ZX9R-tråden

Razer1

Ny medlem
Gick med
11 May 2007
Ort
på landet
Hoj
ZX9R -98 * Såld
Tackar! Ska höra vad dom tar för ett... Hela 5 minuter!?! Knappt styrfart ju.. :yoparty





Jag tänkte också använda mig av dom.. men för mig skulle det kosta 750 kr i månaden!!? Kan det bero på att jag använde mig av insplanet eller att min hoj är nyare? Jag är 26, kort 1 år..





Jag är jävligt sugen! ..dock vet jag inte om jag har ekonomi nog.. Men hade uppe en fråga här om folk var sugna på en ev ZX9R träff, några ninjas här var intresserade så det är kanske dax för en trådlyft? Skulle vart najs å mötas upp i mitten av svea nånstans å ha en liten happening av något slag. Kanske tälta å bärrsa! Nå vad säger ni?? :fyllisar


det beror nog på att din hoj är 2 år nyare :)
 

Canidae

The Sound Of Perseverance
Gick med
22 Apr 2007
Ort
Uddevalla
Hoj
ZX9R Ninja // GasGas 300
Hej hej alla glada igen :D Jag har en liten fråga om blinkers till min Ninja.. Någon som har ett bra tips på vart man kan inhandla några riktigt fina miniblinkers ( Fram ) ? Förra ägaren hade bytt till små därbak men lämnade fram orginal, så jag blev sugen på att byta dem. Har surfat runt på alla möjliga ställen efter dem men inte hittat något som faller mig i smaken. Trevlig kväll på er o tack för alla goda råd o tips jag fått hittills.

Tja! Ska själv byta mina fram då jag också har orginal fram å riktigt mini små bak.. Har kollat runt lite å tycker nog Bikersneed har det intressantaste utbudet. Finns väl ev billigare att få tag i men dom har ganska många olika modeller och alla finns i LED tror jag. :tummenupp
Bikersneed finns bland ikonerna till vänster så det är bara att klicka sig vidare..

det beror nog på att din hoj är 2 år nyare :)

I see.. Högre Kw eller grundar dom det just på årsmodellen?
 
Last edited:

ThaCoola

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2008
Ort
In the Spang
Hoj
-00 ZX9R
Jag kikade runt lite på bikersneed, det verkar riktigt vettigt :tummenupp
nu är det bara o bestämma sig för ett par. men vilka !?! Phew!!! Det här kommer att bli tufft att klura ut hehehe ha en god dag på er !
 

vtwin

Kronisk snigel
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Norrköping
Hoj
TLR 99
Hello Kawapeople!
Är det någon av er som vet om det skiljer något mellan backspeglarna på 98 och 00 årsmodellerna?
Är lite intresserad av att köpa ett par backisar om någon vill kränga till hyfsat pris.
 

dsoders2

kronisk
Gick med
12 Apr 2005
Ort
GBG
Hoj
zx9r-01
hmmmmmm :va nej... detta är en oförstörlig hoj =) inte ens däcken slits :D

som vanligt tror jag... titta och känn så lager känns bra, pack boxar i fram gaffal.

motorn skall ha ett lätt rasslande ljud från ventilerna... om dom är för tajt ställda är det tydligen ett dåligt tecken.

annars är det inget vad jag vet... som man som vanlig dödlig kan hitta :)

hoppas det blir köp av... välkommen i förskott
 

Galen

Avancerad novis
Gick med
16 Oct 2006
Ort
Småland
Hoj
zx9r
Ah okej.
Tänkte om den löd av några specifika problem, men det är det allmänna då.
Kollade försäkring och fick riktigt bra offertar av salusansvar och folksam, beror detta på att den är reggad för 55kw?
Om skicket är som beskrivet och vädergudarna är på min sida så kommer jag förmodligen åka zx9r 99 i helgen =)
 

dsoders2

kronisk
Gick med
12 Apr 2005
Ort
GBG
Hoj
zx9r-01
Ah okej.
Tänkte om den löd av några specifika problem, men det är det allmänna då.
Kollade försäkring och fick riktigt bra offertar av salusansvar och folksam, beror detta på att den är reggad för 55kw?
Om skicket är som beskrivet och vädergudarna är på min sida så kommer jag förmodligen åka zx9r 99 i helgen =)

Varför ned regga en till 55kw? eller är det en enorm skillnad mellan 99 och 01?
min 01a har 108kw om inte jag mins helt fel...

Jag fick ganska höga försäkringar på min oavsett vart jag ringde så jag fick "ge bort den"

Jag är skitnöjd med min det lilla jag kört... 2 små vändor :D jävla snö å kyla
 

Bobat

Ny medlem
Gick med
29 Feb 2008
Ort
i väst
Hoj
Kawaskaki
halloj, då har man blivit en in mängden ! :)

fråga: vad rekomenderas för olja på en -00 zx9:a ?
 

Galen

Avancerad novis
Gick med
16 Oct 2006
Ort
Småland
Hoj
zx9r
Så, nu kan även jag ansluta mig till zx9rgänget. =)
Verkar vara ett riktigt fint exemplar jag kom över.
1930mil, 2 ägare (3 med mig), fullstämplad servicebok, förra ägaren en pedantisk familjefar, devilslipon, fula orginalblinkers och en enorm plastbit som hänger ner där bak. ;)
Nu blir det att införskaffa kraschpuckar, miniblinkers och göra något åt arslet på den.
Någon som har tips på bra och "billiga" kraschpuckar med kvalite?
Vill gärna undvika att såga i kåpor.

