ZX-6R-tråden

C.K

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2005
Hoj
ZX6RR -05
Äntligen en tråd för zx6rr :banana
Här har vi min lilla älskling

Bifogat

• Sporthoj.jpg
    Sporthoj.jpg
    42.2 KB · Visningar: 167
  • mikael mc 011.jpg
    mikael mc 011.jpg
    81.7 KB · Visningar: 157
  • Kawan ny lack 2 sh.jpg
    Kawan ny lack 2 sh.jpg
    79.7 KB · Visningar: 146

2Wheeldrive

Nu kör vi!
Gick med
9 Mar 2005
Hoj
BMW 850 GSA Triumph T100 Bonneville
morecore skrev:
2052754 Måste varit en dålig förare medd 00-hojen. enligt papprena skiljer det väl inget mellan antal hästkrafter?

Jag körde ifrån en R1a 05a på småvägar en gång, dålig förare bakom styret ;)
En kurvig väg så är hojen nästan helt oviktig :näsblod Då är det bara bra däck som gäller :fyllisar

Poppler

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2006
Hoj
660 SMC
Någon som vet vad en bra grundinställning på dämparna kan vara för en zx6r -00 om man väger runt lätta 72kg?

Arctic#1

www.saltdalmc.com
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
Kawasaki Zx6R
2Wheeldrive skrev:
2052639 Nu kommer ni alla att hata mig =) Men jag drog ifrån en ZX-6 -00 med min r6 -99 på en raksträcka, Från stillastående till toppfart :banana Släng skiten grabbar :hihi

Tja R6'an går ju ratt bra men jag har kjørt endel tilsammans med just en 99'ans R6'a och jag blev inte frånkjørd av den.....har iofs leovince helsystem och dynoshit+trimmfilter i boxen men många sager ju at det inte gjer så mycket....

floodi

Sporthojsnörd
Gick med
13 Feb 2005
earth , europe , sweden , southsweden , Kalmar , S
Hoj
gul 03á
nån som kan ta kort på sin bakände så jag vet hur jag ska fästa min nummerplåt och lampan o den skiten där bak inför besiktningen?
för förra ägaren har satt plåten inne i hjulhuset så att säga och det gillar inte
besiktnings gubbarna .....

Mahti

Ny medlem
Gick med
25 May 2004
Hoj
en blåvit
jag är lat, så jag frågar er istället. Hur stor är tanken på zx6r -01?

och hur långt kommer man med reservtanken?

gluffis

Slowrider
Gick med
17 Dec 2004
Hoj
En orange
Provsatt en -00 idag.. kändes riktigt touring.. klar kandidat för nästa hoj, dock började det snöa o dugga när jag skulle ta mig en tur så det fick vara. 47k verkar vara bra pris för en -00.

Harder

Harder
Gick med
26 Jan 2006
Hoj
På jakt efter en R1 igen ;)
18 Liter rymmer tanken, res vet jag inte hur långt du kommer på...

Mahti skrev:
2054442 jag är lat, så jag frågar er istället. Hur stor är tanken på zx6r -01?

och hur långt kommer man med reservtanken?

Arctic#1

www.saltdalmc.com
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
Kawasaki Zx6R
NU AR ANLIGEN HOJEN KLAR

Ska se om jag får knipsat några bilder innan den ska ut på premiar turen, har fixat hembyggt undertail och mini blinkers sen en vanlig service. Ska byta dack (Pilot Power) men det fixar jag nar jag børjar anvanda hojen. Sen har jag antligen fått tag på beggade bromsskivor så dom ska ju bytas men det tar jag sen, dom skivorna jag har ar raka men slitna.....

Peno

Ny medlem
Gick med
28 Jan 2004
Hoj
ZX6R
Var ute i garaget igår och ollade hojen. Det sitter Dunlop 208:eek:r på den. Erfarenheter av bankörning med sådana sulor, någon?
Har själv kört Michelin pilot sport och Metzeler sportec tidigare.

