zxr750 9000mil, för många mil?

JT

I feel the need, the need for speed!
Gick med
6 Oct 2005
Hoj
Kawasaki ZX-12R Ninja och Yamaha R6
Strand skrev:
Ringde han idag så sa han att han hadde någon som ville ge 27000 för den..
och det är inte prec vad jag tycker den är värd, så det blev inget..(han som köper den kan ju känna sig blåst)
men det var väll bara vad han sa för han inte vill sälja den så billigt, men men det kommer ju alltid flera..

Hur kan du säga att köparen är blåst? Har du överhuvudtaget tittat på hojen? :confused:

När man köper billighoj ska man tänka på att allt ska var OK annars kan det bli dyrt i slutändan. Köper man en hoj med dåliga däck och slut drivpaket eller något litet fel.

Då får man lägga ut 5-6 tusen bara för att få den körbar...

goodspeed

I've seen your daughter, man she's cute.
Gick med
23 Sep 2003
Hoj
Yamaha R1 -05
Chii skrev:
En köptråd som gjorts av en kille som ska lägga 30 000 av sina pengar på ett ganska stor investering som han vill ska hålla länge och behöver kunniga människors hjälp är ju ett gyllende tillfälle för ironi
:fatta!

Tror att trådskaparen e mer intresserad av det ni kann snarare än eran låga humor som jag stundvis aldrig fattar, speciellt inte i dessa tilfällen då någon behöver hjälp med någontin viktigt

Men vad vet jag jag är ju bara en norrlänning :rolleyes:

Vad jag ville ha sagt var att ingen här har hävdat att en sporthoj bara rullar 4000 mil. De som har sagt det har sagt det med glimten i ögat. Men jag uttryckte mig väl kanske väl magstarkt samt att det troligtvis inte bidrar till kunskapsnivån hos trådskaparen.

Kan väl tillägga något som hör till tråden att göra och det enligt min uppfattning inte finns så många trådar om motorras pga att hojen gått långt, kanske hårt att dra stora växlar på det, men lite indikation bör det ändå ge. :)

Strand

Ny medlem
Gick med
17 Oct 2004
Hoj
ingen=(
Han skickade bilder på den, lite repor, rostigt avgasrör, inget som jag själv tycker spelar någon stor roll men plus vad alla andra har sagt här, låter inte som det var ett bra köp, alla säger ju max 20, tyckte 27 värkade väldigt mycket.. men det får ju han avgöra..

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Strand skrev:
ska köpa hoj och har sett en zxr 750 från 91, den har gått 9000mil och själv tycker jag det är skit mycket!!!!
men han säger att det inte är några problem med den och att den går fint..
servisbok har han inte men papper på servis har han..

undra om det är för många mil för att ens ta en titt på den..
och hur mycket är den värd om man skulle få försig att slå till???

Köp på känslan, min hoj från 1996, har gått 4100 mil idag, varav jag körde 1100 mil förra säsongen, den känns exakt lika bra efter dessa 1100 mil, som när jag köpte den, har bytt olja 2 ggr, tändstift o gjort rent luftfilter, men det gör väl alla seriösa Mc-ägare el :va

Jag är helt övertygad om att hojen(i min ägo ialla fall) är minst lika bra om 5 år med fast den gått närmare 10 000 mil då! Det finns ännu INGEN idag som kan säga hur ¨långt en välservad sporthoj kan gå, 20 000 mil? 30 000 mil, 50 000 mil? Finns ju bilar som gått 200 000 mil så varför skulle inte en välservad hoj kunna göra minst hälften.

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha