ZX10R-tråden

Ninja64

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2014
Ort
Helsingborg
Hoj
zx10r -09, Gixxer K4
Hjälp!
Klotade på knutan idag. Min racehoj behöver delar men jag vet inte vad det sitter på den. Hoppas på hjälp från er.
Det är en zx10r 2011
Bromsgreppet. Fotbromsen. Fotpinne.
bilder bifogas.
Tackar på förhand.
 

Bifogat

  • 096EECC6-16B9-4572-954C-3AADBD7B647D.jpeg
    096EECC6-16B9-4572-954C-3AADBD7B647D.jpeg
    1.6 MB · Visningar: 44
  • 1F6DEFC2-2DDB-4BFE-8C92-0019F4CF7A09.jpeg
    1F6DEFC2-2DDB-4BFE-8C92-0019F4CF7A09.jpeg
    1.7 MB · Visningar: 44
  • F4E8347C-00E2-49F4-AD2F-FD2C31C047AC.jpeg
    F4E8347C-00E2-49F4-AD2F-FD2C31C047AC.jpeg
    1.3 MB · Visningar: 44
  • C1DB81F5-B2D0-4540-9F71-89B7BEF1A307.jpeg
    C1DB81F5-B2D0-4540-9F71-89B7BEF1A307.jpeg
    1.5 MB · Visningar: 44

Gearbox

Träffar apex med slumpmässig precision
Gick med
24 Feb 2010
Ort
Petersberg
Hoj
ZX10R
Gjorde rent mitt KN-filter ikväll och för första gången så blev jag lite fundersam över skumgummifiltret som sitter under luftfiltret. Brukar ni byta det också? Ser iof helt och fint ut. Hoj från 08, har aldrig bytt.
 

Bifogat

  • 20230114_120842.jpg
    20230114_120842.jpg
    1.1 MB · Visningar: 19

Gearbox

Träffar apex med slumpmässig precision
Gick med
24 Feb 2010
Ort
Petersberg
Hoj
ZX10R
Jag vill absolut ingenting, vill bara att tråden ligger längst upp så man hittar den snabbt. Kawasakin går ju aldrig sönder så det finns ju inget att skriva om men en liten lustig sak hände. Min flickvän håller på att ta körkort och medans hon körde runt konbanorna så höll jag på lite längre bort och körde åttor. Gjorde dom mindre och mindre tills jag faktiskt gick omkull. Tja, på nåt sätt ska man ju starta säsongen.

Fyll gärna på tråden med oväsentliga saker så den håller sig i topp.
Glad Påsk
 

z1000sx

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Apr 2017
Ort
Där det finns en kudde
Hoj
Kawasaki ZX-10R & BMW R1250 GSA
Jag fyllde på luft i däcken i min ZX10R med den nyinköpta Xiaomi luftkompressorn. Premiärtur för säsongen avvaktar jag med fast idag hade funkat. 😎
 

z1000sx

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Apr 2017
Ort
Där det finns en kudde
Hoj
Kawasaki ZX-10R & BMW R1250 GSA
Årsm. 2023, med Akra slipon, funderar på ta bort Kat o dit med linkpipe.
Av allt som skrivs på internet bör man flasha ECU för anpassning till nytt avg.sys.

Finns någon seriös firma som gör sånt i Sverige?
 

fleece

fleece
Gick med
23 Oct 2004
Ort
nybro
Hoj
Z1000SX -14/ KX250F -14/ SX250 -13
Årsm. 2023, med Akra slipon, funderar på ta bort Kat o dit med linkpipe.
Av allt som skrivs på internet bör man flasha ECU för anpassning till nytt avg.sys.

Finns någon seriös firma som gör sånt i Sverige?
Jag har tänkt fixa till min i vinter och har fått för mig att Power tech verkar ok. Tror dom har samarbete med mc kompaniet.

