Zxr 400

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Annchua skrev:
Vad säger du om min hoj??? !!

Jag säger att den är trött och tung. Dessutom går din som en påse nötter. :fakta

Men Fredda visste tydligen vad som felade. Fixa det, så den åtminstone bara blir så trött som den ska vara.

Annchua

Ängel
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Såld.
Re: Re: Zxr 400

Kenta skrev:
Har inga ZX-Rbilder. Bara GSX-R400or :fakta

Men du kan snacka med Fredda66.
Han kör en likadan ganska ofta. De är i o för sig en -91a om ja kommer ihåg rätt :rolleyes:
När du ändå håller på kan du ju höra vad Annchua tycker också. De är ju trots allt hennes hoj :)

BTW håller ja me om att den är snygg :tummenupp

// :hej

Stämmer bra!! jag är lycklig ägare till en omlackad 400.
bilder finner du här: www.ninjaz.kicks-ass.net/annchua

400 är min första hoj, vilken jag är jätte nöjd med. Den är låg lätt o precis lagom! =) Tydligen väldigt skoj att köra på kurviga vägar oxå.. men det har jag inte erfarat ännu eftersom jag inte har kortet ännu. så då får jag väl vara snäll o låna ut den till Fredda66.. för lite utvärdering.
Däremot gick det ryckten om att Mattias hade försökt få upp den på bakhjulet.. ?? :D

Jag har fått lägga ner rätt mycket Mek tid med hojjen, vilket man säkert får räkna med om man köper en äldre hoj.
men det är bara skoj, för då lär man sig ju oxå! =)

jag gav 26000 för min från TYskland inkl. frakten.
e väldigt nöjd med köpet! sen kan man ju alltid sätta i en 600 motor i eller hur var det Mavve? :D

/Annchua

Annchua

Ängel
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Såld.
Mattias skrev:
Jag säger att den är trött och tung. Dessutom går din som en påse nötter. :fakta

Men Fredda visste tydligen vad som felade. Fixa det, så den åtminstone bara blir så trött som den ska vara.

haha.. a.. just nu för tillfället går den inte helt klockers med tanke på att 2:ans förgasare inte är synkroniserad då ngn.. nämner inga namn, :rodnar var o pillade på membrangummit så att det satt fel när vi skulle synka dom.. men som tur var., var det bara pilla dit det igen..
så nu väntar synk tid på fredag eftersom vi inte har verktyg själva.
jag tor den går snabbare än din hoj iaf.. men vänta..
hmm.. hade du en egen hoj eller?? :D :D

du kanske får testköra den igen då vid nästa körning o se om du säger samma sak.. :D men bara kanske.. :hej

/Annchua

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Re: Re: Re: Zxr 400

Annchua skrev:
sen kan man ju alltid sätta i en 600 motor i eller hur var det Mavve? :D

Jag vet vilken 600motor man kan få ner :cool: och då menar jag INTE den som många redan testat med - ZZR600 :rolleyes:

ZXR400 kom i samma lack som storebror -93..... till 99% säkerhet.

Jag ska ha -93 lacken, fast med -94ans tank :rofl

Mattias: Du kan få testa min 400 om jag är på bra humör om vi skulle träffas :tummenupp Den kommer du kanske gilla ;)

Min 400 är snabbast av alla 400or här - bevis kommer nästa vecka då det e dags för bänkning :D SKRYYYYYYYYYYT!!!

750RR

Annchua

Ängel
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Såld.
Re: Re: Re: Re: Zxr 400

maverick_750rr skrev:
Jag vet vilken 600motor man kan få ner :cool: och då menar jag INTE den som många redan testat med - ZZR600 :rolleyes:

ZXR400 kom i samma lack som storebror -93..... till 99% säkerhet.

Jag ska ha -93 lacken, fast med -94ans tank :rofl

Mattias: Du kan få testa min 400 om jag är på bra humör om vi skulle träffas :tummenupp Den kommer du kanske gilla ;)

Min 400 är snabbast av alla 400or här - bevis kommer nästa vecka då det e dags för bänkning :D SKRYYYYYYYYYYT!!!

750RR

Lita på att jag hör av mig till dig när jag vill ha lite mera kräm i min hoj! :D
Fast nu duger den garanterat mycket mer än bra! vad än Mattias säger.. ska faktiskt testa den på Rörken nästa måndag ev..