CorbenDallas

Memento te mortalem esse!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Två svarta och en röd
Peno skrev:
2067142 Var ute i garaget igår och ollade hojen. Det sitter Dunlop 208:eek:r på den. Erfarenheter av bankörning med sådana sulor, någon?
Har själv kört Michelin pilot sport och Metzeler sportec tidigare.

Dom funkar... :D

a_xc skrev:
2050082 Ja... varför ska någonting fungera utan problem???
satt man i garaget o pillade o tänkte var, var det nu jag lade den där skruven?
jo det var nog i cutsen...
så ska man låsa upp den... nähäää... o näähää
den vill inte
nyckel går att vrida om och det låter som om den "låser upp" men det går inte att lyfta på cutsen..
någon som ha något tips om vad det kan vara? :va :confused: :va
har en zx6r 97 men låset är väl samma på de flesta..

Jag lyckades låsa in min nyckel i bagaget på min 97a. Den är inte så svårt att bryta sig in i. Du kan vika upp sadeln i bakkant, sen kan du därifrån se låsmekanismen o då kan på så vis putta till den med nåt långt smalt så den öppnar sig. Det tog mig nog en halvtimme men då hade jag inga verktyg till hands utan fick leva med en träpinne och en ficklampa...
Det går... ge dig inte...
:)

Peno

Ny medlem
Gick med
28 Jan 2004
Hoj
ZX6R
CorbenDallas skrev:
2067167 Dom funkar... :D
Är det allt du har att säga, mallgroda?
Jag har använt de på Anderstorp en gång, men jösses vilka chickenstripes det blev. Kloträdslans makt är oerhörd, men i år har jag gett mig f-n på att det får vara slut med noja. Därför, och på grund av den som ironi tolkade :D , är jag tacksam om du utvecklar ditt svar lite.
Det vore skönt att slippa ett vavarejasa när man ligger i lecahavet. :hihi

a_xc

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2005
Hoj
ZX-6R
CorbenDallas skrev:
2067167 Dom funkar... :D

Jag lyckades låsa in min nyckel i bagaget på min 97a. Den är inte så svårt att bryta sig in i. Du kan vika upp sadeln i bakkant, sen kan du därifrån se låsmekanismen o då kan på så vis putta till den med nåt långt smalt så den öppnar sig. Det tog mig nog en halvtimme men då hade jag inga verktyg till hands utan fick leva med en träpinne och en ficklampa...
Det går... ge dig inte...
:)

mm, tusen tack ska försöka detta i helgen och hoppas på det bästa!

L.I.L.L.E.M.A.N

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2006
Hoj
Kawasaki Z1000, Triumph Bobber, Honda CB 750 Four
Halloj!

Vad sitter det i vanliga fall för stötdämparkomponenter som standard i hojarna från fabrik?
Trodde Kawasaki, Honda, Yamaha, etc hade "egna" grejjer som standard från fabrik..
Men så läste jag i en brittisk tidning (Fast Bikes) att det tydligen ska sitta Showa gafflar fram och Kayaba stötdämpare bak på zx636r. Har ej tänkt på om det står någonstans på grejjerna.. :va

Någon som vet hur det ligger till? :confused:

Last edited:

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
L.I.L.L.E.M.A.N skrev:
Någon som vet hur det ligger till? :confused:
Honda äger Showa så de har alltid Showa så klart och de andra brukar ofta undvika Showa av samma anledning, oftast kör de Kayaba. Blandning mellan fram och bak trodde jag inte var vanligt.

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Neutral skrev:
2069656 Honda äger Showa så de har alltid Showa så klart och de andra brukar ofta undvika Showa av samma anledning, oftast kör de Kayaba. Blandning mellan fram och bak trodde jag inte var vanligt.
För att stödja inhemsk matrieal så klicka in på Öhlins o välj modell så vet Du vad som passar just din zx6 hoj!!

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
#space skrev:
2069729 För att stödja inhemsk matrieal så klicka in på Öhlins o välj modell så vet Du vad som passar just din zx6 hoj!!
Tack för upplysningen men jag har redan lite Öhlins (fjädrar) både fram och bak. :)

Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...