ZX9R-tråden

cliftabiff

Edis M
Gick med
22 Aug 2009
Hoj
cbr 954 -03
kära kawa vänner, e det någon som vet nåt om höjningsatsen till zx9r -01??? blir det bra med den, hur ändras köregenskaperna, ser man verkligen någon skillnad på dom 30 mm som man höjer hojen med, e det svårt att montera osv??? tacksam för svar

StreetfighterGBG

Musclemachine
Gick med
7 Jul 2007
Hoj
1st ZX9R Streetfighter White Edition, 1st Honda SP1, 1st Aprilia Tricolore, 1st GSX-R 1000 K4 Svart, 1st ZX9R Streetfighter Dreams, ZX9R Streetfighter Ghost Editionl
kära kawa vänner, e det någon som vet nåt om höjningsatsen till zx9r -01??? blir det bra med den, hur ändras köregenskaperna, ser man verkligen någon skillnad på dom 30 mm som man höjer hojen med, e det svårt att montera osv??? tacksam för svar

Jag höjde både min ZX9 fighter och originalaren. 25mm och det syns klart att den är höjd:tummenupp Vad det gäller vägegenskaperna så kan jag bara uttala mig om min originalare och den kändes "friskare" i snabba kurvpartier. Men det kan vara inbillning?
Hur enkelt som helst att montera:yoparty Det tar dig 10 minuter.

Håkan och Madde

Guest
Kåpor

Hallå vet någon vart jag kan hitta kåpor till en zx9 95a??
tacksam för svar

StreetfighterGBG

Musclemachine
Gick med
7 Jul 2007
Hoj
1st ZX9R Streetfighter White Edition, 1st Honda SP1, 1st Aprilia Tricolore, 1st GSX-R 1000 K4 Svart, 1st ZX9R Streetfighter Dreams, ZX9R Streetfighter Ghost Editionl
Hallå vet någon vart jag kan hitta kåpor till en zx9 95a??
tacksam för svar

MC demonteringar runt om i Sverige? Dyrt som fasen:gnissla
Kolla på ebay i UK och DE där finns massor av kåpdelar till din modell.
Ricambi-weiss i DE kar också prylar.

Håkan och Madde

Guest
MC demonteringar runt om i Sverige? Dyrt som fasen:gnissla
Kolla på ebay i UK och DE där finns massor av kåpdelar till din modell.
Ricambi-weiss i DE kar också prylar.

Tack för hjälpen.. Någom med erfarenhet av deras kåpor(Ricambi-weiss) Passar dom bra eller är de mycket att ändra?

StreetfighterGBG

Musclemachine
Gick med
7 Jul 2007
Hoj
Tack för hjälpen.. Någom med erfarenhet av deras kåpor(Ricambi-weiss) Passar dom bra eller är de mycket att ändra?

Jo jag köpte en bellypan och en hugger av dom. Bellypanen var mkt bra i passformen men var mindre nöjd men huggern:gnissla
Om det var dagsformen eller vanligt med ojämn kvalité vågar jag inte svara på?

Marklund

www.skeptikerpodden.se
Gick med
14 Sep 2008
Hoj
zx9r-98
Hej på er

Jag har lackerat hojen nu och tänkte köpa hem det sista som behövs innan det är dags att montera ihop allt, men jag tänkte höra mig för här om lite smakråd.

jag behöver ett tankskydd och det jag är ute efter är något snyggt med motivtryck, hade tänkt mig något i stil med liemannen från den här sidan
jag vill inte att det ska se för kladdigt ut så det får inte bli för mycket färger, det ska bara uppseendeväckande men inte allt för "attentionwhore"

ett sportluftfilter måste inhandlas, kollade orginalfiltret och det såg inte speciellt roligt ut, är det kn-filter som är bäst eller?

ett xenonkit skulle vara roligt, är det någon som skaffat det och är nöjd med det?

