ZX10R-tråden

Hjälp!
Klotade på knutan idag. Min racehoj behöver delar men jag vet inte vad det sitter på den. Hoppas på hjälp från er.
Det är en zx10r 2011
Bromsgreppet. Fotbromsen. Fotpinne.
bilder bifogas.
Tackar på förhand.
 

Bifogat

  • 096EECC6-16B9-4572-954C-3AADBD7B647D.jpeg
    096EECC6-16B9-4572-954C-3AADBD7B647D.jpeg
    1.6 MB · Visningar: 45
  • 1F6DEFC2-2DDB-4BFE-8C92-0019F4CF7A09.jpeg
    1F6DEFC2-2DDB-4BFE-8C92-0019F4CF7A09.jpeg
    1.7 MB · Visningar: 45
  • F4E8347C-00E2-49F4-AD2F-FD2C31C047AC.jpeg
    F4E8347C-00E2-49F4-AD2F-FD2C31C047AC.jpeg
    1.3 MB · Visningar: 45
  • C1DB81F5-B2D0-4540-9F71-89B7BEF1A307.jpeg
    C1DB81F5-B2D0-4540-9F71-89B7BEF1A307.jpeg
    1.5 MB · Visningar: 45
Gjorde rent mitt KN-filter ikväll och för första gången så blev jag lite fundersam över skumgummifiltret som sitter under luftfiltret. Brukar ni byta det också? Ser iof helt och fint ut. Hoj från 08, har aldrig bytt.
 

Bifogat

  • 20230114_120842.jpg
    20230114_120842.jpg
    1.1 MB · Visningar: 20
Jag vill absolut ingenting, vill bara att tråden ligger längst upp så man hittar den snabbt. Kawasakin går ju aldrig sönder så det finns ju inget att skriva om men en liten lustig sak hände. Min flickvän håller på att ta körkort och medans hon körde runt konbanorna så höll jag på lite längre bort och körde åttor. Gjorde dom mindre och mindre tills jag faktiskt gick omkull. Tja, på nåt sätt ska man ju starta säsongen.

Fyll gärna på tråden med oväsentliga saker så den håller sig i topp.
Glad Påsk
 
Årsm. 2023, med Akra slipon, funderar på ta bort Kat o dit med linkpipe.
Av allt som skrivs på internet bör man flasha ECU för anpassning till nytt avg.sys.

Finns någon seriös firma som gör sånt i Sverige?
 
Årsm. 2023, med Akra slipon, funderar på ta bort Kat o dit med linkpipe.
Av allt som skrivs på internet bör man flasha ECU för anpassning till nytt avg.sys.

Finns någon seriös firma som gör sånt i Sverige?
Jag har tänkt fixa till min i vinter och har fått för mig att Power tech verkar ok. Tror dom har samarbete med mc kompaniet.

Jag letar inte efter det billigaste utan vill ha något som blir bra och betalar hellre så får någon som lägger energi på att det blir bra och kör den i bromsbänk
 
Jag har tänkt fixa till min i vinter och har fått för mig att Power tech verkar ok. Tror dom har samarbete med mc kompaniet.

Jag letar inte efter det billigaste utan vill ha något som blir bra och betalar hellre så får någon som lägger energi på att det blir bra och kör den i bromsbänk
Gör du själv eller blir the Patric i Nybro?

Eftersom jag köpte KRT varianten med Akra slipon tänker jag att bästa är att sätta dit ett Akra linkpipe. Vad tror du om det?

Tänker du nån annan slipon o linkpipe?

Hur är det med ECU, skickar man in sin egen?

Kan den återställas till original?
 
Gör du själv eller blir the Patric i Nybro?

Eftersom jag köpte KRT varianten med Akra slipon tänker jag att bästa är att sätta dit ett Akra linkpipe. Vad tror du om det?

Tänker du nån annan slipon o linkpipe?

Hur är det med ECU, skickar man in sin egen?

