Zxr 400

Annchua

Ängel
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Bålsta
Hoj
Såld.
maverick_750rr skrev:
fick hojen idag och bilder kommer :bow

Du med "den gode": Min onde har finare blinkers nu :p

//The Devil

Bra! du lär dig.. :D
dom andra var ju inte fina.. det ska va personifierat!

körde mälarn runt igår, svetsningen i avgasröret släppte, vadå måste man ha Slipon?? bara köra med öppna rör.. kan säga att det dånade på bra.. haha..
"övningsköraren ska alltid vara värst" :D
 
Last edited:

DreeTman

Långsam
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lindesberg
Hoj
Posörhoj 08 -RR edition
maverick_750rr skrev:
fick hojen idag och bilder kommer :bow

Du med "den gode": Min onde har finare blinkers nu :p

//The Devil

Hörru mavve, upp med bilder på härligheten nu! och gärna på effektkurvan med om du hade fått dem!!

Grymt fin var den förövrigt! :tummenupp
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R

Annchua

Ängel
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Bålsta
Hoj
Såld.
maverick_750rr skrev:
Effektkurvan kommer efter SHfesten när jag nyktrat till, men håll till godo med dessa så länge :tummenupp

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?s=&postid=241090#post241090

Är blinkersen godkända du där med din gode? ;)

750RR

Jodå! helt klart bättre än dom andra antennerna!! :tummenupp
men varför lackade du inte hela hojjen svart?? Helt klart snygg hur som hellst!!
har du ngt bra tips på slipon till lillninjan?

kommer du upp till GR2 dagen den 30/8 så man får se på skönheten??
/Annchua
 

Anthrax

Medlem
Gick med
29 Jun 2003
Ort
Oxie (Toarp)
Hoj
To be continued...
maverick_750rr skrev:
Effektkurvan kommer efter SHfesten när jag nyktrat till.
[750RR

Jag antar att du har nyktrat till nu? Isåfall kan det inte bli ett bättre läge o posta effektkurvan idag. Man har ju så tråkigt som arbetslös... :(
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Jag har kraschat hojen :(
men jag bänkade den bara för skojs skull den dagen och då lämnade den 65HK på bakhjulet när den gick för snålt.....
Minst 70 ska det nog finnas i den.
Jag ska inte ha mindre än 75 i den hade jag bestämt och det skall finnas i den när jag e klar.

Måste skruva ihop den idag :)

Jag kommer INTE till GR2 dagen. DET är i varje fall 60mil(som jag trodde jag hade kört till festen).

Jag kommer nog till Borås o burnar lite :tummenupp

750RR
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Anthrax_e_gott skrev:
Bajs också... :(

Mycket skadad? Bilder kanske?

Jag e på hjulen igen till helgen. Har skruvat hela dan idag så den kommer rulla några mil till innan nästa :crash

Den kommer vara ÄNNU fräsigare än sist :cool:
Nu saknar jag bara ett sätt att montera mina nya blinkers bak :confused:
Hjälp?

Effektkurva kommer innan helgen....

750RR
 

Skyldig

West Coast Xtremes
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Shanghai
Hoj
ZXR, WR360, cr250, kx60, mini,
400:an är kul sålänge man håller sig på bana eller krokiga vägar.
 
Gick med
16 Mar 2003
Ort
Helsingborgs trakten!
Hoj
Höjjd Röd&Vit Värsting TZR me Konisktluftfilter, Effektavgassystem, Miniblinkare, Ensittscuts, Upprensad bak & Svart Kåpglas!
hur är körställningen på en zxr 400?? hade man klarat en garagevändning med en sån? finns där nårra kända problem me dom?? funderar nämligen på att plocka hem en från tyskland senare! =)
 

Julgran

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Eslöv
Hoj
Kawasaki ZXR 400
Jag som är 182 cm sitter jättebra på den men en garagesväng är nog en rejäl utmaning på den. Om du svänger fullt så kommer styret så nära tanken att handen klämms fast så det blir jättesvårt att styra. Det går säkert att göra garagesvängar med lite träning men det är lite klöddigare än vanligt!

Jag har inte haft några problem med min och jag har haft min i tre månader nu :) Den är tio år gammal men jag tror inte att det varit några problem med den under den tiden som de föregående ägarna har haft den. Jag tror inte du blir besviken på den!
 
Last edited:
Gick med
16 Mar 2003
Ort
Helsingborgs trakten!
Hoj
Höjjd Röd&Vit Värsting TZR me Konisktluftfilter, Effektavgassystem, Miniblinkare, Ensittscuts, Upprensad bak & Svart Kåpglas!
har du importerat din eller köpt den här i sverige??
 

