ZX10-R 2011, BIKE Trollhättan

Wallin

GSXR 1000 K5
Gick med
9 Aug 2011
Ort
Bara
Hoj
ZX10R 2011 Tidigare:GSXR 1000 K5, Triump Tiger 1050, ZX10R-06, ZX9R-94, GSXR 750 -86, GSX550 -84
Hej

Har hittat en intressant hoj på BIKE i Trollhättan, och tänkte kolla om det finns någon här som vet något om hojen.

Har bra koll på modellen, utan vill veta om någon vet något om just denna hoj?


Hojen är deras ZX10-R från 2011.
 

Hobbe

Medlem
Gick med
25 Apr 2009
Ort
stockholm
Hoj
-
Tja svensksåld och fegisränder kvar på ostarna med lite lull-lull låter vettigt i mina öron iaf
 

Gearbox

Träffar apex med slumpmässig precision
Gick med
24 Feb 2010
Ort
Petersberg
Hoj
ZX10R
Måste vara nytt gummi på den. Vet inte ett skit om just den här hojen men jag bröt nästan ihop när jag såg orginalsystemet till just den här årsmodellen. Nu när jag ser Akrapovic lösning så blir jag gråtfärdig :gråta

What a fuck.jpg

Jag bifogar en bild så slipper ni gå in på Bike´s efterblivna hemsida. Obs, ingen kritik riktas mot TS och hans egen vilja att ens överväga tanken att betala, försäkra, hantera, förklara inköpet av en sån här best och dessutom sen köra monstret. Jag må låta bitter men Velcome to the happy Home of ZX10:Rockbanan
 
Last edited:

Wallin

GSXR 1000 K5
Gick med
9 Aug 2011
Ort
Bara
Hoj
ZX10R 2011 Tidigare:GSXR 1000 K5, Triump Tiger 1050, ZX10R-06, ZX9R-94, GSXR 750 -86, GSX550 -84
Måste vara nytt gummi på den. Vet inte ett skit om just den här hojen men jag bröt nästan ihop när jag såg orginalsystemet till just den här årsmodellen. Nu när jag ser Akrapovic lösning så blir jag gråtfärdig :gråta

View attachment 396921

Jag bifogar en bild så slipper ni gå in på Bike´s efterblivna hemsida. Obs, ingen kritik riktas mot TS och hans egen vilja att ens överväga tanken att betala, försäkra, hantera, förklara inköpet av en sån här best och dessutom sen köra monstret. Jag må låta bitter men Velcome to the happy Home of ZX10:Rockbanan

Grym hoj.
Provade denna modellen och BMW1000rr, både känsla och sittställning är bättre på ZX10-R från 2011.
2011:an har även TC och ABS som standard (i Sverige)
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Om det inte redan är gjort, byt den monstruöst höga originaldrevningen så har du en mycket rolig och potent hoj.
 

Wallin

GSXR 1000 K5
Gick med
9 Aug 2011
Ort
Bara
Hoj
ZX10R 2011 Tidigare:GSXR 1000 K5, Triump Tiger 1050, ZX10R-06, ZX9R-94, GSXR 750 -86, GSX550 -84
Om det inte redan är gjort, byt den monstruöst höga originaldrevningen så har du en mycket rolig och potent hoj.

Har förstått att det bör göras.
Vad sitter original, och vad bör man byta till?
 

Pillo-kun

Medlem
Gick med
12 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
<1hk, 76hk i teorin
fan skit i 2011an, köp 04-05an med den feta alu ramen. polera aluramen och svingen, sätt på nått motogp liknande kåpsett o vips har du en fet moderfaaaking super motogp hoj :p

2011 verkar vara en favvo hoj för många men fan va fuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuul den är. å Svingen. För i helvete vem fan på kawwa har bestämt sig för att sätta öststats typ av sving på en ny räcer :pangihuve va va fel på den feta banansvingen som fanns på modellen innan då? iaf nu vet ni vad jag tycker, vassssååååggggoooodaaa :D
 
Last edited:

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1098S -07
Personligen tycker jag att det är oerhört mycket hoj för pengarna om man ser till vad man får det priset hos Bike om man skall köpa något annat.

Powercommander + slipon är inte helt gratis och dessutom är den hojen i princip ny. Det är synd att jag inte tycker att den är snygg men den lirar i samma klass som S1000RR för lägre pris.

