rundor inne i stan?
 

Bl@ck

Medlem
Gick med
12 Aug 2006
Ort
somewhere@home
Hoj
Honda CB1000RA -16
Funderar på att skaffa en Hugger till min 07:a.
Har lackat mitt rör och nu vill jag försöka skydda det mot stenskott. Någon som har något tips?
 

Bifogat

  • Sporthoj.jpg
    Sporthoj.jpg
    123.5 KB · Visningar: 63

Matthiaz

Ny medlem
Gick med
14 Dec 2010
Ort
Göteborg
Hoj
2006, Kawasaki, Z750
Kanske fel tråd men provar. Har ett mätarhus från en ZX6 -05 fast det sitter på en Z750-06. Har läst i elscheman för både ZX6 och Z750 och mätarhuset bör passa rakt av. Men hastighetsmätaren visar för lite, ca 5 km/h när jag kör i 50.
Jag har mätt att jag får 4 pulser/varv fram till hastighetsmätaren så inget fel på givare eller kablar.
Nån som haft liknande fel på hastighetsmätaren och har något tips? Eller är det bara till att köpa ett nytt mätarhus?
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top