Jag har en god vän som kör en s1000rr som man har fått prova x antal gånger och QS är helt underbart!!! Fastnat för det helt!! Vad behöver jag exakt för att allt ska fungera och var köper jag allt? Svårt att montera?
http://www.solleracing.se/index.html
Här köpte jag min Cardona PQ8:a, funkar perfekt, men det saknas en liten detalj i installationsbeskrivningen, matningen (12v) skall kopplas till tex. baklyset, INTE direkt till batteriet som jag gjorde och det slutade med ett tomt
batteri. Jag ringde Sölle och frågade, men enligt honom så skall den inte dra någon ström när hojen inte är igång
vilket inte stämmer, en Ducce polare har också monterat en PQ8, och där står det i beskrivningen att man skall "mata" med tex baklyset.
Sedan är inkopplings schemat inte helt glasklart, det finns två olika sätt att installera QS:en på, och det beror på vilket tändningssystem du har.
Svårt att montera?? Har du tagit bort tanken och luftburken på din hoj? Sedan är det ganska enkelt, men du behöver säkert anpassa medföljande aluminium pinne till växelspaken som kräver lite verktyg.
Nu låter jag kanske lite negativ.. men det är helt klart värt besväret... TJÖÖÖP!!