Att din 400 e snabbast!!! ska vi rejsa?? =) hehee.. din 400 e "THE GOD"! =)

vi kan byta om du känner för att renovera upp en till 400 sen.. :rodnar

Anthrax

Medlem
Gick med
29 Jun 2003
Hoj
To be continued...
Läste om nån tysk firma som lastat in en Zx6r-motor i en zxr 400.
Antar att det är den Mavve menar? Tyvärr var testet på tyska så man fattade nada.

Anthrax

Medlem
Gick med
29 Jun 2003
Hoj
To be continued...
Har testet i pdf-format. Är strax över en halv meg stor, så jag kan inte posta den. Om nån vill ha den så säg till, så får vi lösa det.

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Mattias skrev:
Okej. Då finns det minst två hojar till som är omlackade med 750-dekaler eller PS-jobb.

Eller sa har jag fel, men det haender saellan...

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Anthrax_e_gott skrev:
Har testet i pdf-format. Är strax över en halv meg stor, så jag kan inte posta den. Om nån vill ha den så säg till, så får vi lösa det.

Mycket gaerna!! Skulle du kunna maila?

Anthrax

Medlem
Gick med
29 Jun 2003
Hoj
To be continued...
Bara att ge mig ert email, så skickar jag.

Förresten så har hojen i testet en zzr600-motor, men jag läste på nätet om nån tysk som lagt i en Zx6r-motor istället. Har blivit av med länken efter en hårddisk-krasch. Om någon känner till den så var snäll o posta den.

Last edited:

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ja, det finns :D

MIN

750RR
(ombyggt.... och jag bygger bara mina egna hojar Annschua.
här e THE GOD in all his glory :tummenupp )

Bifogat

• vänster400.jpg
    vänster400.jpg
    107.3 KB · Visningar: 276

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Den enda skillnaden är bakdelen på en 400RR......
Möjligt att det är en annan bakdämpare eller nåt sånt på just en RR, men jag tvivlar.

Här är äkta vara :tummenupp

750RR

Bifogat

• kawasaki zxr400 rr.jpg
    kawasaki zxr400 rr.jpg
    24.2 KB · Visningar: 264

Anthrax

Medlem
Gick med
29 Jun 2003
Hoj
To be continued...
Det såg ju riktigt smaskigt ut. Börjar faktiskt bli lite avundsjuk nu...
Tycker bara att den ser lite bättre ut i svart. Det passar ju på alla fordon. Faktiskt så är diamantsvart en av mina favorit-färger.

VaLLe

天皇
Gick med
3 Aug 2003
Hoj
Harley-Davidson FXDWG
Jag vill tillägga att det var tackvare ZXR som har gjort att jag blev hoj-kåt redan som liten.

Har aldrig ägt någon men en vaker dag så skall jag ha en.

Mavve din hoj ser riktigt bra ut :tummenupp

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
VaLLe skrev:
Jag vill tillägga att det var tackvare ZXR som har gjort att jag blev hoj-kåt redan som liten.

Mavve din hoj ser riktigt bra ut :tummenupp

När ZXR400 lanserades i Sverige 1992 så visste jag att det var hojåkning jag skulle ägna mitt liv åt :bow

Tack :)

Min är numera endast blå på tanken och bakdelen, men svart på sidorna och toppkåpan :rodnar
Snart är den helsvart - och kanske senare i -93färgerna :crash Time will tell...

750RR

Anthrax

Medlem
Gick med
29 Jun 2003
Hoj
To be continued...
Goa planer du har, Maverick. Fan, när du är klar med den får du spärra av området runt den när du parkerar den, för du vill väl inte ha den befläckad?.. :D

Förresten, Har du hittat på nått kul med motorn kanske? Isåfall får du gärna berätta lite..

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Anthrax_e_gott skrev:
Goa planer du har, Maverick. Fan, när du är klar med den får du spärra av området runt den när du parkerar den, för du vill väl inte ha den befläckad?.. :D

Förresten, Har du hittat på nått kul med motorn kanske? Isåfall får du gärna berätta lite..

Den är så gott som färdig.
De har befläckat den, det var därför jag inte har den nu.... de ville stjäla den :mad:

Min hoj är trimmad och effektkurvan ska jag väl posta när jag får den imorgon...... om efterfrågan är stor.
Den är hysteriskt kul att köra och reser sig på bara gasen i ettan :) Styrdämparen gör att hojen svänger gudomligt :bow
Annan bakdämpare väntar jag på nu och med den slipper jag bakhjulssläpp när jag kör olagligt :rodnar
Framgaffeln ska kitas snart med :crash

750RR

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM