Felet borde väl visat sig innan ett visst miltal? Är lacken dålig och släpper, torde den väl börja släppa efter en viss tids förslitning och inte helt slumpmässigt? Min -96a har snart gått 7000 mil och har inte visat några sådana tendenser än iaf, peppar, peppar..
Hur göra för att upptäcka det hela?
En av mina har gått 7500 mil och den har inte haft detta problemet. Den andra motorn har gått ca 6000 mil och den har haft problemet och toppen har spruckit så det verkar vara slumpmässigt? Möjligen skall man skifta vätska i kylsystemet med jämna intervaller men detta är bara en spekulation.
Eller så får man hålla tummarna helt enkelt
Skämt åsido så går detta säkert att kolla på ett enkelt sätt? Skall lusläsa verkstadshandboken angående kylsystemet och se om jag kan finna något.
Sitter också och lurar på en zx9 men när man läser detta så blir man lite skraj..
Jag vet inte om man skall vara skraj utan kanske mer vaksam om man är spekulant på en ZX9, i vilket fall årsmodell -94-97. Årsmodellerna senare har jag ingen aning om dom har samma svaga punkt?
Men om hojen går bra så kan man faktiskt byta de få metallrör som sitter där mot tex rostfritt eller liknande?
Om inte annat så är i vilket jag supernöjd med mina även om de är snudd på antika
Skruva är roligt och det är orsaken till att jag köpte dom