Annchua

Ängel
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Bålsta
Hoj
Såld.
Julgran skrev:
Jag som är 182 cm sitter jättebra på den men en garagesväng är nog en rejäl utmaning på den. Om du svänger fullt så kommer styret så nära tanken att handen klämms fast så det blir jättesvårt att styra. Det går säkert att göra garagesvängar med lite träning men det är lite klöddigare än vanligt!

Jag har inte haft några problem med min och jag har haft min i tre månader nu :) Den är tio år gammal men jag tror inte att det varit några problem med den under den tiden som de föregående ägarna har haft den. Jag tror inte du blir besviken på den!

Går inte att göra g-vändningen på dem.. som sagt var handen i tanken vid fullt styrutslag. var i kon takt med vv idag angående nya förarprovet som skulle blitt av till nästa år men som tyvärr nu ligger fryst till troligen 2005.

jag kör själv en zxr400, till mig sa han, du blir kuggad om du kommer med den. för att göra g-vändningen så måste du gasa med fingertopparna = du blir kuggad, för att du inte hanterar hojjen som du ska.

182 :skrämd jag e 173 och tycker det e i längsta laget.. :) du känenr dig aldrig lite ihop tryckt? :)
 

Julgran

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Eslöv
Hoj
Kawasaki ZXR 400
Jag har bara erfarenhet av att köra en Suzuki RG 125 innan och jämfört med den tycker jag man sitter jättebra. Men det är säkert väldigt, mycket beroende på person. Man kanske sitter ännu bättre på andra sportcyklar, som sagt, man måste prova det själv!

Jag har köpt min i Sverige. Den är dock importerad till Schweeden i mitten på nittiotalet.
 
Gick med
16 Mar 2003
Ort
Helsingborgs trakten!
Hoj
Höjjd Röd&Vit Värsting TZR me Konisktluftfilter, Effektavgassystem, Miniblinkare, Ensittscuts, Upprensad bak & Svart Kåpglas!
köpte du den möjligtvis från en som bor vid ekebyvägen?
 
Gick med
16 Mar 2003
Ort
Helsingborgs trakten!
Hoj
Höjjd Röd&Vit Värsting TZR me Konisktluftfilter, Effektavgassystem, Miniblinkare, Ensittscuts, Upprensad bak & Svart Kåpglas!
Annchua skrev:
Går inte att göra g-vändningen på dem.. som sagt var handen i tanken vid fullt styrutslag. var i kon takt med vv idag angående nya förarprovet som skulle blitt av till nästa år men som tyvärr nu ligger fryst till troligen 2005.

jag kör själv en zxr400, till mig sa han, du blir kuggad om du kommer med den. för att göra g-vändningen så måste du gasa med fingertopparna = du blir kuggad, för att du inte hanterar hojjen som du ska.

182 :skrämd jag e 173 och tycker det e i längsta laget.. :) du känenr dig aldrig lite ihop tryckt? :)

hmmm, okej... men då kan man juh inte köpa en sånn o köra upp på den =/
har inte du redan tungt-kk?
 
Gick med
16 Mar 2003
Ort
Helsingborgs trakten!
Hoj
Höjjd Röd&Vit Värsting TZR me Konisktluftfilter, Effektavgassystem, Miniblinkare, Ensittscuts, Upprensad bak & Svart Kåpglas!
i tyskland går en sån på 20-25 tusen för en fin!
 

Annchua

Ängel
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Bålsta
Hoj
Såld.
AdrenalineRush skrev:
hmmm, okej... men då kan man juh inte köpa en sånn o köra upp på den =/
har inte du redan tungt-kk?

Nej jag har inte tungt kk, köpte 400:an för att övningsköra och köra upp på, men som sagt.. blir kuggad på den. Men låt inte det hindra dig! hojjen e skoj att köra inget snack om saken. bara köra en körskole hoj när man ska köra upp.. :)
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Exakt vad dillar ni om???

Är det bara jag som gör garagevändningar för att det är skoj eller?
Det är ju en baggis att göra det med en zxr400. Testa med min zxr750 istället :eek:

Den hör hemma på bana och krokiga vägar klart. Visst klarar den motorväg, vilken hoj gör inte det? Jag körde till Örebro bara rakt fram på en zxr400 så :cool:

Annschua: Om han vill filma på lördag så ska jag göra allt det jag lovat dig i filmen.
Nej, INTE klä av mig era pervon :whip

750RR
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top