ZX10R-tråden

Hade liknade fel på min 2006:a. På den var det tps givaren för sekundärspjällen som var trasig.
Prövade att ta bort sekundärspjällen och hojen gick rent, men vart lite brutalare vid påslag.

Tps sensorn fanns inte att beställa som reservdel så jag beställde en begagnad på ebay.
 
Tjohej blev med ninja för drygt en vecka sedan. En 2004 då försäkringen låg "bäst till" på dessa maskiner. Mycket nöjd. Förstår inte riktigt vad allt fuzz om dåliga bromsar på den men det kanske är för att jag inte kännt av något bättre :) Justerbara fotpinnar och kuts beställda. I övrigt Leo Vince system, rensad bakdel i övrigt verkar den i gott skick. Polering står på menyn ikväll.
 
Tjohej blev med ninja för drygt en vecka sedan. En 2004 då försäkringen låg "bäst till" på dessa maskiner. Mycket nöjd. Förstår inte riktigt vad allt fuzz om dåliga bromsar på den men det kanske är för att jag inte kännt av något bättre :) Justerbara fotpinnar och kuts beställda. I övrigt Leo Vince system, rensad bakdel i övrigt verkar den i gott skick. Polering står på menyn ikväll.

Grattis till en sjukt rolig hoj bortsett från bromsarna! :yoparty

Om det sitter original bromsok, pump, bromsrör på den med lite halft kassa belägg så är hojen nåt av de sämsta i bromsväg skulle jag påstå efter att ha testat x antal riskokare. Såklart märks detta mest vid bankörning redan efter några varv när bromsarna blir varma. Hursomhelst så är det en super rolig hoj för vettiga pengar! Speciellt när man får ordning på bromsarna. Bytte allt i bromsväg på min och helt plötsligt kunde man bromsa med maskinen! :banana
 
Grattis till en sjukt rolig hoj bortsett från bromsarna! :yoparty

Om det sitter original bromsok, pump, bromsrör på den med lite halft kassa belägg så är hojen nåt av de sämsta i bromsväg skulle jag påstå efter att ha testat x antal riskokare. Såklart märks detta mest vid bankörning redan efter några varv när bromsarna blir varma. Hursomhelst så är det en super rolig hoj för vettiga pengar! Speciellt när man får ordning på bromsarna. Bytte allt i bromsväg på min och helt plötsligt kunde man bromsa med maskinen! :banana

Tack!
Ok kanske visar sig i längden om bromsarna behöver uppgraderas. Finns många guider och en hel del grejer på begagnat marknaden så inte helt omöjligt det blir lite vintermek även med den här hojen :)
Den enda saken jag är orolig över med den här hojen är just att ramarna verkar spricka på dem. Är det någon kanske som har en bild över var sprickorna börjar uppstå och kanske ett hum om hur många på 100 som behöver fixas?

Vad för pump bytte du till förresten? Har hittat zx6r bromsok samt stålomspunna slangar men vet inte vilken pump som passar. Tips? :)
 
Last edited:
Motorskydd och kolfiber samt att jag tror att jag har förhöjda clipon. Är det intressant?
 
Har precis köpt en Zx10r -08 som är helt orginal bortsett från slipon.

Tycker om hojen som fan men är lite besviken över den ”obefintliga” kraften i låg och mellanregister. Påminner om att köra 600cc fast på steroider när man når lite
Högre varv.

Tjejens gixxer k9 känns minst tre gånger rappare i mellan registret.

Tänkte testa dreva om den, vad rekommenderas om man vill ha den lite explosivare?

Andra tips för att få den lite vassare mottages också, har dock ingen lust att lägga 15-20k på PC och helsystem.
 
Har precis köpt en Zx10r -08 som är helt orginal bortsett från slipon.

Tycker om hojen som fan men är lite besviken över den ”obefintliga” kraften i låg och mellanregister. Påminner om att köra 600cc fast på steroider när man når lite
Högre varv.

Tjejens gixxer k9 känns minst tre gånger rappare i mellan registret.

Tänkte testa dreva om den, vad rekommenderas om man vill ha den lite explosivare?

Andra tips för att få den lite vassare mottages också, har dock ingen lust att lägga 15-20k på PC och helsystem.

Bara att gilla läget, det är så som det är och ligger i ZX10:ans natur. De har alltid satsat på en massa toppeffekt istället för mellanregister vilket ger bra siffror på pappret plus en Oh Shit" känsla när det drar iväg vilket uppskattas av många.
Vad de inte har fattat som Ducati, Suzuki och framförallt Honda har förstått är att lättkördheten och förmågan att snabbt komma ut ur en kurva är baserat på mellanregister. Detta ger dock inte samma rykte och heller inte samma uppmärksamhet från journalister som testar och skriver om hojarna.
Du kan dreva ner den, börja med en kugg fram så blir det ganska stor skillnad, nackdelen är att den blir surrigare i landsvägsfart såklart. Vill du ha större skillnad så är det decatrör/slipon eller helsystem och naturligtvis en Bazzaz eller PCV som gäller.
 
Tack så mycket för infon, jag börjar med att sänka en kugg fram. Slipon har jag redan men kollade på decatrör och dom va ju rätt billiga. Behöver jag mappa hojen med ett sånt också eller gäller det bara med helsystem?
 
Tack så mycket för infon, jag börjar med att sänka en kugg fram. Slipon har jag redan men kollade på decatrör och dom va ju rätt billiga. Behöver jag mappa hojen med ett sånt också eller gäller det bara med helsystem?

Enda gången man inte behöver mappa är slip-on med db-killer...

Slip-on utan db-killer behöver mappas och decatrör blir samma sak som ett helsystem så det behöver definitivt mappning!
 
Kolfiber skydden är kvar. Skicka mobilnr via meddelande till mig eller till min mobil om du vill ha bilder? Jag har tel 0705822193.
 
Nyheter
Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back
Top