God jul och gott nytt år

Last edited:

StreetfighterGBG

Musclemachine
Gick med
7 Jul 2007
Hoj
Hej på er

Jag har lackerat hojen nu och tänkte köpa hem det sista som behövs innan det är dags att montera ihop allt, men jag tänkte höra mig för här om lite smakråd.

jag behöver ett tankskydd och det jag är ute efter är något snyggt med motivtryck, hade tänkt mig något i stil med liemannen från den här sidan
jag vill inte att det ska se för kladdigt ut så det får inte bli för mycket färger, det ska bara uppseendeväckande men inte allt för "attentionwhore"

ett sportluftfilter måste inhandlas, kollade orginalfiltret och det såg inte speciellt roligt ut, är det kn-filter som är bäst eller?

ett xenonkit skulle vara roligt, är det någon som skaffat det och är nöjd med det?

God jul och gott nytt år

Om du skall byta ut ditt originalfilter till typ K&N så bör du även mappa om den i annat fall är det bortkastade pengar och den kan gå sämre.

Har haft Xenon och det ger ett jäkla ljus men jag fick problemet att det "brände" sönder reflektorn.

Lasse-SL-500

Ny medlem
Gick med
18 Aug 2008
Hoj
Kawasaki ZZR 1400 -07, ZX9R -02
Om du skall byta ut ditt originalfilter till typ K&N så bör du även mappa om den i annat fall är det bortkastade pengar och den kan gå sämre.

Har haft Xenon och det ger ett jäkla ljus men jag fick problemet att det "brände" sönder reflektorn.

:va Om det är Xenon kan det inte bränna sönder reflektorn -- Xenon blir bara hälften så varma som vanliga halogen-lampor.

Peanutboy

Kawaski
Gick med
17 Mar 2003
Hoj
ZX-10R 2006
Vita blinkersglas!

Vart kan man hitta vita blinkersglas som passar rakt på original blinkersen? Fanns på eBay för ett tag sedan men nu hittar jag inte dom :va

Hittade dom nu.... 209:- inkl. frakt för 4 vita glas, Me like :)

Last edited:

Millejan

My ambitios weight more than my talent..
Gick med
3 Oct 2009
Hoj
Mille factory 04, R6-04 banhoj, Zx9r-00 såld
Bumpar tråden här för jag har tanke på och lacka om min blåa 00-a till röd/svart för jag tycker den är så jääävla snygg. Var kan man hitta dem rätta dekalerna?

gixxermixxer

tvåbarnspappa numera, e ja tuff eller??
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki gsxr 1000 K7 * SÅLD*
Hej alla!

Har precis köpt mig en Zx9r 00 i kanonskick av Thacoola här på forumet. Har varit en sväng och provkört den och jag är helt kär i fanskapet redan! Kan det inte bli vår nu???
Jag ska komplettera den med nåt som visst kallas kuts eller Solo Seat Cowls. Var kan jag finna sådana billigt?
Har varit runt och provat lite andra märken men Kawan är banne mig skönast och köra och sitta på...:)
Tack för övrigt Thacoola för och fått överta en välskött cykel med massa kärlek bakom!
Som sagt så söker jag kuts tll den...

Mvh nybliven kawaägare

S-racing bl a..

Passar helsystem från 00 på min 99a?
Ja, vad jag vet är det bara smärre förändringar mellan modellerna, 00;an fick dubbellyse och skruvad bakram mm.

Last edited:

_Grinchen_

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2006
Hoj
Kawa ZX-9R
hej...
Någon som har kåpor liggandes till en kawa ZX9r årsm. 94:a?
Kraschade min sista rundan på anderstorp förra året och nu börjar det bli dags att skruva igen...
Tacksam för all hjälp jag kan få.

MVH / Jimmy

StreetfighterGBG

Musclemachine
Gick med
7 Jul 2007
Hoj
vad kostar det på en höft att bygga om sin zx9:a till en fighter??

Det är ungefär som att fråga "Hur långt är ett snöre":D Kan kosta allt ifrån 5000:- och uppåt!
Mitt bygge kostade ca 30k utan hoj:gnissla

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...