Rekommenderar INGEN att köra 25 mil i 2-8 grader om man inte har rejäla doningar till kläder. Jag trodde jag hade klätt mig hyffsat men ack så fel jag hade. Blev riktigt sugen på värmehandtag ;)
 

ThaCoola

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2008
Ort
In the Spang
Hoj
-00 ZX9R
Mmmmm Mumma tog en lång o härlig sväng igår ( Söndag ) Det var mulet när jag åkte hemifrån men sen så klarnade det upp o jag var iväg i 5 timmar o bara njöt:D Hoppas det var fler som tog chansen, jag mötte många ute på min tur men jag var nog den enda med ninja som jag såg tyvärr. UT med er nu !! Ha det :tummenupp
 

Bamse79

Yeah!
Gick med
9 Feb 2006
Ort
Umeå
Hoj
ZätaÄxNieÄrr
jahapps. man längtar ganska mycket till man får ta ut pärlan. men här i Umeå är det nog ett tag kvar... :gnissla
 

Bifogat

  • 20070531.JPG
    20070531.JPG
    166.3 KB · Visningar: 113

bertilsson_

Ny medlem
Gick med
13 Mar 2005
Ort
Hillared
Hoj
zx9r -98
Sök bland företagen på blocket. Har för mig att jag hittade lite smått och gott när jag kikade runt bland dem.
 

Lurch

Partiellt rupturerad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemmavid
Hoj
Suzuki GSX-R 750
Katalysator

Tjena!

Jag fick mitt bolt-on idag till min ZX-9R -00, men det passar inte om jag inte sätter kapen i röret och tar bort katalysatorn. Någon som har erfarenheter av detta? Kan man lösa det på nåt annat sätt?

Kolla bilderna...



.
 

Bifogat

  • DSC00347a.jpg
    DSC00347a.jpg
    80.3 KB · Visningar: 77
  • DSC003512.jpg
    DSC003512.jpg
    76.2 KB · Visningar: 85

Canidae

The Sound Of Perseverance
Gick med
22 Apr 2007
Ort
Uddevalla
Hoj
ZX9R Ninja // GasGas 300
Tjena!

Jag fick mitt bolt-on idag till min ZX-9R -00, men det passar inte om jag inte sätter kapen i röret och tar bort katalysatorn. Någon som har erfarenheter av detta? Kan man lösa det på nåt annat sätt?

Kolla bilderna...



.

Fan va knepigt det såg ut.. :va Är det katten som sticker ut där? Jag ska byta rör imorgon inför besiktning, får se då hur det verkar. Går den inte in i dämparn eller vad är det som inte funkar?
 

Lurch

Partiellt rupturerad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemmavid
Hoj
Suzuki GSX-R 750
Fan va knepigt det såg ut.. :va Är det katten som sticker ut där? Jag ska byta rör imorgon inför besiktning, får se då hur det verkar. Går den inte in i dämparn eller vad är det som inte funkar?

Precis, katten sticker ut och den går inte in i dämparen.


.
 

Canidae

The Sound Of Perseverance
Gick med
22 Apr 2007
Ort
Uddevalla
Hoj
ZX9R Ninja // GasGas 300
Precis, katten sticker ut och den går inte in i dämparen.


.

Tog isär min idag men det såg inte riktigt likadant ut. Tycker jag hade kortare rör där katten sitter och jag hade inte nät tvärsöver som du verkar ha.. Min är kanske borttagen..?? :va Fan, jag kan ju ingenting om katter å grejer så jag har svårt att kunna avgöra hur det ska se ut. min var iaf ihålig så att säga.. men det var ändå något som satt på sidorna. Såg typ ut som en mindre ljuddämpare inuti. Förstår att mina förklarningar inte är av bästa kvalite! he he :hihi Någon som har en bra gissning på om min är kvar eller borttagen?
 

Lurch

Partiellt rupturerad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemmavid
Hoj
Suzuki GSX-R 750
Hur långt var röret om man mäter från flänsen då?

Jag fick en monteringsinstruktion för ZX-6R på mejlen idag och där stod det att man ska kapa bort katten ca 10 mm från flänsen.

.

Tog isär min idag men det såg inte riktigt likadant ut. Tycker jag hade kortare rör där katten sitter och jag hade inte nät tvärsöver som du verkar ha.. Min är kanske borttagen..?? :va Fan, jag kan ju ingenting om katter å grejer så jag har svårt att kunna avgöra hur det ska se ut. min var iaf ihålig så att säga.. men det var ändå något som satt på sidorna. Såg typ ut som en mindre ljuddämpare inuti. Förstår att mina förklarningar inte är av bästa kvalite! he he :hihi Någon som har en bra gissning på om min är kvar eller borttagen?
 

Canidae

The Sound Of Perseverance
Gick med
22 Apr 2007
Ort
Uddevalla
Hoj
ZX9R Ninja // GasGas 300
Hur långt var röret om man mäter från flänsen då?

Jag fick en monteringsinstruktion för ZX-6R på mejlen idag och där stod det att man ska kapa bort katten ca 10 mm från flänsen.

.

Betydligt längre en 10 mm iaf.. vet inte säkert hur lång den var, men din ser mer insluten ut. Min såg ut att vara ihålig.. Tänkte att den kanske var urplockad eller dylikt om det går..? Förra ägarn hade först köpt en sebring dämpare och det var något som inte passade så han köpte den jardine dämparen som sitter på nu, börjar förstå varför den inte passade då. Om du bestämmer dig för att sätta kapen i den så får du gärna fota å visa lite hur du gjort, ifall att man vill göra det själv. :tummenupp Dom säger ju att katten tar några hästar... Lycka till!
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top