Hej!
Har legat på latsidan några år med racingen. Har skaffat en ZX10 2011
Ska fixa så den går att åka fort på. Jag tänkte ta en liten genväg i allt googlande och fråga här istället då jag har 2 barn, villa och volvo.
Den har använts på bandagar tidigare så den har några grejor redan.
Drevning 525 16-41 (17-39 original) så där är vi ju bra utgångsläge.
Fotpinnar
QS
Moddad original öhlins styrdämp
Bromsar
*Stålslangar
Hört att oken är kass och flera som haft problem. Vissa byter till Nissin från ZX6 13->
Vad göra??
Fjädring
Öhlinare bak. Dock nån elektronisk historia. <--- Är det någon på högre nivå som hör med detta och funkar det bra eller måste man bygga om till manuella ventiler?
Fram har jag funderat på Öhlinare men var jag förstått så funkar nya BPF så pass bra att enklare mod duger. Vad bör uppgraderas i BPF? Vem e bra på det?
Elektronik
Kopplar ni bort TC eller funkar den att köra med?
Talang
Pers på 1:08 på gelleråsen siktar nu på 1:07 så ni vet kanske bättre vad för utrustning som behövs.
Hoppas ni har nått bra facit på detta. Tack för svaren på förhand!
Välkommen tillbaka!
Kör själv med 15/41 på långsammare typ Knudan o 16/40 på ex Anderstorp, funkar bra för en halvslö wannabe som mig.
Började med o byta pumpen till en Brembo men först efter att jag bytt från Galfer belägg till Carbon Lorraine C60 tyckte jag att det blev ok. Hade nog inte skadat med Nissinoken men funkar utan.
Kör med Öhlins utan elektonik bak o K-tech fram inställt av JJ, med gaffellocken jämnt kronan o bakdämp: 110 fjäder (väger 82 utan utr) 313mm inga brickor. Geometrin är ju en smaksak, men jag vill kunna bromsa utan att det lyfter för lätt bak, o tycker den är lättsvängd trots stabil geometri jämfört med min föregående ZX10r -05.
Min har Kawasakis raceECU så traction är inte jämförbar med originallägena.Kör på minsta läget o tycker mig vid några tillfällen känt konstiga saker bak vid påslag ut. Kör den som där inte fanns någon o skulle den rädda mig så tackar jag för det.
Talang 1.03 på Knudan o siktar på att stanna kvar på banan nästa säsong så inga nya pers, då fegheten tagit över.