ZX-6R-tråden

R1Lillen

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Aug 2003
Hoj
R1-98 polka som ny,R1-15
hej är det någon som kan svara på vilken oljemängd det är orginal samt klick på retur,komp och förspänning på en zx6r-09??

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Hämtade denna igår, visst är den fin.:S
Bakramen är rätt sne så den har jag delat på mitten för att dra den rak.
Går inte det så bygger jag en ny ist. Ska bli en fighter.

5500 kr
dsc3126n.jpg

Kvax

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2010
Hoj
En sån där dödsmaskin
Någon som har grepp på var jag ska köpa mitt batteri till en 04:a för att få det så billigt som möjligt?

Köpte mig en 04a i våras.
Nöjd med den så här långt.

Jag betalar 985:- månaden halvförsäkring/helår ej avställningsbar hos Folksam.
20 år och bor i Stockholm

Är du medlem hos SMC? De ger 10% på premien.

Kvax

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2010
Hoj
En sån där dödsmaskin
Behöver även back och framdäck. Någon som kan hjälpa mig på traven eller består den här tråden endast av frågor? :rolleyes:

StreetfighterGBG

Musclemachine
Gick med
7 Jul 2007
Hoj
1st ZX9R Streetfighter White Edition, 1st Honda SP1, 1st Aprilia Tricolore, 1st GSX-R 1000 K4 Svart, 1st ZX9R Streetfighter Dreams, ZX9R Streetfighter Ghost Editionl
Såg att någon länkade till http://www.mdsbattery.co.uk/
Är det något att ha? Är det bättre än biltema?

Sen har jag inte hojen här så jag skulle behöva veta exakt vilket batteri jag behöver.

Jag kan varmt rekommendera dem:tummenupp Har köpt flera batterier där. Fördelen är att du kan köpa original Yuasa batteri till en bråkdel av priset i Sverige.
Dessutom otroligt snabba leveranser:yoparty

Du vet väl årsmodellen?? Då är det piece of cake att finna rätt på hemsidan.

Behöver även back och framdäck. Någon som kan hjälpa mig på traven eller består den här tråden endast av frågor? :rolleyes:

Vad vill du veta?? Storlek, märke eller var du bör handla dom?
Har du tur kan du finna nya däck till kanonpriser på SH eller blocket. Att kränga på dom & av med de gamla kostar inte mer än en femhundring (max).

Last edited:

Kvax

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2010
Hoj
En sån där dödsmaskin
Jag kan varmt rekommendera dem:tummenupp Har köpt flera batterier där. Fördelen är att du kan köpa original Yuasa batteri till en bråkdel av priset i Sverige.
Dessutom otroligt snabba leveranser:yoparty

Du vet väl årsmodellen?? Då är det piece of cake att finna rätt på hemsidan.

Vad vill du veta?? Storlek, märke eller var du bör handla dom?
Har du tur kan du finna nya däck till kanonpriser på SH eller blocket. Att kränga på dom & av med de gamla kostar inte mer än en femhundring (max).

Låter helt kalas. Jag navigerade mig bakvänt förra gången, blev något galet men nu var det enklare. Men när jag ska välja batteri så finns alternativen ZX6-R och ZX6-R Ninja och även någon alternativ därefter. Vilken av dem ska jag välja?

Angående däck så låter det lovande. Jag vet bara att jag måste byta däck inför besiktningen. Jag behöver egentligen inte några superdäck, eftersom jag troligtvis måste sälja hojen nästa år eller året därefter. Priset är viktigast!

Har kollat med lokala mekarna och de fixar däcken åt mig, så jag behöver bara veta vilka jag ska ha. Jag är totalt nybörjare...

StreetfighterGBG

Musclemachine
Gick med
7 Jul 2007
Hoj
1st ZX9R Streetfighter White Edition, 1st Honda SP1, 1st Aprilia Tricolore, 1st GSX-R 1000 K4 Svart, 1st ZX9R Streetfighter Dreams, ZX9R Streetfighter Ghost Editionl
Låter helt kalas. Jag navigerade mig bakvänt förra gången, blev något galet men nu var det enklare. Men när jag ska välja batteri så finns alternativen ZX6-R och ZX6-R Ninja och även någon alternativ därefter. Vilken av dem ska jag välja?
[/QUOTE

Jag såg att du hade en -04 och då är väl en 636 och inte en 600? Så då skall du välja detta batteri
http://www.mdsbattery.co.uk/shop/pr...entName=Motorcycle+Batteries&DepartmentID=155 Du har det hemma för ca 600:-SEK:banana DET är billigt!

Last edited:

StreetfighterGBG

Musclemachine
Gick med
7 Jul 2007
Hoj
Angående däck så låter det lovande. Jag vet bara att jag måste byta däck inför besiktningen. Jag behöver egentligen inte några superdäck, eftersom jag troligtvis måste sälja hojen nästa år eller året därefter. Priset är viktigast!

Har kollat med lokala mekarna och de fixar däcken åt mig, så jag behöver bara veta vilka jag ska ha. Jag är totalt nybörjare...

Däck är mer tricky att rekommendera då det handlar om körstil, bana eller landsväg, regn eller inte regn, personlig smak mm?

Michelin Pilot Road 2 är väl ett bra hållbart däck som är mer sport touring än sport? Dock inte billigast men känt bra.

Liquid_shadow

100% Awesome!
Gick med
8 Aug 2008
Hoj
2008 Kawasaki ZX6R
Har införskaffat en ZX6R - 08 på 1200 mil. Skön hoj :)

Två snabba

1. Har försäkring via Folksam men missade SMC rabatten. Kan jag i efterhand få SMC rabatten på 10% om jag ringer dit?
2. Hur mycket ska kedjespelet vara? (Har typ 1,5 cm nu efter att ha spänt den efter drivpaketsbyte)

StreetfighterGBG

Musclemachine
Gick med
7 Jul 2007
Hoj
Har införskaffat en ZX6R - 08 på 1200 mil. Skön hoj :)

Två snabba

1. Har försäkring via Folksam men missade SMC rabatten. Kan jag i efterhand få SMC rabatten på 10% om jag ringer dit?
2. Hur mycket ska kedjespelet vara? (Har typ 1,5 cm nu efter att ha spänt den efter drivpaketsbyte)

1. Jepp inga problem:tummenupp
2. 20-30mm men 15mm är okej då den sträcker sig en hel del första milen.

Kvax

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2010
Hoj
En sån där dödsmaskin
När jag köpte hojen så var bakspeglarna bortplockade. Nu måste jag få dit dem för att hojen ska bli godkänd på besiktningen. Det ska dock vara någon form av "packning" mellan själva fästet och backspegeln och skruv som fäster dem. Detta saknar jag och det verkar va svårt att hitta reservdelar till den skiten.

Någon som vet var man kan hitta det?

Här är en exakt likadan backspegel.

http://bilder.lagabasen.se/delar/1005/1005129792vy1.jpg

Det är alltså själva pluggen/skruven som saknas, och den går väl inte att hitta bara sådär?

Last edited:

R1Lillen

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Aug 2003
Hoj
R1-98 polka som ny,R1-15
Är någon intresserad så finns en nästan ny zx6r 09 uttagen iår fullbordad för bana alla org delar är nya...
Mycket grym cykel

Andersson

Ny medlem
Gick med
11 Feb 2009
Hoj
Suzuki GSX-R 600-05
Välkomnar mig själv till denna tråd :D Har precis varit iväg och köpte en zx6r -05, bara vänta på att det ska bli lite torrare på vägarna så man kan ut och gasa :D

Bifogat

• DSC02395.jpg
    DSC02395.jpg
    239.1 KB · Visningar: 96
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024