ZX9R-tråden

Ruaro

Ny medlem
Gick med
22 Mar 2006
Ort
lidköping
Hoj
NU R6-03 mina ex Zx9r-95 TL1000R 99, tl1000r 00 och en sp1a-00
hmm skulle prova den lite idag. men den ville inte starta nu :( batteriet höll i ca 10 min sen dog det. får prova byta tändstift. i värsta fall är det väl startgas :( får kolla närmare på det.. den är ju så fin i övrigt
 

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Min 96:a har samma problem. har bytt tändstift men inte provat starta den än för jag har prockat isär en massa grejer och batteriet sitter inte i.
 

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
nån som vet ett smidigt sätt att byta oljefilter utan att behöva montera bort kylare och grenrör (tror det kallas så)?
 

Lurch

Partiellt rupturerad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemmavid
Hoj
Suzuki GSX-R 750
nån som vet ett smidigt sätt att byta oljefilter utan att behöva montera bort kylare och grenrör (tror det kallas så)?


Jag har aldrig tagot bort grenröret eller kylaren på en hoj när jag bytt filter...

...men om du har en -95 - -97 så kan du behöva lossa oljeslangen som sitter intill filtret. Annars behöver inget förutom kåpan tas bort. I alla fall inte enligt Haynes-handboken som jag nyss kollade i! :)


.
 

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Få loss den är inga problem, men att få ut den genom alla dessa prylar som sitter i vägen verkar vara en omöjlighet. men men kanske jag som måste kolla närmare.
 
Last edited:

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
såg nu exakt hur du menar, behövdes lite bättre belysning så man såg lite hur det såg ut. men om jag lossar på den slangen är den bara motorolja som rinner ut? behöver jag tänka på nåt speciellt? eller är det bara montera tillbaks den efteråt så fylls den med olja igen när jag fyller på med nytt olja?
 

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Jo har fått det förklarat. frågan var ifall det bara är motor olja eller nåt annat som kommer rinna ur den, ska man göra nåt speciellt eller är det bara skruva tillbaks den sen när oljefiltret är bytt, oljan byt och bara häla i nytt olja?
 

pw

new ride
Gick med
26 Aug 2004
Ort
Gavle
Hoj
1.3 0.75 0.45
Jo har fått det förklarat. frågan var ifall det bara är motor olja eller nåt annat som kommer rinna ur den, ska man göra nåt speciellt eller är det bara skruva tillbaks den sen när oljefiltret är bytt, oljan byt och bara häla i nytt olja?

Det är bara motorolja som rinner ut, en liten skvätt. Bara att skruva tillbaka, med reservation för o-ringen, den kan man med fördel byta ut.
 

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Det problemet är löst nu min vän :) sen några dagar tillbaks. det jag undrar över nu är hur mycket hk hojjen har orginal.

edit: googlade lite och hittade infon jag sökte.

Kawasaki zx9r årsm. 1996

Motor: Rad 4:a, vattenkyld, DOHC, 899 cc, 4 vent
Effekt: 143 Hk/10000 rpm
Vridmoment: 74 Nm/7000 rpm
Kraftöverföring: 6 växlad, kedja
Torrvikt: 183 Kg
Chassi: Deltaboxram, uni-trak, 46 mm gaffel
Bromsar: Dubbla 296 mm skivor med sexkolvsok fram, 220 mm skiva med enkelkolvsok bak
Tankvolym: 19 liter
Lila/orange, röd/grå

129.900:- / Nypris 1996
Vårt aktuella sortiment hittar du i prislistan

Årets nyheter: Sexkolvsok fram



lägger upp det här ifall nån annan söker samma info.
 
Last edited:

Jonas A

Ny medlem
Gick med
13 Oct 2006
Ort
Karlskrona
Hoj
XJ 750 -82 GRC rsr -03 DM 1 -01 Kina Grc kopia -05 o så en 50cc "Dino" -04 till kidsen
Har haft lite funderingar på o köpa en ninja, undrar om det är några särskilda årsmodeller som gäller eller nåt särskillt man bör tänka på i övrigt med dessa hojar....hörde att när det gäller zx6r så ska det vara efter -98 för då ändrades väldigt mycket på dom...något liknande när det gäller 9:eek:rna?
 

Ari81

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2007
Ort
Mmm
Hoj
Aha
Har haft lite funderingar på o köpa en ninja, undrar om det är några särskilda årsmodeller som gäller eller nåt särskillt man bör tänka på i övrigt med dessa hojar....hörde att när det gäller zx6r så ska det vara efter -98 för då ändrades väldigt mycket på dom...något liknande när det gäller 9:eek:rna?


Japp samma sak gäller zx9r efter 98 kom det en ny lättare hoj.
 

theailer

skänkes pengar, någon ??
Gick med
2 Feb 2007
Ort
Sturup
Hoj
Blå Kawasaki ZX9-R -98
Är inte 98-99 ungefär samma hoj ? Heter ju c1 och c2 för resp. modell väl ?
 

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Har sökt runt efter torrvikten, men överallt står det olika. Nån som vet exakt vilken torrvikt det är på zx9r -96:an?
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top