ZX10R-tråden

gluffis

Slowrider
Gick med
17 Dec 2004
Hoj
En orange
Märkte du något slitage på skivorna? En del påstår att slitage på skivorna kan förekomma av icke original belägg.

Nej, inget överdrivet. Min erfarenhet är att skivor knappt slits på motorcycklar alls. Körde CL och SBK på min ZX-9R 2000 mil utan problem. Sedan att jag krökte navet till skivan med ett lås är en annan sak :huvet

ThomasS

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
zx10r
Märkte du något slitage på skivorna? En del påstår att slitage på skivorna kan förekomma av icke original belägg.

Jag har kört CarbonLorrain på alla min cyklar i snart 10 år utan något märkbart slitage på skivorna, och tidigare när jag körde mycket så gick det ändå runt 4st uppsättningar bromsbelägg på en säsong.

Har provat andra belägg också med något bättre bromsverkan, men med klart sämre livsläng och dessutom dyrare.

Kriss

Ny medlem
Gick med
12 May 2008
Hoj
zx10r
Jag har kört CarbonLorrain på alla min cyklar i snart 10 år utan något märkbart slitage på skivorna, och tidigare när jag körde mycket så gick det ändå runt 4st uppsättningar bromsbelägg på en säsong.

Har provat andra belägg också med något bättre bromsverkan, men med klart sämre livsläng och dessutom dyrare.

Det låter bra Thomas! Jag har beställt CL SBK5. Lokal handlare som kunde ta hem för totalt 600kr fram. Hoppas dom kommer snart och att man blir nöjd! :)

Kriss

Ny medlem
Gick med
12 May 2008
Hoj
zx10r
Då har man monterat TechSpec High Fusion. Bifogar en bild.
2 gripster på var sin sida. En på tank och en på ramen där knäna greppar om hojen.
Riktigt tunna och fina! Inga som helst konstigheter att montera. Bara till att värma lite och markera med maskeringstejp var gripstern ska sitta.

bild(3).jpg

Micke™

La costen krokodil
Gick med
13 May 2010
Hoj
bilringar och hängröv
Då har man monterat TechSpec High Fusion. Bifogar en bild.
2 gripster på var sin sida. En på tank och en på ramen där knäna greppar om hojen.
Riktigt tunna och fina! Inga som helst konstigheter att montera. Bara till att värma lite och markera med maskeringstejp var gripstern ska sitta.

View attachment 361836

Ser mer ut som sånt där halkskydd man har på skateboards, har du en närbild på dem? vet bara att mina är techspec's men de är typ rutade.

Micke™

La costen krokodil
Gick med
13 May 2010
Hoj
bilringar och hängröv
Åh så det finns andra varianter, mina ser ut så här, antar att de kallas för snakeskin
ImageUploadedByTapatalk1337458132.126574.jpg

Micke™

La costen krokodil
Gick med
13 May 2010
Hoj
bilringar och hängröv
finns det ersättningsrör för kat'en till en 08'a? isåfall vart hittar man det? tips o råd mottages varmt.

Gearbox

Träffar apex med slumpmässig precision
Gick med
24 Feb 2010
Hoj
ZX10R
Lite nyfiken bara Micke, varför? Sen läste jag din nick " don´t even bother", so i don´t will ask any more!

SuperTed

SDK #4694
Gick med
24 May 2008
Hoj
2004, ZX10R
Någon som har besiktat sin hoj med Racefit growler? Ska nämligen in med min snart och undra om det fanns någon chans att den gick igenom utan att behöva byta till orginal.

Kriss

Ny medlem
Gick med
12 May 2008
Hoj
zx10r
Någon som har besiktat sin hoj med Racefit growler? Ska nämligen in med min snart och undra om det fanns någon chans att den gick igenom utan att behöva byta till orginal.

Har Racefit Growler på min och jag känner en till som har det på sin nyare zx10r och jag kan med nästan all säkerhet säga att chansen att den går genom är MYCKET minimal även med DB killer monterad. Men du kan ju alltid prova.

Gearbox

Träffar apex med slumpmässig precision
Gick med
24 Feb 2010
Hoj
ZX10R

Har samma, kommande problem. Skriv gärna hur det gick ifall du försökte. Jag tror som Kriss att det är stenkört. När jag bytte spänningsregulatorn på recall passade jag på att fråga mekanikern vad han trodde. Han bad mig starta upp den. Jag gjorde det och han började gapskratta. :) Trots att db-killern satt i.
Läste i ett annat forum om någon som proppat ljuddämparen full med diskbollar i metall, lär spräcka ljudet till behaglig nivå, skall prova det.

Juh@

Fanatisk GDS
Gick med
17 Feb 2004
Hoj
ZX10R-2011
Nu har jag äntligen fått prova hojen i sitt rätta element. Var på SMC-kurs på Kinnekulle i helgen och roade mig i finvädret. Kristoffer Lundgren var där och fotograferade så det blev en ny Avatar också :tummenupp

DSC_3750.jpg

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...