zxr750 9000mil, för många mil?

Perskan

Ny medlem
Gick med
19 Jan 2006
Hoj
Yamaha XT660R-05, Suzuki DR600-87
Dom gamla cyklarna e ju riktigt charmiga, försäkringspremien likaså!
Dock låter 30 000 mycke för den cykeln, speciellt me tanke på att den gått 9000 mil!!

Skulle själv max ge 15-18 000 för den om den e i hyfsat skick för övrigt!

JT

I feel the need, the need for speed!
Gick med
6 Oct 2005
Hoj
Kawasaki ZX-12R Ninja och Yamaha R6
Köp min GSX-R 1100 istället så kan jag köpa en KTM 950 Adventure :D

lingonsaft

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2005
Hoj
hoj lös!!
Ja hade en 93a på nästan 9000mil som ja gav 18500 för.. den funka fin fint.. Kul hoj för dom pengarna.. Får du den för typ 20 KÖP BARA! :tummenupp

Jonny

Varför???
Gick med
3 Jun 2003
Hoj
R1
Har precis köpt en Gsxr 750-96.a. gav 24,000:- Så ge inte för mycket för din. 9000mil är ändå 9000mil

Perskan

Ny medlem
Gick med
19 Jan 2006
Hoj
Yamaha XT660R-05, Suzuki DR600-87
JonnyN skrev:
Har precis köpt en Gsxr 750-96.a. gav 24,000:- Så ge inte för mycket för din. 9000mil är ändå 9000mil

De va ju galet billigt!! Hur bar du dig åt?
:confused:

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Peanutboy skrev:
Det var dagens dummaste inlägg :kocko

Gustav1 skrev:
Ja bland slänger du ur dig riktigt genomkorkade saker!
Tänk innan du skriver, för fan! :kocko

Det ska nog läsas med en nypa salt tror Jag... Om du tänker efter så en hoj som är 2 år gammal kan ha gått ca 2000 mil men en R1 från -98, en 8 år gammal skapelse har också bara gått dryga 2000... Slutar hojarna rulla efter ett par år oavsett ägarbyten eller har "vår" bild av att en sporthoj bara går 4000 ett finger med i spelet? En gammelninja bore kunnat ha gått runt 9k om allt är som det ska...

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Peanutboy skrev:
4000mil sen är en sporthoj redo för skroten eller?
Om en sporthoj servas som den ska med regelbundna oljebyten etc. så kan den gå långt, långt mycket mera :)
Skojar bara med dig. I know the shiiat! Ville bara raljera lite kring det välbeprövade ryktet. Sällan man ser annonser där hojarna faktiskt HAR gått längre än 4000 mil. Mina två tidigare hojar hade passerat 4000-strecket med råge när de såldes. De rullar än idag.

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08

JT

I feel the need, the need for speed!
Gick med
6 Oct 2005
Hoj
Kawasaki ZX-12R Ninja och Yamaha R6
fazerfun skrev:
Vad ska du ha för den?

Jag vet faktiskt inte riktigt om jag ska sälja den eller inte, jag har ångest! :huvet

GSX-R 1100 har varit min drömhoj sedan moppetiden, det värsta som fanns när jag var 15 år. Nu har jag en med både rätt färg och av rätt årsmodell!

Tyvärr spökar en annan gammal dröm, en tur genom Sahara som plötsligt blivit väldigt aktuell, nu är det ekonomin som styr...
Ska jag sälja bilen?
Ska jag sälja Gixxern?
Kan jag runt medelhavet med Gixxern?
Ska jag köpa en ny KTM Adventure eller räcker det med en äldre hoj t.ex en AfricaTwin och så kan jag behålla Gixxern?

Får jag 30.000:- för hojen så jag säljer den, däck och drivpaket är nästan nya och den är nyservad och ventiljusterad. Men jag säljer den INTE till någon streetfigter byggare, den ska hållas i orginalskick!

