Visst har ni väl rerservnycklar till era ninjor? Har fått hjärnsläpp om jag någonsin haft en.
Hej har en kompis som en zx6r den har nått missljud det liksom kan knäpp till i framgaffeln vid inbromsning nån som har samma problem eller vet var det kan vara för något tacksam för svar???
Vad tror ni om att köpa en lite äldre ninja och sedan åka en bra bit i europa på. Jag tänker mest på så att skiten håller ihop någorlunda.
Säg en som gått runt 4000 mil. Självklart kommer jag serva skiten efter bästa förmåga och leta efter ett så bra exemplar som möjligt.
Inga problem att åka på långresor med en äldre hoj så länge vitala delar är i bra skick. Kolla alla lager (sving, styr, hjul mm), serva den med ventiljustering och att drivpaketet är i bra skick. Tänker man åka på en riktigt lång tripp så är det väl inte fel att investera i ett nytt drivpaket?
Hittar du ett bra exemplar så är Kawa's motorer väldigt skottsäkra.
Skötsel är allt för livslängden Lycka till
Btw så planerar vi själva en tripp till Italien med 3 äldre hojar ZX9R 1994(renoverad 5000mil) & 1995 (7000mil) + ZX6R 2001(4300mil). Genomgångna och klara!
Vad tror ni om att köpa en lite äldre ninja och sedan åka en bra bit i europa på. Jag tänker mest på så att skiten håller ihop någorlunda.
Säg en som gått runt 4000 mil. Självklart kommer jag serva skiten efter bästa förmåga och leta efter ett så bra exemplar som möjligt.
Inga problem att åka på långresor med en äldre hoj så länge vitala delar är i bra skick. Kolla alla lager (sving, styr, hjul mm), serva den med ventiljustering och att drivpaketet är i bra skick. Tänker man åka på en riktigt lång tripp så är det väl inte fel att investera i ett nytt drivpaket?
Hittar du ett bra exemplar så är Kawa's motorer väldigt skottsäkra.
Skötsel är allt för livslängden Lycka till
Btw så planerar vi själva en tripp till Italien med 3 äldre hojar ZX9R 1994(renoverad 5000mil) & 1995 (7000mil) + ZX6R 2001(4300mil). Genomgångna och klara!
Låter bra det! Jo nytt drivpaket, däck, checka ventiler, olja är väl rätt obligatoriskt inför en längre resa på egen hand. Fan vad man längtar, jag har lite planer på att flytta ner till kroatien ett tag till sommaren, men innan det ska det bli en rejäl mc tripp
Hej hej..
Köpte mig en ZX6R 00a igår, ala BanEdition" lolz
en grej jag saknar, en manual, vet om att det finns Haynes, men finns det någon som har en på svenska?
om det nu finns vill säga?
och så letar jag efter en KylarFläkt, samt ett sidostöd.
någon som har till övers?
mvh
har varit å hämtat mig en zx6r nu..
Försäkrar ni inte era hojar?
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |