zx9- 98

Ebbe

Fd motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skutskär
Hoj
Ingen just nu.
Superjet skrev:
superjet=tommy. heter superjet bara för att jag åkte jetski men inte i år. du då ebbe hörde att du köpt björns maskin,har du åkt nått än?

Inte en meter, har bara skruvat med den än... :va
Men det blir nog bra när det är klart. Var lite småfix på den som jag vill fixa innan den badas första gången i år. Sen hänger det en del på Christian om han håller vad han lovat oxå, och det kanske du vet hur det är med... Ja, han håller vad han lovar alltså, men inte alltid i tid... :rolleyes: Men det är tur han finns... :Bugar
Börjar bli lagom åkkåt nu... Nästa helg kanske... hoppas...
 

Superjet

hhmmmm
Gick med
8 Dec 2003
Ort
gävle
Hoj
såld
jodå jag vet :) börjar bli lite varmare i vattnet iallafall. fan jag har inte råd i år men nästa.valde hoj i sommar istället nu när jag fick kort.vad har du för fel på den?
 

Ebbe

Fd motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skutskär
Hoj
Ingen just nu.
Superjet skrev:
jodå jag vet :) börjar bli lite varmare i vattnet iallafall. fan jag har inte råd i år men nästa.valde hoj i sommar istället nu när jag fick kort.vad har du för fel på den?

Start/stop switchen med dödmansgrepp behövs nytt, bommen skall kortas då jag är ganska lång (+ dåliga hål för bussningarna och klacken för bomspärren är kass), bomfästet är glasblästrat å nylackat, botten på skrovet är nu slipat, plastat, spacklat å gelcoat-sprutat, förgasarna skall bytas till dom det ska vara. Björn lånade en uppsättning värstingfuggar av Christian förra sommaren medans densamme skulle fixa Björns... Värstingarna sitter ff kvar på jetskin... :rolleyes: eller rättare sagt ligger på bänken nu å väntar på Christian. Nya handtag ska på, ride platen har moddats lite, tändboxen splittats för att torka ur vatten å gegga(?) (Björn hade aldrig öppnat det lilla locket nån gång). Byta ut soppaslangarna då Björn använde icke bensintåliga slangar när han satte ihop grejerna förra året, dom är rätt stela nu... Det tar lite tid att få ordning på allt! Men sen j-lar... :banana
 

Superjet

hhmmmm
Gick med
8 Dec 2003
Ort
gävle
Hoj
såld
lite att pyssla med då.förgasarna har väl christian haft i över ett år snart men ännu inte fixat dom.jaja bara o ringa o jaga på han.du som har rätt grym balans(har sett dig åka hoj)lär väl bli rätt bra på jetski.var o kolla i ljusdal igår på jetskitävling, Matte vann o Tim kom tvåa :) nä nu lär jag till nått avlägset ställe o öva bakhjul,försöka iallafall :va
 

Ebbe

Fd motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skutskär
Hoj
Ingen just nu.
Superjet skrev:
lite att pyssla med då.förgasarna har väl christian haft i över ett år snart men ännu inte fixat dom.jaja bara o ringa o jaga på han.du som har rätt grym balans(har sett dig åka hoj)lär väl bli rätt bra på jetski.var o kolla i ljusdal igår på jetskitävling, Matte vann o Tim kom tvåa :) nä nu lär jag till nått avlägset ställe o öva bakhjul,försöka iallafall :va

Vi bestämde att vi skulle kolla på det där med förgasarna i veckan. Synd bara att man gått å blivit tok-förkyld... :sjuk Aja, får väl va hemma å kurera ett par dar.

Kul att det går bra för boysen, messade med Matte igår. Kör Tim i samma klass som Matte? Hur gick det för Petri då? Vi får väl se hur det går att köra för mig, om det går hyggligt kanske man provar på nån tävling i slutet av sommaren. Brukade mest bada när jag åkte på Walles 650 förra sommaren... :hihi

Nä dags för lite :ätapiller *snörvel, host*(1)








1: Tyck synd om mig, jag är förkyld och kille och vi blir alltid mer förkylda än tjejerna... :mattias :rolleyes:
 

Superjet

hhmmmm
Gick med
8 Dec 2003
Ort
gävle
Hoj
såld
japp tim kör i samma klass som matte. Petri kom femma i ski stock /debutant,skapligt med tanke på att han åker på en orginalmaskin. Har en fråga till dig,visst har du en röd rivayamahapipa på din maskin? jag har en likadan men dom tre hålen där man fäster pipan i grenröret är helt slut, men visst är det m6-bultar som ska vara orginal?tänkte om du skruvat bort den nån gång så du kanske visste :confused: undrar om dom blir sur om man pratar jetski här :D









1: Tyck synd om mig, jag är förkyld och kille och vi blir alltid mer förkylda än tjejerna... :mattias :rolleyes:[/QUOTE]
 

Ebbe

Fd motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skutskär
Hoj
Ingen just nu.
Superjet skrev:
japp tim kör i samma klass som matte. Petri kom femma i ski stock /debutant,skapligt med tanke på att han åker på en orginalmaskin. Har en fråga till dig,visst har du en röd rivayamahapipa på din maskin? jag har en likadan men dom tre hålen där man fäster pipan i grenröret är helt slut, men visst är det m6-bultar som ska vara orginal?tänkte om du skruvat bort den nån gång så du kanske visste :confused: undrar om dom blir sur om man pratar jetski här :D


Ahhh, det var dig Petri ringde direkt efter att han hade provat Walles 650 MED pipa! :hihi Hur blev det, köpte han inte pipan eller?
Japp, jag har röd Riva-pipa som sitter direktbultad (=obra!) i toppen. M6 låter tunnt tycker jag för att vara grenrörsbultar. Har inte behövt/velat rört pipan på min så jag vet faktiskt inte. Om inget otrevligt händer tänker jag inte röra pipan i sommar. Den sitter där den sitter, hoppas jag... *håller tummarna*

Ja, Petri åker på bra verkar det som. Hur är det med klasserna eg? Vad får jag köra i med min maskin? Standard 700 motor, Riva-pipa, dubbelfuggar, kn-filter, Riva-tändning, Worx agressive-intag, hemmamoddad ride plate som typ en lite längre pro-tec plate. Liknande som Tim å Matte åker med fast lite längre. Vad finns det för klasser?

PS. Ähhh, det är ju ändå din tråd vi traschar!!! :fyllisar DS.
 
Last edited:

Superjet

hhmmmm
Gick med
8 Dec 2003
Ort
gävle
Hoj
såld
nä jag råkade skruva lite för mycket så pipan lossnade på min bästa tävling.ska aldrig mer skruva på nått som är helt :huvet får se om han köper/lånar den till nästa tävling.jag tänkte ta med den till jobbet så dom får sätta i insatsgängor.Finns två klasser i sverige cup nu,ski stock/debutant och ski open.stock/debutant är väl egentligen två olika men dom är ihopslagna nu.kör man stock så måste man ju köra orginal men får byta impeller,intake(scoop) och plattan och kör man debutant så får man inte ha tävlat mer än tre ggr tidigare men kör man första tävlingen i en "cup" så får man köra alla resterande tävlingar i cupen.dock så får man köra med hur mycket trim som helst i debutant.läs mer här förresten:http://www.svera.org/
och klicka på gren o klasser,aquabike o sen sverige cup 2004.
Där står allt om regler och när tävlingarna är.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top