1846835 Om en med den lilla föregångaren får hoppa in lite ang. olje/lager problemen på GPZ/ZZR motorerna så finns det lite information sammanställd här:
http://www.gpz900r.org/phpbb2/viewtopic.php?t=96
Lång tråd med bilder, detta gäller eg. GPZ900R men motorn har inte förändrats mycket genom åren.
När jag (CPMS) hoppade in i tråden och började kolla upp oljesystemet och designproblemen såg man ganska fort att samma problem även fanns med ZZR motorn än fast dom (Kawasaki) designat om vissa saker.
Senaste
teorierna från USA ang. ZZR pekar tyvärr på att även motorer med ombyggda oljesystem inte är helt skottsäkra, långa fullfartsrepor kan ev. tömma tråget på olja (oljan stannar kvar i toppen alt. övre sumpen) så en del sätter även dit externa oljereturslangar.
Att ALLTID köra med oljenivån på maxstecket och byta olja ofta verkar inte vara helt fel allafall.