Jag letar inte efter det billigaste utan vill ha något som blir bra och betalar hellre så får någon som lägger energi på att det blir bra och kör den i bromsbänk
 

z1000sx

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Apr 2017
Ort
Där det finns en kudde
Hoj
Kawasaki ZX-10R & BMW R1250 GSA
Jag har tänkt fixa till min i vinter och har fått för mig att Power tech verkar ok. Tror dom har samarbete med mc kompaniet.

Jag letar inte efter det billigaste utan vill ha något som blir bra och betalar hellre så får någon som lägger energi på att det blir bra och kör den i bromsbänk
Gör du själv eller blir the Patric i Nybro?

Eftersom jag köpte KRT varianten med Akra slipon tänker jag att bästa är att sätta dit ett Akra linkpipe. Vad tror du om det?

Tänker du nån annan slipon o linkpipe?

Hur är det med ECU, skickar man in sin egen?

Kan den återställas till original?
 

fleece

fleece
Gick med
23 Oct 2004
Ort
nybro
Hoj
Z1000SX -14/ KX250F -14/ SX250 -13
Gör du själv eller blir the Patric i Nybro?

Eftersom jag köpte KRT varianten med Akra slipon tänker jag att bästa är att sätta dit ett Akra linkpipe. Vad tror du om det?

Tänker du nån annan slipon o linkpipe?

Hur är det med ECU, skickar man in sin egen?

Kan den återställas till original?
Jag tänkte nog köpa ett helsystem sen blir det säkert ett luftfilter. Har sett att i usa är det många som sätter dit "block of plates" i luftboxen.
Jag planerar att montera grejerna och sen lämna hela cykeln där dem mappar den och kör den i bänken istället för att skicka lös ecu där många bara lägger in en färdig programvara
Kanske låter Patrik montera om den ändå ska serveras i vinter.
 

z1000sx

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Apr 2017
Ort
Där det finns en kudde
Hoj
Kawasaki ZX-10R & BMW R1250 GSA
Jag tänkte nog köpa ett helsystem sen blir det säkert ett luftfilter. Har sett att i usa är det många som sätter dit "block of plates" i luftboxen.
Jag planerar att montera grejerna och sen lämna hela cykeln där dem mappar den och kör den i bänken istället för att skicka lös ecu där många bara lägger in en färdig programvara
Kanske låter Patrik montera om den ändå ska serveras i vinter.
Är det Eskilstuna/Västerås du kör den till på släp i så fall?
 

fleece

fleece
Gick med
23 Oct 2004
Ort
nybro
Hoj
Z1000SX -14/ KX250F -14/ SX250 -13
Är det Eskilstuna/Västerås du kör den till på släp i så fall?
Jag har inte planerat något ännu och inte pratat med dom.
Vet inte hur mycket tid dom vill ha för att få till det bra.

Jag har en Mercedes Vito så det är inte något problem för mig att transportera den. Antingen så åker jag upp och lämnar den och hämta hem den när den är klar eller om jag stannar över en natt på hotell och tar med den hem kvällen efter.

Som jag sagt innan jag betalar hellre lite mer för att få någon som verkligen lägger tid och energi på att få en bra körbar och hållbar mappning med tid i bromsbänk än att skicka ECU till någon som läser in en programvara från nätet. Jag är ute efter bra körbar motorcykel och inte en massa "pop&bang" när man släpper gasen det är jag för gammal för
 

z1000sx

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Apr 2017
Ort
Där det finns en kudde
Hoj
Kawasaki ZX-10R & BMW R1250 GSA
Tog bort kat o satte dit link pipe samt så hade jag redan Akra slipon med db killer i. Har läst många inlägg på nätet att många fått problem efter att den går ojämt innan dom mappat ECU. Själv upplever jag att hojen går bättre och jämnare utan att ha mappat ECU. Inga avgasknallar eller annat.

Är det ändå rekommenderat att mappa om ECU?

Gällande mappning, vad är erfarenheterna av Woolich som Swedish Race Parts utför och PowerTech som ptecu.se gör?

Någon??
 
Last edited:
Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

Top