ZX10R-tråden

Kriss

Ny medlem
Gick med
12 May 2008
Hoj
zx10r
Jag har en på min, o det funkar klockrent. Någon PC behöver du inte. Börja inte för sedan kan du inte vara utan.:D

Jag har en god vän som kör en s1000rr som man har fått prova x antal gånger och QS är helt underbart!!! Fastnat för det helt!! Vad behöver jag exakt för att allt ska fungera och var köper jag allt? Svårt att montera?

Majk de Bajk

Ny medlem
Gick med
18 Sep 2004
Hoj
ZX10R -08
Jag har en god vän som kör en s1000rr som man har fått prova x antal gånger och QS är helt underbart!!! Fastnat för det helt!! Vad behöver jag exakt för att allt ska fungera och var köper jag allt? Svårt att montera?

http://www.solleracing.se/index.html

Här köpte jag min Cardona PQ8:a, funkar perfekt, men det saknas en liten detalj i installationsbeskrivningen, matningen (12v) skall kopplas till tex. baklyset, INTE direkt till batteriet som jag gjorde och det slutade med ett tomt
batteri. Jag ringde Sölle och frågade, men enligt honom så skall den inte dra någon ström när hojen inte är igång
vilket inte stämmer, en Ducce polare har också monterat en PQ8, och där står det i beskrivningen att man skall "mata" med tex baklyset.
Sedan är inkopplings schemat inte helt glasklart, det finns två olika sätt att installera QS:en på, och det beror på vilket tändningssystem du har.
Svårt att montera?? Har du tagit bort tanken och luftburken på din hoj? Sedan är det ganska enkelt, men du behöver säkert anpassa medföljande aluminium pinne till växelspaken som kräver lite verktyg.
Nu låter jag kanske lite negativ.. men det är helt klart värt besväret... TJÖÖÖP!!

Last edited:

Rylander

Varvfyra!
Gick med
2 Jun 2010
Hoj
Suzuki GSX-R750 SRAD -98, Suzuki RMZ 250 -11
Micke™;5520511 skrev:
vad e det för garantitid på kawworna? 3 el 5år?

om man köper zx10r från bike: 24 Månaders Nygaranti, 5-års Trygghetsavtal = bättre än garanti.

vet inte om det är bara 2års garanti från annan handlare.

Micke™

La costen krokodil
Gick med
13 May 2010
Hoj
bilringar och hängröv
om man köper zx10r från bike: 24 Månaders Nygaranti, 5-års Trygghetsavtal = bättre än garanti.

vet inte om det är bara 2års garanti från annan handlare.
Köpte min som andraägare från ava. så jag antar att det faller under 2års perioden, och gäller således inte mig :D

Gearbox

Träffar apex med slumpmässig precision
Gick med
24 Feb 2010
Hoj
ZX10R
Micke™;5520511 skrev:
vad e det för garantitid på kawworna? 3 el 5år?

När jag köpte min ny (Johans MC) fick jag beskedet att servar jag på samma ställe som mc:n är inköpt så förlängs garantin till 5 år. Garantin följer mc:n vid ägarbyte förutsatt fylld servicebok.

Micke™

La costen krokodil
Gick med
13 May 2010
Hoj
bilringar och hängröv
När jag köpte min ny (Johans MC) fick jag beskedet att servar jag på samma ställe som mc:n är inköpt så förlängs garantin till 5 år. Garantin följer mc:n vid ägarbyte förutsatt fylld servicebok.

Tror jag kan vara utan den garantin med tanke på vilka hutlösa priser AVA tar en 600mila (olja, filter kolla kedjan), 3000+ inkl moms.

komodo

alkis
Gick med
4 Apr 2006
Hoj
Aprilia Tuono-18
vilken "killtime" kör ni på till en -08, har en cordona, jag behövde inte koppla in 12v någonstans!? varför gjorde du d?

ulf

Störd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawatia
65ms iofs en -05 men det funkade bäst på Duccen också. Matingen kommer från spolen, men det finns en separat jordsladd har jag för mig. Trycket till brytaren kör jag fabriksinställning, tror det var 12kg.:va

vilken "killtime" kör ni på till en -08, har en cordona, jag behövde inte koppla in 12v någonstans!? varför gjorde du d?

Last edited:

RaZmaN

Sporthojsnörd
Gick med
31 Mar 2005
Hoj
KTM 525 SMR
Om någon är intresserad så har jag kraschkåpor med uttag för framljus, lackerade i kawagrönt, i fint skick.
Alltså¨, frontkåpa, båt/underdel och bakdel. Ett GP500-kåpglas ingår.
Avyttrar dessa eftersom jag råkade sälja hojen idag.

ulf

Störd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawatia
Bilder:va
Om någon är intresserad så har jag kraschkåpor med uttag för framljus, lackerade i kawagrönt, i fint skick.
Alltså¨, frontkåpa, båt/underdel och bakdel. Ett GP500-kåpglas ingår.
Avyttrar dessa eftersom jag råkade sälja hojen idag.

komodo

alkis
Gick med
4 Apr 2006
Hoj
Aprilia Tuono-18
ok, tack, har inte ändrat killtime än o den motorbromsar mkt när jag växla så en sänkning
e på sin plats tror jag

Kriss

Ny medlem
Gick med
12 May 2008
Hoj
zx10r
Vad använder ni för typ av tank grip för att få bra grepp om Kawan?

Funderar på att köpa antingen stomp grips eller techspec snake skin eller high fusion. För och nackdelar?

nilax

Mullihatta -Ka-svosch
Gick med
7 Apr 2008
Hoj
Kawa zx10r -04, en grön en
Sådär ja, nu har jag fått min ram utbytt. Smidigt att Kawasaki levererar en ny ram på goodwillbasis. Verkar förekomma en del sprickbildning på 04-orna. Min hade gått ca 5000 mil när jag upptäckte sprickan.

nilax

Mullihatta -Ka-svosch
Gick med
7 Apr 2008
Hoj
Kawa zx10r -04, en grön en
Vad använder ni för typ av tank grip för att få bra grepp om Kawan?

Funderar på att köpa antingen stomp grips eller techspec snake skin eller high fusion. För och nackdelar?

TechSpec snakeskin tycker jag är kanon. Fick bitar till både tank o ram till min. Det sliter inte så hårt på skinnstället heller. Testade Tanktredz innan men det höll inte så bra.

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...