Dessutom skulle jag våga tro att den går finfint efter att förra ägaren tagit bort kat + stora dämparen och mappat om. Solklar hoj. Köp :)
 

ChrilleRR

Medlem
Gick med
2 Mar 2008
Ort
Västerås
Hoj
Ducati Monster SP -23
Kontrollera ev återkallelser! Första årsmodellen på nya modeller är väl alltid en chansning! Var något som fick lagas med kemisk metall på den modellen.. alltså rätt galet kan tyckas.. sen hur många de rör som vet ja inte
 

Wallin

GSXR 1000 K5
Gick med
9 Aug 2011
Ort
Bara
Hoj
ZX10R 2011 Tidigare:GSXR 1000 K5, Triump Tiger 1050, ZX10R-06, ZX9R-94, GSXR 750 -86, GSX550 -84
Kontrollera ev återkallelser! Första årsmodellen på nya modeller är väl alltid en chansning! Var något som fick lagas med kemisk metall på den modellen.. alltså rätt galet kan tyckas.. sen hur många de rör som vet ja inte

OK, skall kolla det.
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Har förstått att det bör göras.
Vad sitter original, och vad bör man byta till?

Jag är ingen Kawasaki-expert, men jag har för mig att de levereras med 17/39. Jag har kört en hoj med original 17/39 och en hoj där man gått ner två steg fram till 15/39. Skillnaden är enorm. Den originaldrevade hojen känns nästan slö och den nerdrevade hojen power-wheelar i alla möjliga situationer.

Nackdelen med 15/39 är att du får flytta bakhjulet 8 mm bakåt i svingen. Eller, är en lite längre sving egentligen en nackdel på en hoj som vill wheela precis överallt...? I vilket fall som, jag har för mig att 16/40 också är populärt då detta ger i princip oförändrad svingarmslängd. Inte riktigt lika lågt och brutalt som 15/39 och tyvärr lite dyrare då du behöver båda drev. Om du går till www.gearingcommander.com så kan du själv leka runt med olika kombinationer för att se hur du påverkar svingarmslängd, toppfart med mera.

Om du aldrig har kört en 2011-2014, tänk på att den har en ganska annorlunda motorkaraktär jämfört med andra tusenkubikare och framförallt de tusenkubikare som fanns runt 2005-2006. Den ÄR slöare på låg- och mellanvarv, men å andra sidan fullständigt brutal då du kommer över tiotusen på varvräknaren, ändå med en Honda-liknande linjär ökning av effekten utan överraskningar. Om du kör den som en sexhundra och verkligen använder växellåda och varv, då kommer du att tycka om denna hoj väldigt mycket.

Enligt mig ett mycket bättre köp än tidigare generationer Kawasaki då detta är det första Kawasaki-chassie som verkligen fungerar både på gata och bana. Att den står på Bike Trollhättan är dessutom ingen nackdel. Seriös och trovärdig firma som kommer att hjälpa dig om något strular.
 
Last edited:

Yzf R1

R_is_for_Respect
Gick med
29 Dec 2012
Ort
Halland
Hoj
YZF-R1
Nu är det väl en smaksak, och normalt sett gillar jag Acra-system - men här blir det fel....

Inget ont annars om hojen som sådan :tummenupp
 

ChrilleRR

Medlem
Gick med
2 Mar 2008
Ort
Västerås
Hoj
Ducati Monster SP -23
:banana
Jag är ingen Kawasaki-expert, men jag har för mig att de levereras med 17/39. Jag har kört en hoj med original 17/39 och en hoj där man gått ner två steg fram till 15/39. Skillnaden är enorm. Den originaldrevade hojen känns nästan slö och den nerdrevade hojen power-wheelar i alla möjliga situationer.

Nackdelen med 15/39 är att du får flytta bakhjulet 8 mm bakåt i svingen. Eller, är en lite längre sving egentligen en nackdel på en hoj som vill wheela precis överallt...? I vilket fall som, jag har för mig att 16/40 också är populärt då detta ger i princip oförändrad svingarmslängd. Inte riktigt lika lågt och brutalt som 15/39 och tyvärr lite dyrare då du behöver båda drev. Om du går till www.gearingcommander.com så kan du själv leka runt med olika kombinationer för att se hur du påverkar svingarmslängd, toppfart med mera.

Om du aldrig har kört en 2011-2014, tänk på att den har en ganska annorlunda motorkaraktär jämfört med andra tusenkubikare och framförallt de tusenkubikare som fanns runt 2005-2006. Den ÄR slöare på låg- och mellanvarv, men å andra sidan fullständigt brutal då du kommer över tiotusen på varvräknaren, ändå med en Honda-liknande linjär ökning av effekten utan överraskningar. Om du kör den som en sexhundra och verkligen använder växellåda och varv, då kommer du att tycka om denna hoj väldigt mycket.

Enligt mig ett mycket bättre köp än tidigare generationer Kawasaki då detta är det första Kawasaki-chassie som verkligen fungerar både på gata och bana. Att den står på Bike Trollhättan är dessutom ingen nackdel. Seriös och trovärdig firma som kommer att hjälpa dig om något strular.

Ända problemet är att chassit har för låg markfrigång enligt många vad jag förstått. Då inte gatkörning :)

Och hade de varit enda chassit som fungerade skulle väl inte freddy tagit sm guld 2010 ;)
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Och hade de varit enda chassit som fungerade skulle väl inte freddy tagit sm guld 2010 ;)

Alla ZX10-R mellan 2004 och 2010 är ytterst kompetenta hojar, ofta med klassledande motorprestanda.

Det är dock inte förrän med sista generationen (2011 och senare) som Kawasaki blivit en faktor i Superbike VM. Min åsikt är att detta beror varken på föraren eller på teamet, utan dels på att Kawasaki äntligen ritat ett chassie som fungerar och som levererar massor med feedback då det pressas fram till greppgränsen och lite över greppgränsen, dels för att chassiet tillåter ett stort antal modifieringar inom reglementet.

Det är inte heller förrän med sista generationen som Kawasaki blivit den populäraste hojen i ett antal stora Superstock-mästerskap. Motorprestanda som är nästan lika bra som BMW kombinerat med ett chassie som levererar bättre feedback än BMW verkar vara en kombination som tilltalar många.

2010 är också en bra hoj, faktiskt en mycket bra hoj. Men jag kommer inte ihåg en enda förare som ville ha tillbaka sin 2010 efter att ha kört in sig på sin 2011.
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Intressant att det går att få hojen än mer anskrämlig med så små medel! :hihi Det kutslocket...är inte bra alltså...det skär sig något fruktat med den i övrigt rätt gräsliga looken.

Så den ljuddämparen på det...jajääääävlar. :rofl:3freak:crash
 

ChrilleRR

Medlem
Gick med
2 Mar 2008
Ort
Västerås
Hoj
Ducati Monster SP -23
Alla ZX10-R mellan 2004 och 2010 är ytterst kompetenta hojar, ofta med klassledande motorprestanda.

Det är dock inte förrän med sista generationen (2011 och senare) som Kawasaki blivit en faktor i Superbike VM. Min åsikt är att detta beror varken på föraren eller på teamet, utan dels på att Kawasaki äntligen ritat ett chassie som fungerar och som levererar massor med feedback då det pressas fram till greppgränsen och lite över greppgränsen, dels för att chassiet tillåter ett stort antal modifieringar inom reglementet.

Det är inte heller förrän med sista generationen som Kawasaki blivit den populäraste hojen i ett antal stora Superstock-mästerskap. Motorprestanda som är nästan lika bra som BMW kombinerat med ett chassie som levererar bättre feedback än BMW verkar vara en kombination som tilltalar många.

2010 är också en bra hoj, faktiskt en mycket bra hoj. Men jag kommer inte ihåg en enda förare som ville ha tillbaka sin 2010 efter att ha kört in sig på sin 2011.

Ligger väldigt mycket i det du säger :tummenupp men tyckte de va lite roligt när du skrev "enda chassit" som fungerar för både gata och bana. När vi pratar tänja hojarnas gränser så är de kanske 1% av mc folket som klarar av det och därav ingen anledning att välja en hoj för, alltså som du skrev mycket bättre köp. :banana utvecklingen ska ju aldrig gå baklänges!
 

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1098S -07
Avgaset är snyggare än original - jag gillar den.

Med raceplast är nya tian snygg tycker jag!

Jag var där och tittade på den och flickvännen tyckte att den såg ut som en skalbagge. Det är faktiskt lite sant :p
 
Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Top