ZX9R-tråden

Varsa

Medlem
Gick med
3 Jul 2006
Ort
Stockholm
Hoj
sv650s -04, rdgv350 -84 & bus 85:a
Någon som har ett fotpinnefäste höger till en 94-97?
Ska iväg på hojsemester nästa vecka och lyckades knäcka så den bara hänger i den svagaste av de 3 fästena. Om inte för att köpa så kanske för att låna en vecka?
Är desperat!
 

StreetfighterGBG

Musclemachine
Gick med
7 Jul 2007
Ort
Skåne
Hoj
1st ZX9R Streetfighter White Edition, 1st Honda SP1, 1st Aprilia Tricolore, 1st GSX-R 1000 K4 Svart, 1st ZX9R Streetfighter Dreams, ZX9R Streetfighter Ghost Editionl
Någon som har ett fotpinnefäste höger till en 94-97?
Ska iväg på hojsemester nästa vecka och lyckades knäcka så den bara hänger i den svagaste av de 3 fästena. Om inte för att köpa så kanske för att låna en vecka?
Är desperat!

Inga problem jag har en massa reservdelar till 94-97. PM'a för pris om du är intresserad.
 

HBSS

Guest
Woho! köpte mej en zx9r -99 idag. 4200 mil på mätarn. Vansinnig hoj jämfört med min gamla cb. Säker på att vi kommer ha mycket kul ihop. Tyvärr får jag inte köra föränn 8 aug.:gnissla Nånting man ska tänka på med den modellen? Ska väl fixa en haynesbok men lite tips skadar inte.
/Nöjd
 

Freddaz

Ny medlem
Gick med
17 May 2005
Ort
Kolmården
Hoj
Yamaha XT660r -05
Vilken kedja

Viken kedja ska det vara på en ZX9r från 1995?
Diminsion, antal länkar mm?

Har varit på biltema men det var ju en djungel av kedjor.
Kan denna vara något
 
Last edited:

stmannen

Ny medlem
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Gimo
Hoj
Aprilia rxv 550 -08
Monterat undertail i helgen!

Tjenare!

Ville bara visa upp min ninja efter mina mods i helgen!
Monterade en undertail från s-racing, nummerskyltshållare från biltema och miniblinkers runt om från lelles. (ej dioder tyvärr, vart snål) :tungan
Satte även dit en bi-xenon sats i framljuset, fan så grymt ljus det blev!
Det ser ut att vara nyansskillnad på undertailen, med det var nog bara kameran som dummade sig :)
 

Bifogat

  • IMG_054956.jpg
    IMG_054956.jpg
    251.5 KB · Visningar: 147

Johnnie

Que?
Gick med
1 Mar 2007
Ort
Tibro
Hoj
MV Agusta F4:a, Aprilia RS250, Aprilia AF1 samt en Compact
Tjenare!

Ville bara visa upp min ninja efter mina mods i helgen!
Monterade en undertail från s-racing, nummerskyltshållare från biltema och miniblinkers runt om från lelles. (ej dioder tyvärr, vart snål) :tungan
Satte även dit en bi-xenon sats i framljuset, fan så grymt ljus det blev!
Det ser ut att vara nyansskillnad på undertailen, med det var nog bara kameran som dummade sig :)

Riktigt snyggt! :Bugar
 

stmannen

Ny medlem
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Gimo
Hoj
Aprilia rxv 550 -08
Snyggt:tummenupp Hur fick du fast miniblinkers fram? jag kollade under mina -stort hål.....

Jag gjorde en täckplåt som var något större än "hålet" som blir när man tar bort original blinkerserna, borrade hål i denna för den nya blinkersern och gjorde likadant på insidan. (fungerar lika bra med en stor bricka på insidan)

//Emil
 

martingranqvist

Ny medlem
Gick med
7 Jun 2008
Ort
eskilstuna
Hoj
bt 1100 yamaha bulldog
Köpråd

Hejsan, jag skulle behöva snabbt svar!

Jag skall tills i morgon bestämma mig om jag skall byta hoj.
Jag har nu en Yamaha bt 1100 och har en kille som vill byta sin zx-9r 1998
Den har gått ca 5200 mil. Är det mycket? Vilka service intrevall är det på denna båge och är friftskostnaderna/service kostnadena dyra? Den är lite trimmad med annat insug och ljuddämpare bestyckning i förgasare enligt dynajet är det ca140hp på bakhjulet.
Är detta något jag skall oroa mig för?

Här kommer länk till bågen.
http://www.blocket.se/vastmanland/Kawazaki_ZX_9R_Ninja___Mint___28326243.htm?ca=12&w=2
 

Paxel

Green Meanie
Gick med
29 Aug 2003
Ort
Linköping
Hoj
En gul Daytona 675
Hejsan, jag skulle behöva snabbt svar!

Jag skall tills i morgon bestämma mig om jag skall byta hoj.
Jag har nu en Yamaha bt 1100 och har en kille som vill byta sin zx-9r 1998
Den har gått ca 5200 mil. Är det mycket? Vilka service intrevall är det på denna båge och är friftskostnaderna/service kostnadena dyra? Den är lite trimmad med annat insug och ljuddämpare bestyckning i förgasare enligt dynajet är det ca140hp på bakhjulet.
Är detta något jag skall oroa mig för?

