ZX10R-tråden

Niklas M

skrajjrajders
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Äkta kinesisk GRC kopia + japansk och italiensk större moppe
Cykelpump snarare:) En kompis till mej hade både TLS och TLR, och efter påskruvande av cykelpumpen så blev den skittrög i låg fart och bara lite mindre fladdrig i hög fart. TLR:en gick bättre helt utan men kunde få för sej att fladdra lite ibland, precis som alla sporthojar.
ZX10 -04 och -05 behöver definitivt en styrdämpare, åtminstone på gatan.
-06 fick det ju som standard men då hade dom "tråkat till" så mycket på chassit att den inte behöver det...åtminstone inte förrän man "återställer" chassiet till -04:ans rolighetsstandard...

Det blir kul att provköra zx10 08an den har ju flackare gaffelvinkel,längre hjulbas + ännu maffigare motor :näsblod

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Finns det nån Kawaåterförsäljare i Luleå i dagsläget? :va

BikeCity har plockat bort Kawa från sin hemsida så just nu finns det nog inte. Men det skulle förvåna mej om inte förhandlingar sköts med andra butiker...

Thure

Tjoo tjoo
Gick med
30 Jan 2006
Hoj
Kawasaki zx10r 04
Styrdämpare i vilken butik gömmer de sig???

Hittar bara Öhlins styrdämpare och den är för dyr anser jag. :huvet

Wip

Minst 2 mil.
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC
Dämpare.

Hej,

Kan någon hjälpa mig att svara på om bakstötdämpare till 04-05 även passar på 06-07 modellerna eller vice versa?

/Wip

Majk de Bajk

Ny medlem
Gick med
18 Sep 2004
Hoj
ZX10R -08
Hej,

Kan någon hjälpa mig att svara på om bakstötdämpare till 04-05 även passar på 06-07 modellerna eller vice versa?

/Wip

Enligt Buykawasaki.com så är det olika partnummer på 04:ans och 06:ans bakstötdämpare.., och enligt sprängskissen så ser dom helt olika ut, men dom kan ju passa ändå..

Last edited:

Niklasinorr

Gick med
24 May 2003
Hoj
Hej,

/Wip

Öhlins rekommenderar två olika modeller och dessutom är det olika slaglängd så nej, dom passar inte. Fästena kan ju vara dom samma så det går att skruva dit en annan dämpare men då blir sadelhöjden och chassiegeometrin väldigt olika. -06 fick ju en annan sving...

morphine

what the fouko
Gick med
23 Sep 2007
Hoj
R1 -07
halloj.

Någon som har en zx10r -04/05 för gatan till salu?? Vill köra kawa till våren...! :)
PM:a mig om ni är intresserade.

mvh

morphine

Last edited:

Triggerhappy

Måste man tvätta den?
Gick med
25 Apr 2003
Hoj
Hojlös
Liten nostalgibild...

Som bettan äntrade roslagsvägarna och banorna våren 2007.
Såldes ett par månader senare...

Bifogat

• DSC_3343micro.JPG
    DSC_3343micro.JPG
    139.1 KB · Visningar: 171

Infamous

GO Kånkelberrys!!!
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
2004 Kwakka kryss-tia
Styrdämpare i vilken butik gömmer de sig???

Hittar bara Öhlins styrdämpare och den är för dyr anser jag. :huvet

jag har fastnat för ebay när det gäller hojprylar, den amerikanska sidan .com är att föredra då det finns en hel del hojåkare där....

köpte min öhlins på ebay, 3000 tror jag, ink ett WP-fäste, allt helt nytt, endast monterat som demo. inget ruffel eller båg, allt var kanon!

det finns ju dock en hel del idioter på ebay åxå, köp bara från ngn som har typ 99% eller bättre, på minst ett par hundra försäljningar....

sedan kan du alltid kika in www.zx-10r.net och deras köp och sälj forumdel, finns en hel del gotta, men det försvinner fort....

//Thomas.

PMa om du har fler frågor.

Thure

Tjoo tjoo
Gick med
30 Jan 2006
Hoj
Kawasaki zx10r 04
jag har fastnat för ebay när det gäller hojprylar, den amerikanska sidan .com är att föredra då det finns en hel del hojåkare där....

köpte min öhlins på ebay, 3000 tror jag, ink ett WP-fäste, allt helt nytt, endast monterat som demo. inget ruffel eller båg, allt var kanon!

det finns ju dock en hel del idioter på ebay åxå, köp bara från ngn som har typ 99% eller bättre, på minst ett par hundra försäljningar....

sedan kan du alltid kika in www.zx-10r.net och deras köp och sälj forumdel, finns en hel del gotta, men det försvinner fort....

//Thomas.

PMa om du har fler frågor.

Tackar!

Hellmoppers_1

Träsktrollet
Gick med
30 Aug 2007
Hoj
Ärrsäcksa från 5
Det finns en del intressanta video's att både kolla in och ladda ner på www.motorcycle-usa.com. Jag hittade själv den sajten igår kväll och jag höll på att aldrig komma i säng.:tungan Tester av i stort sett alla sporthojar från 2003 och framåt... inkl. nya zx10:an, ducce 848 osv. Även 600 klassens hojar finns representerade.

Jag har själv haft kawor länge... sist hade jag tre zx9'or på rad men i slutet av förra sommaren tog jag det vågade steget NER till en 636:a :rolleyes: när jag egentligen hade tänkt ta steget UPP till en 10:a. :)

Måste dock säga att jag är helnöjd samt att den bokstavligt talat går som ett spjut! (för att vara 600 då :tummenupp ) Jag har i alla fall aldrig tidigare kört en 600:a som man kan lura upp på 3:an i 140km/t förut :yoparty

KAWA RULES!!!

preemer

Ny medlem
Gick med
11 Feb 2006
Hoj
ZX10rr-06, svart
Zx 10-06

Snabb fråga,

Är det någon som vet om jag kan byta ut mina blanklackade kåpor som sitter nedanför sadeln på min ZX 10-06 och alltid blir matta och repiga till motsvarande kåpor som sitter på -04 / 05 :ans cykel...kan man ha sån tur att dem passar rakt av...?

grön-x

Ny medlem
Gick med
2 May 2005
Hoj
zx10 r
Det finns en del intressanta video's att både kolla in och ladda ner på www.motorcycle-usa.com. Jag hittade själv den sajten igår kväll och jag höll på att aldrig komma i säng.:tungan Tester av i stort sett alla sporthojar från 2003 och framåt... inkl. nya zx10:an, ducce 848 osv. Även 600 klassens hojar finns representerade.

Jag har själv haft kawor länge... sist hade jag tre zx9'or på rad men i slutet av förra sommaren tog jag det vågade steget NER till en 636:a :rolleyes: när jag egentligen hade tänkt ta steget UPP till en 10:a. :)

Måste dock säga att jag är helnöjd samt att den bokstavligt talat går som ett spjut! (för att vara 600 då :tummenupp ) Jag har i alla fall aldrig tidigare kört en 600:a som man kan lura upp på 3:an i 140km/t förut :yoparty

KAWA RULES!!!
Ja och en zx10a kan man rycka upp utan koppling i 240knyck med pc3 och lite lull lull. kawa rules:D

gurkis

Ny medlem
Gick med
29 Jan 2004
Hoj
KTM RC8R-09, CBR1000RR -10
En bild på min gröna

Kittat lite i vintermörkret.

*Mivv gp slip-on
*K&N filter
*Lackat fälgar och bottenkåpa
*Puig dubbelbubbel glas
*Ny Tankklibba
*Nya däck
*RK 520 drivpaket med 3 kugg större bak
*90 grader aluminium däckventiler
*Kawasaki original ensitskuts
*Clear alternatives baklyse + vita sidoblinkers
*Valtermoto avgashållare
*Splitt ny ram, på garanti
*Servat med nya stift och olja

Bifogat

• DSC00247.JPG
    DSC00247.JPG
    236.1 KB · Visningar: 184

Niklasinorr

Gick med
24 May 2003
Hoj
Coolt!:tummenupp

Kittat lite i vintermörkret.

*Mivv gp slip-on
*K&N filter
*Lackat fälgar och bottenkåpa
*Puig dubbelbubbel glas
*Ny Tankklibba
*Nya däck
*RK 520 drivpaket med 3 kugg större bak
*90 grader aluminium däckventiler
*Kawasaki original ensitskuts
*Clear alternatives baklyse + vita sidoblinkers