Köpte mig en 04a i våras.
Nöjd med den så här långt.
Jag betalar 985:- månaden halvförsäkring/helår ej avställningsbar hos Folksam.
20 år och bor i Stockholm
BiltemaNågon som har grepp på var jag ska köpa mitt batteri till en 04:a för att få det så billigt som möjligt?
Biltema
Såg att någon länkade till http://www.mdsbattery.co.uk/
Är det något att ha? Är det bättre än biltema?
Sen har jag inte hojen här så jag skulle behöva veta exakt vilket batteri jag behöver.
Behöver även back och framdäck. Någon som kan hjälpa mig på traven eller består den här tråden endast av frågor?
Jag kan varmt rekommendera dem Har köpt flera batterier där. Fördelen är att du kan köpa original Yuasa batteri till en bråkdel av priset i Sverige.
Dessutom otroligt snabba leveranser
Du vet väl årsmodellen?? Då är det piece of cake att finna rätt på hemsidan.
Vad vill du veta?? Storlek, märke eller var du bör handla dom?
Har du tur kan du finna nya däck till kanonpriser på SH eller blocket. Att kränga på dom & av med de gamla kostar inte mer än en femhundring (max).
Låter helt kalas. Jag navigerade mig bakvänt förra gången, blev något galet men nu var det enklare. Men när jag ska välja batteri så finns alternativen ZX6-R och ZX6-R Ninja och även någon alternativ därefter. Vilken av dem ska jag välja?
[/QUOTE
Jag såg att du hade en -04 och då är väl en 636 och inte en 600? Så då skall du välja detta batteri
http://www.mdsbattery.co.uk/shop/pr...entName=Motorcycle+Batteries&DepartmentID=155 Du har det hemma för ca 600:-SEK DET är billigt!
Angående däck så låter det lovande. Jag vet bara att jag måste byta däck inför besiktningen. Jag behöver egentligen inte några superdäck, eftersom jag troligtvis måste sälja hojen nästa år eller året därefter. Priset är viktigast!
Har kollat med lokala mekarna och de fixar däcken åt mig, så jag behöver bara veta vilka jag ska ha. Jag är totalt nybörjare...
Är du medlem hos SMC? De ger 10% på premien.
Har införskaffat en ZX6R - 08 på 1200 mil. Skön hoj
Två snabba
1. Har försäkring via Folksam men missade SMC rabatten. Kan jag i efterhand få SMC rabatten på 10% om jag ringer dit?
2. Hur mycket ska kedjespelet vara? (Har typ 1,5 cm nu efter att ha spänt den efter drivpaketsbyte)
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|