Här kommer länk till bågen.
http://www.blocket.se/vastmanland/Kawazaki_ZX_9R_Ninja___Mint___28326243.htm?ca=12&w=2

Nej, 5200 anser inte jag vara mycket, min har gått 7000 och den är nyare. Ventilerna ska kollas var 1200ade mil, det är viktigt att det görs. Driftkostnaderna är varken mer eller mindre än någon annan sporthoj.
Jag hade varit glad om jag kommit över en hoj med lite extra pulver i motorn. Om hojen är ok i övrigt och service är gjord på den så ser jag inga orosmoln.
 

StreetfighterGBG

Musclemachine
Gick med
7 Jul 2007
Ort
Skåne
Hoj
1st ZX9R Streetfighter White Edition, 1st Honda SP1, 1st Aprilia Tricolore, 1st GSX-R 1000 K4 Svart, 1st ZX9R Streetfighter Dreams, ZX9R Streetfighter Ghost Editionl
Hejsan, jag skulle behöva snabbt svar!

Jag skall tills i morgon bestämma mig om jag skall byta hoj.
Jag har nu en Yamaha bt 1100 och har en kille som vill byta sin zx-9r 1998
Den har gått ca 5200 mil. Är det mycket? Vilka service intrevall är det på denna båge och är friftskostnaderna/service kostnadena dyra? Den är lite trimmad med annat insug och ljuddämpare bestyckning i förgasare enligt dynajet är det ca140hp på bakhjulet.
Är detta något jag skall oroa mig för?

Här kommer länk till bågen.
http://www.blocket.se/vastmanland/Kawazaki_ZX_9R_Ninja___Mint___28326243.htm?ca=12&w=2

Milen ser jag inte som ett problem men priset tycker jag är satt i överkant då den verkar vara omlackad och saknar alla originaldekaler?
Kolla vad den har varit med om?
Att kalla den för "mint" vilket jag gissar är en förkortning av "Mint condition" är ren bull. Då skall den vara i 100% excellent originalskick.
Mina fem cent!

Bjud max 30k så kommer det mer till sin rätt. Hösten är också om hörnet!
 

martingranqvist

Ny medlem
Gick med
7 Jun 2008
Ort
eskilstuna
Hoj
bt 1100 yamaha bulldog
Milen ser jag inte som ett problem men priset tycker jag är satt i överkant då den verkar vara omlackad och saknar alla originaldekaler?
Kolla vad den har varit med om?
Att kalla den för "mint" vilket jag gissar är en förkortning av "Mint condition" är ren bull. Då skall den vara i 100% excellent originalskick.
Mina fem cent!

Bjud max 30k så kommer det mer till sin rätt. Hösten är också om hörnet!


Bestämde mig i morse för att inte byta, just pga priset, som du säger är satt i överkant. istället fixar jag i ordning min bulldog, och säljer den till våren, om jag in får den såld i höst.
men jävlar vilken skön hoj det var!
 

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Nacka - Upper Eastside
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Halloj

Jag spanar på en äldre 94-99 ZX9R som lite budgetracer.

Lite frågor för en oinvigd:
Stämmer det att man sitter lite snällare än t.ex R1, Blade GSXR etc? (lite taskig rygg)
Är dom tidiga modellerna behäftade med barnsjukdomar förutom problemen med topparna som jag känner till.

tackar
K
 

totoro

Är fulladdad ibland
Gick med
19 Jan 2009
Ort
Där vägen tar slut
Hoj
Kawasaki Zx1200
Jag har en 95 årsmodell och är 1.85 kort och jag upplever den snäll och inte extrem i åkställning. Perfekt att ligga och luffa på motorvägen i 180 med rygga, sovsäck och tankväska.
 

StreetfighterGBG

Musclemachine
Gick med
7 Jul 2007
Ort
Skåne
Hoj
1st ZX9R Streetfighter White Edition, 1st Honda SP1, 1st Aprilia Tricolore, 1st GSX-R 1000 K4 Svart, 1st ZX9R Streetfighter Dreams, ZX9R Streetfighter Ghost Editionl
Najs! har läst recensioner på Bike.se, där lovordar dom att man sitter bra, lite mer sporttouring, vilket passar mig fint.

Jag skulle sikta på en -98-99 då denna är lite smidigare och lättare än -94-97. Sitter dock bättre på den äldre modellen.:)
 

cowe

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2006
Ort
långshyttan
Hoj
såld:( ny köpt vtr 1000 (gul)sålde den köpte tilbaka ninjan:)
hej

du får en -98 a för lite över 30 papp.bättre kvalitet mera mos samt lättare 180kg torrvikt har jag för mig mot -94 210kg
jag är 194 cm sitter kanon.ett högre kåp glas hade inte varit fel..
men de är ju en sport hoj då ska man ligga på tanken..
tjejen klagar inte speciellt mycke där bak heller..
mitt råd är alltså köp en från -98 de tjänar du på i längden
 

Johan_kallman

Ny medlem
Gick med
2 Jul 2010
Ort
Västerås
Hoj
Kawasaki GPZ100 fighter
Tjena alla Ninjor.. eller ja ägare iaf

Fixade kortet för ett par veckor sen och har sålt en bil igår så nu ska det hittas en ZX9R har jag efter mycket velande bestämt mig för, skall vara en från 00 och nyare, såg några på Blocket fast killen kommer och hämtar bilen på senast Tisdag så man har väl några dagar att kika runt och hoppas på att de jag satt ögonen på inte hinner bli sålda - Kanske nån här som 'motvilligt' vill sälja sin :) man hinner väl inte med många vändor men några stackars dyrbara timmar ska jag väl ändå kunna hinna med :banana
Återkommer annars när jag har konverterat till Ninja :tummenupp

Mvh Johan K
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top