Kan den återställas till original?
Jag tänkte nog köpa ett helsystem sen blir det säkert ett luftfilter. Har sett att i usa är det många som sätter dit "block of plates" i luftboxen.
Jag planerar att montera grejerna och sen lämna hela cykeln där dem mappar den och kör den i bänken istället för att skicka lös ecu där många bara lägger in en färdig programvara
Kanske låter Patrik montera om den ändå ska serveras i vinter.
 
Jag tänkte nog köpa ett helsystem sen blir det säkert ett luftfilter. Har sett att i usa är det många som sätter dit "block of plates" i luftboxen.
Jag planerar att montera grejerna och sen lämna hela cykeln där dem mappar den och kör den i bänken istället för att skicka lös ecu där många bara lägger in en färdig programvara
Kanske låter Patrik montera om den ändå ska serveras i vinter.
Är det Eskilstuna/Västerås du kör den till på släp i så fall?
 
Är det Eskilstuna/Västerås du kör den till på släp i så fall?
Jag har inte planerat något ännu och inte pratat med dom.
Vet inte hur mycket tid dom vill ha för att få till det bra.

Jag har en Mercedes Vito så det är inte något problem för mig att transportera den. Antingen så åker jag upp och lämnar den och hämta hem den när den är klar eller om jag stannar över en natt på hotell och tar med den hem kvällen efter.

Som jag sagt innan jag betalar hellre lite mer för att få någon som verkligen lägger tid och energi på att få en bra körbar och hållbar mappning med tid i bromsbänk än att skicka ECU till någon som läser in en programvara från nätet. Jag är ute efter bra körbar motorcykel och inte en massa "pop&bang" när man släpper gasen det är jag för gammal för
 
Tog bort kat o satte dit link pipe samt så hade jag redan Akra slipon med db killer i. Har läst många inlägg på nätet att många fått problem efter att den går ojämt innan dom mappat ECU. Själv upplever jag att hojen går bättre och jämnare utan att ha mappat ECU. Inga avgasknallar eller annat.

Är det ändå rekommenderat att mappa om ECU?

Gällande mappning, vad är erfarenheterna av Woolich som Swedish Race Parts utför och PowerTech som ptecu.se gör?

Någon??
 
Last edited:
Det här helt fucking skrämmande. Senaste inlägg är alltså från 30 aug 2024? Har ni inga problem med era Kawasakis? Eller är ni så bra på att meka allihop så ingen behöver hjälp mer? Well, jag behöver lite professionell hjälp. Jag köpte min hoj ny 2008 och nu när jag skulle starta upp den för säsongen så tog det faktiskt flera sekunder innan den startade. Ska det vara så? Håller inte ett startbatteri mer än 16 år? Vad tycker ni? Ska jag köpa en ny motorcykel? Eller måste jag verkligen ladda batteriet? Är inte det krångligt? Eller skall jag skruva åt muttern som håller som hänger löst på den röda kabeln eller räcker det att jag köper batterifett på Biltema?

Stort tack till Kawasaki och Yuasa o C-tek, må alla ha en fantastisk säsong. Nu kör vi.
 

Bifogat

  • 20250322_093347.jpg
    20250322_093347.jpg
    4 MB · Visningar: 10
Det här helt fucking skrämmande. Senaste inlägg är alltså från 30 aug 2024? Har ni inga problem med era Kawasakis? Eller är ni så bra på att meka allihop så ingen behöver hjälp mer? Well, jag behöver lite professionell hjälp. Jag köpte min hoj ny 2008 och nu när jag skulle starta upp den för säsongen så tog det faktiskt flera sekunder innan den startade. Ska det vara så? Håller inte ett startbatteri mer än 16 år? Vad tycker ni? Ska jag köpa en ny motorcykel? Eller måste jag verkligen ladda batteriet? Är inte det krångligt? Eller skall jag skruva åt muttern som håller som hänger löst på den röda kabeln eller räcker det att jag köper batterifett på Biltema?

Stort tack till Kawasaki och Yuasa o C-tek, må alla ha en fantastisk säsong. Nu kör vi.
Vi är inte så många som kör sporthoj längre känns det som och sen är ju zx10r problemfri. Din verkar ju funka utan laddning och med lös röd kabel :fyllisar
 
Nyheter
Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back
Top