Nu har jag plöjt igenom hela tråden och inte hittat någon som har nämt något om det problemt jag har.
Köpte hojen av en hojhandlare när den hade gått ca 150 mil (Sleeplezz "gamla") och det blev en 40 mila resa hem från Hudiksvall.
Märkte efter en stund att hojen gick lite ryckigt på jämn gas, när motorvägen öppnade sig söderut, men jag funderade inte så mycket på detta eftersom det var första långresan på liten liter hoj, en stor sportbag med diverse grejer krängd över axlarna.. och många mil framför mig.
Jag hann med ca 100 mil innan vintern gjorde det omöjligt att fortsätta köra, men under dessa mil så kände jag att hojen gick "orent" med jämn gas på 5/6:ans växel och det spelar ingen roll vilket varvtal jag kör på.
Och med "orent" menar jag att hojen rycker och i bland känns det som om man får soppatorsk några sekunder och då vrider man ju automatiskt på rullen och efter någon sekund blir det en reaktion och hojen "sticker" iväg.
Någon som tips elr liknande problem att dela med sig av?
Jag har PC3, Acrapovic titan helsystem och BMC luftfilter (tror jag, har inte kollat filtret) sedan är den mappad till 175,6 hp på slangen