ZX-6R-tråden

StreetfighterGBG

Musclemachine
Gick med
7 Jul 2007
Ort
Skåne
Hoj
1st ZX9R Streetfighter White Edition, 1st Honda SP1, 1st Aprilia Tricolore, 1st GSX-R 1000 K4 Svart, 1st ZX9R Streetfighter Dreams, ZX9R Streetfighter Ghost Editionl
Antar att det blir StreetfighterGBG som svarar på detta då du nog har mest erfarenhet i att plocka isär denna modell:
Går det att fästa bakre ramdel som håller fast bakkåpa i annan vinkel än orginalvinkeln för att underlätta dit-sättning av annan bakkåpa?

Denna jag tänker på:

vinkel.jpg

Mjaa nu har jag väl inte skruvat på 600'an så mycket och den ser annorlunda ut än ZX9R? Rätta mig om jag har fel men bakramen ser inte ut att vara bultad? Men det klart att allting är möjligt men vilken bakkåpa skall du ersätta originalet med?? Nyare Kawa?
 

Sharx

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2010
Ort
Upplands-Väsby
Hoj
Kawasaki ninja zx6r -96
Rätta mig om jag har fel men bakramen ser inte ut att vara bultad? Men det klart att allting är möjligt men vilken bakkåpa skall du ersätta originalet med?? Nyare Kawa?

Nej, strunta i mig du har helt rätt den är ju inte ens bultad - vet inte var jag fick den idén ifrån. Skyller på att jag var sjuk. :p

Men jo vill på ett eller annat sätt få dit en nyare bakkåpa, behöver dock inte vara just Kawasaki, men antar att det kan vara enklast att hålla sig till samma märke.
 

turbo81a

Ny medlem
Gick med
26 Mar 2005
Ort
tranås
Hoj
zx6r fighter, lancia a112turbo, bmw touring, mercedes biltransport, volvo 740tic, och massa andra prylar!
hej har lite frågor och funderingar. har hört massa om dessa airducts men fattar inte riktigt vad man ska göra med dom?? vad ska man ha för drevning om man vill ha lite rolig bakhjulsåka, och ändå ha skaplig toppfart?? något annat som är att tänka på om man vill ha en riktigt rolig bushoj!!!??

bara ta ett par inlines hjul funkar kanon med gängstav rakt igenom hjulen!!
 
Last edited:

lundstedt

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2010
Ort
Ulricehamn
Hoj
Kawasaki zx-6r 2005
hej! jag har en liten fundering, har en zx6r 2005. de sitter slipon på som bygger en aning mer än orginal ljuddämpare, alltså den är inte oval utan mer åt de runda hållet, jag söker en skylthållare som kan tänkas passa, någon annan som har haft detta bekymmer och kan ge något tips på någon bra sida eller specifik hållare som lämpar sig?
 

Arne_Duck

Fuck a duck... please!
Gick med
31 May 2005
Ort
Södertälje
Hoj
ZX10r -04, ZX6r -98
hej har lite frågor och funderingar. har hört massa om dessa airducts men fattar inte riktigt vad man ska göra med dom?? vad ska man ha för drevning om man vill ha lite rolig bakhjulsåka, och ändå ha skaplig toppfart?? något annat som är att tänka på om man vill ha en riktigt rolig bushoj!!!??

bara ta ett par inlines hjul funkar kanon med gängstav rakt igenom hjulen!!

Jag kör skateboardhjul jag.....
 

MP

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2007
Ort
gbg
Hoj
zx6r-96
Äntligen fick jag igång hojjen efter att ha rengjort förgasarna å bytt batteri nu e det snart besiktning men jag undrar om mitt system klarar det har gjort det hittills men men har hel alu system muzzy
 

MP

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2007
Ort
gbg
Hoj
zx6r-96
vad kan man få för en zx6r-96 som gått 2000mil nått har gjort stora servisen med ventil justering sitter ett hel alusystem på har org system kvar ??
 

