zx7r fighter

_Candyman_

Fucked´up
Gick med
27 Jun 2007
Ort
Sundsvall
Hoj
Ingen just nu
Skitsnyggt:tummenupp kanske jag skulle vilja se hela avgaset svart?...hmmm...sen kanske det skulle varit två mindre behållare till broms och kopplingsvätska men det är ju små detaljer.
 

Jonsssson

Medlem
Gick med
7 Sep 2006
Ort
Skellefteå
Hoj
Just nu bara en skoter...
Skitsnyggt! Alla fighters blir inte så där lyckade.
Per:squid
Men du, vilket beröm. TACK!!

Skitsnyggt:tummenupp kanske jag skulle vilja se hela avgaset svart?...hmmm...sen kanske det skulle varit två mindre behållare till broms och kopplingsvätska men det är ju små detaljer.


Tack, din hoj blev också grymt bra!
Avgaset har jag funderat mycket på, men jag tror att det får bli som det är nu, tillsvidare iallafall... Ang behållarna så har du helt rätt, dom är inte små och snygga! Vet inte vad dom kostar och var man köper dom, eller kan man göra egna kanske??
 

_Candyman_

Fucked´up
Gick med
27 Jun 2007
Ort
Sundsvall
Hoj
Ingen just nu
Men du, vilket beröm. TACK!!




Tack, din hoj blev också grymt bra!
Avgaset har jag funderat mycket på, men jag tror att det får bli som det är nu, tillsvidare iallafall... Ang behållarna så har du helt rätt, dom är inte små och snygga! Vet inte vad dom kostar och var man köper dom, eller kan man göra egna kanske??


Finns att köpa på dom flesta välsorterade mc butiker, köpte min behållare till bromsen på Bike i trollhättan då har den iofs eloxerat lock och det är ju inget som man egentligen behöver, finns billiga med plast lock för ca 120spänn vet en butik här Sundvall som har dom hemma men då blir det frakt på priset oxå, www.alviks-mc.com
 

Jonsssson

Medlem
Gick med
7 Sep 2006
Ort
Skellefteå
Hoj
Just nu bara en skoter...
Blev några mil i helgen...

Anmälde mig i all hast till en såkallad bkk-kurs och drog ner till mittsverigebanan i helgen, blev ca 120mil....Fy fan vad kul!!!
Som ni ser på bilderna så fick originalsystemet ta plats för att inte bullra för mycket, blev kanske inte snyggare med det på...
Att jag sen fick ta och skrapa båda puckarna var dock inte helt fel:yoparty
Hojen gick grymt bra hela tiden och min bakram verkar fungera "lika bra" som original, kände inga konstigheter alls! Det enda som blev fult var bakdäcket:D
 

Bifogat

  • sporthoj1.jpg
    sporthoj1.jpg
    160.2 KB · Visningar: 144
  • sporthoj2.jpg
    sporthoj2.jpg
    151.7 KB · Visningar: 265
  • sporthoj3.jpg
    sporthoj3.jpg
    140.7 KB · Visningar: 175
  • sporthoj4.jpg
    sporthoj4.jpg
    149.7 KB · Visningar: 139

miicke

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
kawasaki zx7r -99
Hur gjorde du med bakdelen på hojen? Är det någon del du köper från en annan hoj eller som du bygger själv?
 

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Ort
Kungsbacka
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Hur gjorde du med bakdelen på hojen? Är det någon del du köper från en annan hoj eller som du bygger själv?

Ser ut som en MV agusta-kopia, går att köpa på de flesta tyska fightersidorna :tummenupp Eller om någon har en liggandes hemma vilket jag vet en på sporthoj som har :) Med orginallampa till och med:tummenupp Men den är nog inte till salu:va
 

Jonsssson

Medlem
Gick med
7 Sep 2006
Ort
Skellefteå
Hoj
Just nu bara en skoter...
Hur gjorde du med bakdelen på hojen? Är det någon del du köper från en annan hoj eller som du bygger själv?

Ser ut som en MV agusta-kopia, går att köpa på de flesta tyska fightersidorna :tummenupp Eller om någon har en liggandes hemma vilket jag vet en på sporthoj som har :) Med orginallampa till och med:tummenupp Men den är nog inte till salu:va


Det stämmer bra det, jag köpte den från ett ställe som heter http://www.ricambiweiss.de/ Funkade mycket bra!! Lampan beställde jag från ett annat ställe som jag inte minns namnet på.
 

UnkeN

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Skellefteå
Hoj
Yamaha MT-07 2020
Kanonsnygg hoj! Önskar jag får se den live någon gång här i staan... :D

Bra jobbat! :tummenupp

Vad blir nästa projekt?

/Jakob
 

Jonsssson

Medlem
Gick med
7 Sep 2006
Ort
Skellefteå
Hoj
Just nu bara en skoter...
Kanonsnygg hoj! Önskar jag får se den live någon gång här i staan... :D

Bra jobbat! :tummenupp

Vad blir nästa projekt?

/Jakob

Tack så mycket!!
Har varit ute och dragit 16mil idag så chansen finns väl att du ser den nån gång:) Så tillvida den inte blir såld förståss, har ute en annons på den http://www.blocket.se/vi/17133643.htm?ca=2_s
Nästa projekt?? Ja vi får väl se, just nu funderar jag på en endurohoj att ha över vintern fast tankarna finns förstås på ett nytt fighterbygge, vi får se helt enkelt:confused:
Vi ses i Staan!!!
 

Brinken88

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2008
Ort
Djursholm
Hoj
-98, Honda CBF 600 f Hornet
Tack så mycket!!
Har varit ute och dragit 16mil idag så chansen finns väl att du ser den nån gång:) Så tillvida den inte blir såld förståss, har ute en annons på den http://www.blocket.se/vi/17133643.htm?ca=2_s
Nästa projekt?? Ja vi får väl se, just nu funderar jag på en endurohoj att ha över vintern fast tankarna finns förstås på ett nytt fighterbygge, vi får se helt enkelt:confused:
Vi ses i Staan!!!

Hur kan du släppa ifrån dig en sån skönhet? jag hade utan tvekat åkt upp till härliga norrland och hämtat den direkt om de inte var för mitt mellanklasskort och nyinköpta hornet... Helvete också...:huvet

Riktigt duktigt, hur många cyklar har du byggt/byggt om tidigare?

Imponerad!
Brinken
 

Jonsssson

Medlem
Gick med
7 Sep 2006
Ort
Skellefteå
Hoj
Just nu bara en skoter...
Hur kan du släppa ifrån dig en sån skönhet? jag hade utan tvekat åkt upp till härliga norrland och hämtat den direkt om de inte var för mitt mellanklasskort och nyinköpta hornet... Helvete också...:huvet

Riktigt duktigt, hur många cyklar har du byggt/byggt om tidigare?

Imponerad!
Brinken

Ja, du vet hur det är...Bara några månader till vinter och man måste ju ha nåt att göra då också:D
Egentligen är det här den första hoj jag bygger om, har "bara" polerat upp en ram och sving och lackat om min förra zx6r...
Kul att du gillar hojen!!!
 

jesseboy

O med veten sär skrivare
Gick med
25 May 2003
Ort
I skogen - på riktigt
Hoj
söker byggprojekt
Jadu.
Jag har ju sett cp-mkt bilder på hojen.
Måste säga att den är ungefär 476 ggr snyggare live.
Jäääävligt bra filat, Jonsson!


Ska skaffa pengar snart så jag kan köpa dina byggen, verkar som en vettig idé ;)
 

Jonsssson

Medlem
Gick med
7 Sep 2006
Ort
Skellefteå
Hoj
Just nu bara en skoter...
Hojen såld!

Sålde hojen idag, den for ner till Stockholm! En trevlig kille kom och köpte den, han körde ca 160mil tur/retur....helt otroligt!! Nåja, kändes bra att sälja till han:)
Återstår att se vad som händer nu, ny hoj att bygga om? Enduro? Snöskoter?? Den som lever får se:confused:
 

ghandi

Beaten like a redheaded stepchild
Gick med
21 Aug 2005
Ort
Skellefteå
Hoj
Kawasaki z1000 -03, H-D Sportster Sport -98, Suzuki gp 125 x2
Sålde hojen idag, den for ner till Stockholm! En trevlig kille kom och köpte den, han körde ca 160mil tur/retur....helt otroligt!! Nåja, kändes bra att sälja till han:)
Återstår att se vad som händer nu, ny hoj att bygga om? Enduro? Snöskoter?? Den som lever får se:confused:

Du har missuppfattat Jonsson, man ska ha snöskoter, hoj och enduro :tummenupp
 

Jonsssson

Medlem
Gick med
7 Sep 2006
Ort
Skellefteå
Hoj
Just nu bara en skoter...
Du har missuppfattat Jonsson, man ska ha snöskoter, hoj och enduro :tummenupp

Haha, jaså, är det så det ska vara?? Då är det bara att beställa biljett till Thailand och jobba ihop lite pengar då:näsblod

Klart du ska bygga en ny hoj!, du kommer ju inte att kunna vara utan allfall:)


Nej, det känns inte så kul att vara utan, fast jag börjar bli "vuxen" tror jag....Har insett att en skoter i vinter kan vara roligare för ungarna än en farsa i garaget...Fast jag kan ju ha fel:D
Nej fy fan, det är som Ghandi säger: En av varje ska det vara!!
 

wINBLAD

nu ska vi bomba uta ba helVETE här asså!
Gick med
27 Jul 2006
Ort
västerås
Hoj
TTR, NSR
Grymt snygg!:tummenupp. Clean, ser ut som en ny modell: ZX7-N -08 skulle inte banga på ett köp :yoparty
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top