Bad Taste

Badger

Nemo saltat sobrius
Gick med
24 Jan 2005
Ort
Byhåla
Hoj
Black editions
dålig självkänsla är ledordet genom denna tråd. Att störa sig på om folk har på sig mjukisbrallor eller foppatofflor är ju helt sjukt. Snacka om att ha problem med sitt inre.

Well, varumärkesfanatikerna bruka ha det. Står det Adidas på dina mjukisar ?
 

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
dålig självkänsla är ledordet genom denna tråd. Att störa sig på om folk har på sig mjukisbrallor eller foppatofflor är ju helt sjukt. Snacka om att ha problem med sitt inre.
Tror du är inne på fel spår. Visst kan man ha låg självkänsla och ogilla Bad Taste. Men man kan också ha låg självkänsla och Bad Taste eller hög självkänsla och ogilla Bad Taste Eller hög självkänsla och Bad Taste. Svårigheten här ligger mest i att definiera ”självkänsla”.

Det enda som krävs för att kunna identifiera Bad Taste är genomsnittlig estetisk begåvning och/eller frånvaro av behov att se ut som andra klassens sortering.

Många som ser ut som drägg är ju väldigt medvetna om detta, och använder Bad Taste som en social markör, på samma sätt som andra väljer Ralph Lauren. Markera social tillhörighet. Om du sitter med blekfeta tatuerade armar och dricker burkbärs i din Cheva, så är det knappast för att du inte vill göra intryck på omgivningen.
 
Last edited:

valmers

@valmersofficial
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Callcenter "säljsamtal mall 1A"

...Jotack, det låter fördjävla töntigt när det är så uppenbart intränat och krystat. Det är lika onaturligt som att få delar av dialogen en svensk kriminalfilm uppspelad i örat.
Inte bara callcenter; det där kallar jag bilförsäljarsyndromet (observera att bilförsäljare inte nödvändigtvis behöver sälja just bilar).

Ett mycket starkt kännetecken är att vederbörande tönt, när han eller hon inte är upptagen med att upprepa ditt förnamn 48 gånger i minuten, pratar om "lösningar" och hur han eller hon ska "lösa" ditt problem som inte finns.
 

Gurkslask

Jäämen
Gick med
13 Aug 2008
Ort
Kalmar
Hoj
KTM690 SMC
bad-taste.jpg


Detta är Bad taste!
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Inte bara callcenter; det där kallar jag bilförsäljarsyndromet (observera att bilförsäljare inte nödvändigtvis behöver sälja just bilar).

Ett mycket starkt kännetecken är att vederbörande tönt, när han eller hon inte är upptagen med att upprepa ditt förnamn 48 gånger i minuten, pratar om "lösningar" och hur han eller hon ska "lösa" ditt problem som inte finns.

Tror det är USA-influenser bakom det där. Där är det ju kutym att strössla med förnamn vid tilltal på möten etc. Samma när man sitter på möte med jänkare här i Sverige. Åas kan jag ibland beundra dem för deras talang att plugga in alla namnen från visitkorten och blott några minuter in på mötet titulera alla vid bordet med förnamn. Antar att iaf medelklassamerikanen redan tidigt duvas i den konsten likväl som mingel- och kallpratsförmågan. Sedan har det slagit rot hos trendängsliga människor i Sverige, via företagskulturen hos USA-ägda företag samt amerikanska tv-såpor.
Tror jag.
 
Last edited:

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Ort
Landskrona
Hoj
Tillsvidare hojlös
Åas kan jag ibland beundra dem för deras talang att plugga in alla namnen från visitkorten och blott några minuter in på mötet titulera alla vid bordet med förnamn.

Hemligheten ligger i att använda personens förnamn två gånger inom 15 sekunder efter att du blivit presenterad (ja, det är sant och det funkar).
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Såg ett par sådana komma gående idag på lunchen. Fy fan.
guesswhoseshoes_open_toe_bootie_ankle_sandals.jpg

Vad fan är det där? :confused:
Det slår ju till och med (osannolikt nog) gladiatorskon med hästlängder. :zpy

För övrigt är den här tråden bra men det märks att farbron varit på SH-semester, det där med förnamnet avslöjade trollandet. :(

Ge fan i att felcitera mig ditt äckel.

Jag är inte säker på huruvida sådant språkbruk äro klädsamt till temat på denna tråd. :mattias
 
Last edited:

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Vad fan är det där? :confused:
Det slår ju till och med (osannolikt nog) gladiatorskon med hästlängder. :zpy

Jag var påväg att leta efter din gladiatorsko-tråd då denna Bad Taste-tråd låg överst...

Det var någon konstig form av hybrid mellan mjuk skinnstövel av den där vidriga instabila typen som liksom kollapsar nedåt så de veckar sig...
....För att göra det djävligare har man alltså skurit upp stöveln över foten och förvandlat "fotdelen" till sandal....
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Jag var påväg att leta efter din gladiatorsko-tråd då denna Bad Taste-tråd låg överst...

Det var någon konstig form av hybrid mellan mjuk skinnstövel av den där vidriga instabila typen som liksom kollapsar nedåt så de veckar sig...
....För att göra det djävligare har man alltså skurit upp stöveln över foten och förvandlat "fotdelen" till sandal....

Som sagt, Gladiatorskon får erkänna sig besegrad. Big time!
Och eftersom gladiatorskon, i min värld, var regerande fram tills idag är man ju rätt impad må jag säga.

Ps. Är "impad" Bad Taste?

Ps2. Filmen Bad Taste är gjord av han som gjorde Lord of the rings, hyfsad klass-skillnad. Bad Taste är kanske det sämsta jag sett, eller inte sett eftersom jag inte tittade klart.
 

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690 SMC-R
...Bad Taste är kanske det sämsta jag sett, eller inte sett eftersom jag inte tittade klart.


Missade du när de sprängde fåret med pansarskottet får du underkänt och måste se den igen. Jag kan iofs hålla med om att det underlättar om man är 15, och allra helst bör man se den på en sunkig vhs-kopia som har kopierats ett tjugotal gånger.

– Hej är det Gösta Blanking?
– Ja...
...



Fel av Gösta. Så här långt kommet i samtalet lägger man på.

Är det en kvinnlig försäljare kan man, helt i trådens bad taste anda, andas lite tungt och fråga vad de har på sig. Funkar varje gång!
 
Last edited:
Nyheter
Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Top