@ngel

Guest
Någon här som en guru på el? :va
Jag har en "glädjemätare" till hastighetsmätare :rolleyes: Ligger och tuffar runt i 50 ca ja då visar den 225 :skrämd och precis när man startar så "tralla".. 190 knutar..
Det lär INTE bli uppskattat på besiktningen kan jag lova :brinnerup
Jag har bytt ut sensorn men samma sak. Allt annat verkar fungera som det ska, temp, varvräknaren osv .. Vad sjutton ska man börja rota efter? Byta hela mätaren verkar inte vara en "option" känns det som..
 

stenberg_

Ny medlem
Gick med
23 Jan 2010
Ort
Bromma
Hoj
Yamaha MT-01
Hej! går i tankarna att köpa en zx6r och har hittat en från 1998 som verkar fräsch MEN den har gått 6000mil.. Är milen något att vara rädd för?

Mvh Andreas
 

Arne_Duck

Fuck a duck... please!
Gick med
31 May 2005
Ort
Södertälje
Hoj
ZX10r -04, ZX6r -98
Hej! går i tankarna att köpa en zx6r och har hittat en från 1998 som verkar fräsch MEN den har gått 6000mil.. Är milen något att vara rädd för?

Mvh Andreas

Som vanligt. Kolla skicket, lyssna på motorn och provkör. Visst rasserl är normalt från kamkedja tex men du bör fråga om man har bytt spännaren. Kan vara en bra idé annars.
 

HerrMejsel

Blåblå
Gick med
24 May 2007
Ort
Stockholm/Köpenhamn
Hoj
Ninja ZX-636R '03
hej har lite frågor och funderingar. har hört massa om dessa airducts men fattar inte riktigt vad man ska göra med dom?? vad ska man ha för drevning om man vill ha lite rolig bakhjulsåka, och ändå ha skaplig toppfart?? något annat som är att tänka på om man vill ha en riktigt rolig bushoj!!!??

bara ta ett par inlines hjul funkar kanon med gängstav rakt igenom hjulen!!


Standard att börja med är väl att gå ned en kugg fram och upp två kugg bak...

Någon med andra eller liknande erfarenheter får gärna fylla i sin setup...
 

Thompax

Got symaskin?
Gick med
12 Apr 2008
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690 SMC!
fan vad nöjd jag är! 20mil har den rullat nu :) yoshi r77 är beställt!:tummenupp
 

Bifogat

  • tpaxasd2.jpg
    tpaxasd2.jpg
    220.6 KB · Visningar: 90
  • tpaxasd3.jpg
    tpaxasd3.jpg
    262.8 KB · Visningar: 102

medic

Ny medlem
Gick med
1 Mar 2004
Ort
Örebro
Hoj
CBR600F4
Funderar på att köpa en 636 från 2004.

Några barnsjukdomar eller något speciellt man bör se upp med? Sedan det där med försäkringar, vilka bolag har ni som ger en bra försäkring på ninjor? Är 28, körkort i 5 fem år, bor i Örebro.

Tacksam för svar.
 

Anderberg

Aldrig nöjd
Gick med
29 Nov 2006
Ort
Färingsö
Hoj
KTM EXC 450 -09, KTM EXC 300 -09
Funderar på att köpa en 636 från 2004.

Några barnsjukdomar eller något speciellt man bör se upp med? Sedan det där med försäkringar, vilka bolag har ni som ger en bra försäkring på ninjor? Är 28, körkort i 5 fem år, bor i Örebro.

Tacksam för svar.

Köpte mig en 04a i våras.
Nöjd med den så här långt.

Jag betalar 985:- månaden halvförsäkring/helår ej avställningsbar hos Folksam.
20 år och bor i Stockholm
 

matti83

Ny medlem
Gick med
3 Jun 2009
Ort
i hus
Hoj
suzuki bandit 1200
Hej tänkte be om lite tips ang en kawa zx6r 1999:a. Den den har gått 3500mil importerad år 2000.
Har blivit grymt sugen på den
saker man bör tänka på (kolla)
hur funkar dom att åka 2 på? :va
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top