Eller så behåller jag den... :3freak :gnissla

Tofte

Mcpilot
Gick med
17 Aug 2003
Hoj
Yamaha yzf750r-93 "såld",Kawasaki klx 650"såld",cbr 900rr streetfighter-92"såld", fazer 600-00 såld. gsx 750-84såld. honda vtr 1000
fazerfun skrev:
vad ska du ha för den?

Kanske är petig men företaget heter ÖHLINS, inget annat :fakta

Tack! Nu är det ändrat! :tummenupp

(vill ju inte skämma ut ÖHLINS)

Strand

Ny medlem
Gick med
17 Oct 2004
Hoj
ingen=(
Ringde han idag så sa han att han hadde någon som ville ge 27000 för den..
och det är inte prec vad jag tycker den är värd, så det blev inget..(han som köper den kan ju känna sig blåst)
men det var väll bara vad han sa för han inte vill sälja den så billigt, men men det kommer ju alltid flera..

Chii

Med begynnande auktoritetsproblem
Gick med
14 Dec 2004
Hoj
Sååld
Bara riktiga IDIOTER tror att en SH bara rullar 4000 mil, Antingen kan maan inget om motorer eller så är man tyst tycker jag :pannkyss

Första ventilkontrollen på en R1a är vid 4200 mil skulle den vara totalslut då :confused: Nej givetvis inte då man i regel aldrig behöver justera vid dom miltalen, Sporthojjar håller långt mer än vad de flesta vågar tro, Men det är ju klart att gissa kan man ju alltid göra på Sh :hihi

Men åter till frågan så är det svårt att veta om den är i bra skick, Risken finns ju att den är dålig, Jag skulle lyssna och provköra, Är den pigg och låter samt känns bra kan man överväga köp men då ska priset vara därefter

Last edited:

goodspeed

I've seen your daughter, man she's cute.
Gick med
23 Sep 2003
Hoj
Yamaha R1 -05
Chii skrev:
Bara riktiga IDIOTER tror att en SH bara rullar 4000 mil, Antingen kan maan inget om motorer eller så är man tyst tycker jag :pannkyss

Ironi: Att med ord säga motsatsen till vad man egentligen tycker. Det talade språket säger motsatsen till det man menar, medan ansikte, miner och kroppsspråk avspeglar vad man egentligen menar.

Douglas Adams hävdade att ironi är intelligenta människors möjlighet att göra en viktig poäng samtidigt som man har lite kul. Barn har däremot svårt för de dubbla budskap som ironin innebär. :mattias

Forskare har visat att det först är i 14-årsåldern som barn börjar förstå ironi.

...behöver jag fortsätta? :pannkyss

Jag hade en kompis i lumpen som inte greppade när man var ironisk. Han blev konfundersam och svarade allt som oftast med något som: Va? nehe, det kan du inte mena. :3freak

No offence, ta det som en man.

Chii

Med begynnande auktoritetsproblem
Gick med
14 Dec 2004
Hoj
Sååld
goodspeed skrev:
Ironi: Att med ord säga motsatsen till vad man egentligen tycker. Det talade språket säger motsatsen till det man menar, medan ansikte, miner och kroppsspråk avspeglar vad man egentligen menar.

Douglas Adams hävdade att ironi är intelligenta människors möjlighet att göra en viktig poäng samtidigt som man har lite kul. Barn har däremot svårt för de dubbla budskap som ironin innebär. :mattias

Forskare har visat att det först är i 14-årsåldern som barn börjar förstå ironi.

...behöver jag fortsätta? :pannkyss

Jag hade en kompis i lumpen som inte greppade när man var ironisk. Han blev konfundersam och svarade allt som oftast med något som: Va? nehe, det kan du inte mena. :3freak

No offence, ta det som en man.

En köptråd som gjorts av en kille som ska lägga 30 000 av sina pengar på ett ganska stor investering som han vill ska hålla länge och behöver kunniga människors hjälp är ju ett gyllende tillfälle för ironi
:fatta!

Tror att trådskaparen e mer intresserad av det ni kann snarare än eran låga humor som jag stundvis aldrig fattar, speciellt inte i dessa tilfällen då någon behöver hjälp med någontin viktigt

Men vad vet jag jag är ju bara en norrlänning :rolleyes:

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...