ZX9R-tråden

victorius

Ny medlem
Gick med
13 Aug 2013
Hoj
zx9r-98
tjena har ett litet problem på min kawasaki zx9r -98, tycker den bluddrar lite på tomgång och går lite ojämt i lågfart. Märkte också att 2a grenröret från höger inte alls blev varmt som dom andra vid start. Testade inte varva upp motorn för att se om det blev varmt (skall göras imorn) men säg att det blir varmt vid varvning, kan det då vara "lågfartsmunstycket" eller liknande i den förgasaren som har kajkat igen?

Flubber_323

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2013
Hoj
Kawasaki ZX9R -97
Hej, jag är ny här på sidan och hittade den här om just zx9r.
Jag tänkte dela med mig en bild på min 97a.:)936444_10151488579628231_559136367_n.jpgdee.jpg

Manni76

Ny medlem
Gick med
7 Aug 2013
Hoj
2000 Kawasaki ZX-9R
Hej på er!
Nu när hösten närmar sig tänkte jag se om det kan dyka upp något bra exemplar för en "billig" peng.
Har kollat på ZX-9 från -96 till -00. Är det någon som kan svara mig på om effekten skilljer på dessa årsmodeller? Vad jag lyckats få fram har -00 144 hästar. När det gäller försäkringar, på en -96 kostar det 1700:- i trafik medan en -00 kostar 3000:-. Har det att gör amed åldern på MC´n? Eller är det ev. effektskillnad?

Mvh
Manni76

chrismalm

Ny medlem
Gick med
5 May 2003
Hoj
giiiiixxxxxxeeerr K2
Hej på er!
Nu när hösten närmar sig tänkte jag se om det kan dyka upp något bra exemplar för en "billig" peng.
Har kollat på ZX-9 från -96 till -00. Är det någon som kan svara mig på om effekten skilljer på dessa årsmodeller? Vad jag lyckats få fram har -00 144 hästar. När det gäller försäkringar, på en -96 kostar det 1700:- i trafik medan en -00 kostar 3000:-. Har det att gör amed åldern på MC´n? Eller är det ev. effektskillnad?

Mvh
Manni76

Kolla ditt pm jag skickade.

Manni76

Ny medlem
Gick med
7 Aug 2013
Hoj
2000 Kawasaki ZX-9R
Så ja, nu har den anlänt! Det blev en -00 i mycket fint skick. Bara 2ägare och full servicehistorik.
Men är det nån här som har tips på snyggare blinkers? Gärna med bilder.
Sen har den fått lite märke på kåpglaset. Inget som inte gör att den går att köra, men jag gillar när det ser propert ut. Har fått förslag på ett Dubble bubble som gör att den ser lite smalare ut. Nån som har ett sånt monterat får gärna lägga upp bild på det med.
//Martin

Manni76

Ny medlem
Gick med
7 Aug 2013
Hoj
2000 Kawasaki ZX-9R
Hej igen.
Är det någon som provat att köra utan kåpstagen upp till backspeglarna? Dvs om speglarna kommer att vibrera för mycket utan stagen eller om kåpan blir för mjuk.

//M

Wwax

Sporthojsnörd
Gick med
8 Jun 2009
Hoj
09 Kawasaki Z1000
Så ja, nu har den anlänt! Det blev en -00 i mycket fint skick. Bara 2ägare och full servicehistorik.
Men är det nån här som har tips på snyggare blinkers? Gärna med bilder.
Sen har den fått lite märke på kåpglaset. Inget som inte gör att den går att köra, men jag gillar när det ser propert ut. Har fått förslag på ett Dubble bubble som gör att den ser lite smalare ut. Nån som har ett sånt monterat får gärna lägga upp bild på det med.
//Martin

Kan väl bjussa på mitt gamla X, numer krachad och avskriven. DB och mini blink.
4718_88714662086_7808141_n.jpg

Maverickgoose

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Jun 2011
Hoj
Ja
Är på jakt efter en fräsch inte inte alltför pimpad 02-03, helst grön/svart.
Skicka PM om ni ska sälja eller känner någon.

Maverickgoose

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Jun 2011
Hoj
Ja
Här var det dött:gråta

Jag har kvar stänkskärmen på min 2003 och behöver en undertail.
S-racing har en http://www.s-racing.se/album_cat.php?cat_id=222 till min årsmodell och när jag mailade och frågade hur mycket man behöver kapa (ifall man vill gå tillbaka till original) så sa han så här;

"2003 har väl en delning bak så det är bara att skruva bort den och montera tailguarden."

Är det så pass enkelt? I många fall måste man kapa en hel del av utrymmet under kutsen.

StreetfighterGBG

Musclemachine
Gick med
7 Jul 2007
Hoj
1st ZX9R Streetfighter White Edition, 1st Honda SP1, 1st Aprilia Tricolore, 1st GSX-R 1000 K4 Svart, 1st ZX9R Streetfighter Dreams, ZX9R Streetfighter Ghost Editionl
98-03 har ingen delning på baktailen. Det borde S-racing ha koll på.

Endat 94-97.

Sniglom

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Nov 2013
Hoj
Knallgul S1000RR -11, CBR600FS -02
Tittar på att skaffa en zx9r av årsmodell ~2000+, finns det några vanliga problem man ska akta sig för?
Vad ligger en stor service på i pris, och hur ofta ska den utföras?

Upptäckte att zx9r använder förgasare, hur påverkar det motorkaraktären och underhåll jämfört med en modernare zx10r med insprut?

Vad skulle ni säga är ett bra pris för en zx9r från 2000-2003 med kanske 2000-3000 mil på mätaren?
(känns svårt att hitta exemplar med mycket färre mil).

Som alternativa hojar har jag tittat på zx6r och yamaha R6. Är det någon som har erfarenheter av dessa får ni gärna dela med er.

Om det är något annat jag ska tänka på så flika gärna in! :)

Maverickgoose

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Jun 2011
Hoj
Ja
Nu sitter undertailen på plats. Blev riktigt schysst!

Sitter och grottar ner mig i nya broms och kopplingsgrepp på ebay. De nuvarande, original, är lite för stora och jag skulle vilja få kopplingen justerbar (vilket kanske blir lite svårt när det är wirestyrt i och för sig).

Finns miljoner med alternativ och de flesta är så klart från China.
Någon som har några rekommendationer?
Svarta, justerbara och liiite kortare än original. Prismässigt under 1000kr.

banditen73

Medlem
Gick med
13 May 2009
Hoj
2st DKW 250rt-52 suzuki tr 125-83 Suzuki gsx 1400-03
Hej på er!
Sitter o funderar på o bli en zx ägare så ja tänkte ställa lite frågor.
Är de nån som vet fler skillnader mellan zx6 o zx9 än kubik,hjulbas o vikten?
De är fint me trådar för alla modeller.
Läst igenom många sidor här o fått lite info genom de.De är årsm. 98-99 de gäller.

Tackar på förhand.

h1m4n

Ny medlem
Gick med
24 Feb 2015
Hoj
Zx9r
Nu har jag efter mycket velande kommit underfund med hur jag vill ha min ljuddämpare. Då jag tycker det är skitfult just nu.

Så här någonting vill jag ha den, hur gör jag det enklast? Vart kan jag köpa nya rör samt så behöver ju någon bocka dom antar jag? Det jag är mest fundersam över är hur jag ska få det att passa till fästet då jag tycker att böjen blir väldigt tight. Hur hade ni gjort? Jag är jäkligt nybörjare vad det gäller hoj :)

Bifogat

• Screenshot_2015-03-04-09-10-39.jpg
    Screenshot_2015-03-04-09-10-39.jpg
    141.5 KB · Visningar: 73

StreetfighterGBG

Musclemachine
Gick med
7 Jul 2007
Hoj
1st ZX9R Streetfighter White Edition, 1st Honda SP1, 1st Aprilia Tricolore, 1st GSX-R 1000 K4 Svart, 1st ZX9R Streetfighter Dreams, ZX9R Streetfighter Ghost Editionl
Korta den du har en 20-25cm. Piece of cake.

Nu har jag efter mycket velande kommit underfund med hur jag vill ha min ljuddämpare. Då jag tycker det är skitfult just nu.

Så här någonting vill jag ha den, hur gör jag det enklast? Vart kan jag köpa nya rör samt så behöver ju någon bocka dom antar jag? Det jag är mest fundersam över är hur jag ska få det att passa till fästet då jag tycker att böjen blir väldigt tight. Hur hade ni gjort? Jag är jäkligt nybörjare vad det gäller hoj :)

Shimonu

Sporthojsnörd
Gick med
26 Aug 2013
Hoj
Z1000SX -18
Är grymt fäst vid utseendet den fick vid 00. Kommer nog garanterat vara på jakt efter en i sommar.

Maverickgoose

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Jun 2011
Hoj
Ja
Det roligaste är nästan att den är ganska ovanlig här i Sverige.
Känns inte som någon dussinhoj (vilket det egentligen är) när man är ute och åker.

Det blir nog en zx-10r för min del om 2-3 år (försäkringsskäl) men det känns samtidigt lite tråkigt.
De är så jäkla vanliga:(

Last edited:
Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj