ZX-6R-tråden

Dauich

Ny medlem
Gick med
7 Nov 2006
Ort
Lund
Hoj
CBR 600rr-08
försäkring.

Letar hoj och har kikat på zx6, finns det någon som kan rekommendera försäkring då kawa mig veterligen inte har någon märkesförsäkring?!
 

HotRodJeppe

www.brillko.se
Gick med
30 Aug 2009
Ort
Enhörna
Hoj
2005, Yamaha, XT660SM
Köpte en kawasaki zx6r -01 för 3-4 månader sen och är riktigt nöjd har lite av grejerna på den inne på lack nu så de blir bilder när allt e ihop satt igen

Visst har ni väl rerservnycklar till era ninjor? Har fått hjärnsläpp om jag någonsin haft en.

Jag har en extra nyckel
 
Last edited:

RebeX

THE Ninja
Gick med
27 May 2004
Ort
Over the hills and far away
Hoj
ZX6R 636 -04 - RebexEdition
Hej hej! Har precis köpt en zx6r-04 från USA. Kraschad och klar så slipper jag ha ångest första gången jag lägger den. Har bara sett den på bild så jag köper grisen i säcken, det är ganska spännande! Men jag kan alltid skylla på hårfärgen hehe...:D

Så, framöver kommer jag säkert komma med massa dumma frågor angående min nya älskling. Hojjen kommer inom 2 mån. Jag har köpt den första nya delen, höger styrpinne, så nu sitter jag här med den i näven och drömmer mig bort...

Måste bli av med min gamla hoj oxå, så vet ni någon som behöver en ny hoj så har jag en superfin CBR 600 F2- 93a till salu med racekåpor, och mycket bytt, tex sitter det stålomspunna bromsslangar på den med mera med mera...
 

GabFeiZ

Ny medlem
Gick med
26 Nov 2009
Ort
Solna
Hoj
-96 Kawasaki zx6r
Hej har en kompis som en zx6r den har nått missljud det liksom kan knäpp till i framgaffeln vid inbromsning nån som har samma problem eller vet var det kan vara för något tacksam för svar???

Är det knäppljud när du åker på låga hastigheter också?..Som sen trappas upp om man försiktigt gasar mer?. Jag har samma problem och lyckades lokalisera det: Hastighetsvajern på framdäcket verkar vara slut. Testa om det är det, följ gärna upp då jag har samma problem.
 

DaWoos

Medlem
Gick med
20 Apr 2005
Ort
Skövde
Hoj
GSXR 750 -09
Vad tror ni om att köpa en lite äldre ninja och sedan åka en bra bit i europa på. Jag tänker mest på så att skiten håller ihop någorlunda.
Säg en som gått runt 4000 mil. Självklart kommer jag serva skiten efter bästa förmåga och leta efter ett så bra exemplar som möjligt.

Btw, om det är någon som har lust att konvertera till offroad åkning så kommer jag sälja min xr 650r för att köpa mig en sån här plastraket.
Synd att man inte har råd med två hojar:näsblod
 

StreetfighterGBG

Musclemachine
Gick med
7 Jul 2007
Ort
Skåne
Hoj
1st ZX9R Streetfighter White Edition, 1st Honda SP1, 1st Aprilia Tricolore, 1st GSX-R 1000 K4 Svart, 1st ZX9R Streetfighter Dreams, ZX9R Streetfighter Ghost Editionl
Vad tror ni om att köpa en lite äldre ninja och sedan åka en bra bit i europa på. Jag tänker mest på så att skiten håller ihop någorlunda.
Säg en som gått runt 4000 mil. Självklart kommer jag serva skiten efter bästa förmåga och leta efter ett så bra exemplar som möjligt.

Inga problem att åka på långresor med en äldre hoj så länge vitala delar är i bra skick. Kolla alla lager (sving, styr, hjul mm), serva den med ventiljustering och att drivpaketet är i bra skick. Tänker man åka på en riktigt lång tripp så är det väl inte fel att investera i ett nytt drivpaket?
Hittar du ett bra exemplar så är Kawa's motorer väldigt skottsäkra.
Skötsel är allt för livslängden:) Lycka till:tummenupp

Btw så planerar vi själva en tripp till Italien med 3 äldre hojar ZX9R 1994(renoverad 5000mil) & 1995 (7000mil) + ZX6R 2001(4300mil). Genomgångna och klara!
 

DaWoos

Medlem
Gick med
20 Apr 2005
Ort
Skövde
Hoj
GSXR 750 -09
Vad tror ni om att köpa en lite äldre ninja och sedan åka en bra bit i europa på. Jag tänker mest på så att skiten håller ihop någorlunda.
Säg en som gått runt 4000 mil. Självklart kommer jag serva skiten efter bästa förmåga och leta efter ett så bra exemplar som möjligt.

Inga problem att åka på långresor med en äldre hoj så länge vitala delar är i bra skick. Kolla alla lager (sving, styr, hjul mm), serva den med ventiljustering och att drivpaketet är i bra skick. Tänker man åka på en riktigt lång tripp så är det väl inte fel att investera i ett nytt drivpaket?
Hittar du ett bra exemplar så är Kawa's motorer väldigt skottsäkra.
Skötsel är allt för livslängden:) Lycka till:tummenupp

Btw så planerar vi själva en tripp till Italien med 3 äldre hojar ZX9R 1994(renoverad 5000mil) & 1995 (7000mil) + ZX6R 2001(4300mil). Genomgångna och klara!


Låter bra det! Jo nytt drivpaket, däck, checka ventiler, olja är väl rätt obligatoriskt inför en längre resa på egen hand. Fan vad man längtar, jag har lite planer på att flytta ner till kroatien ett tag till sommaren, men innan det ska det bli en rejäl mc tripp:yoparty
 
Last edited:

Tobbzor

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2009
Ort
Strömstad
Hoj
05 Gixxer 1000
Någon som har ett och korrekt svar på om det går att hänga i en motor från en ZX9R årsmod 99 rakt över på en ZX6R årsmod 99?
 
Last edited:

jjabba

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2009
Ort
i sadeln
Hoj
Kawasaki
Försäkring ZX6R 2007

Goddagens alla racerbröder.

Letar försäkring på en ZX6R 2007a. Är 27 år gammal och bor i Malmö. Det bästa jag hittat hittills är 18.000 för en halvförsäkring (helår) hos folksam. Då har jag ändå letat ordentligt. Har iofs. sveriges sämsta postnummer så det kan blir minst 8000:- extra p.g.a. det. Men 18.000 om året känns ju lite surt när jag inte ens får köra på full effekt (tog kk med begränsad) så hojen är strypt, både på pappret och i verkligheten.

Någon som har lite prisexempel på premier på nyare ZX6R hojar?
 

maccc

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2009
Ort
Oslo
Hoj
Har ingen!
Ni som kan det här med zx6r. Vad ska man kolla på när man ska köpa en begagnad 03-04:a?

Finns det några typiska fel/skador som lätt uppstår?
 

4:20

Ett fuckobarn...
Gick med
16 Mar 2008
Ort
Överallt..
Hoj
Såld: ZX6RR "BanEdition" lolz RVF NC35 *såld
Hej hej..

Köpte mig en ZX6R 00a igår, ala BanEdition" lolz :yoparty

en grej jag saknar, en manual, vet om att det finns Haynes, men finns det någon som har en på svenska?

om det nu finns vill säga?:va

och så letar jag efter en KylarFläkt, samt ett sidostöd.
någon som har till övers?

mvh


bump:tuttar
 

R1Lillen

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Aug 2003
Ort
Eksjö
Hoj
R1-98 polka som ny,R1-15
har varit å hämtat mig en zx6r nu..
 

Bifogat

  • kawa.jpg
    kawa.jpg
    114.3 KB · Visningar: 93

hudiksvall

www.hmck.se
Gick med
15 Nov 2004
Ort
Hudiksvall
Hoj
Kawasaki zx-6r 2015
zx6r -09

Hej hopp!
Nån som har lite erfarenhet av zx6r -09
Tycker 08,an är snyggare men 09,an är kanske en bättre hoj.
Mest gatåka för min del.
Tacksam för svar:krama
// Ragge
 

Knekten

trissad
Gick med
7 Dec 2004
Ort
Järbo
Hoj
gsxr 1000 -01
har en -97 ninja 600... nån som plockat ur trottlarna på sin hojj??? min är strypt så men skulle vilja veta hur dom ser ut orginal...
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top