johanrehn80
MUTTA MIXI ?
Kan nån förklara detta för mig, både svaret och principen att komma dit.
(1/3x) + (1/14x) = 1/2
/johan
(1/3x) + (1/14x) = 1/2
/johan
usch, matte inser jag inte är min grej. visst förstår jag efter wman's förklaring... men i början nääe.
vad för matte-nivå är det här?
nja början av b tror jag faktiskt, har svårt att tänka mig att fordon/bygg/ muppar ska kunna det.3088626A
....
nja början av b tror jag faktiskt, har svårt att tänka mig att fordon/bygg/ muppar ska kunna det.
Hade säkert jag också gjort om jag inte flyttat till reservdanskarnas förlorade land.3088658Jag läste i nian! vafan, det där är ju bebismatteMGN
Skyll inte ifrån dig bara för att du suger..3088918Hade säkert jag också gjort om jag inte flyttat till reservdanskarnas förlorade land.
Haha förklara hur jag suger när jag var bäst i klassen i den bästa gruppen! Men dom gick helt enkelt inte igenom det. Just den skolan (Västervångskolan i ystad) är ett skämt om man jämnför med skolan jag gick innan. Fast som du kontatera så bodde jag nog inte på skånes mest representativa ort. Tex fick jag godkänt i svenska med den här stavningen.3088922Skyll inte ifrån dig bara för att du suger..
På gymnasiet räknar man iaf fortfarande på saker som man kan ha användingför elelr som det finns användningsområden för. På högskolan blir matten betdligt mer meningslös i vissa kurser.
Du räknar inte på dina lån va? (Det är matte c)3089594Jag tror då inte att jag kommer ha användning för matten jag läste på gymnasiet. Förutom A.. möjligen B men resten ?![]()
På högskolan blir matten betdligt mer meningslös i vissa kurser.
Känns som det beror helt på vad man kommer syssla med i framtiden. Om du tycker matten som behövs för att räkna ihop vad din matkasse kostar räcker så är självklart all matte över högstadiet onödig.
Ska du däremot göra hållfasthetsberäkningar i den högre skalan så räcker inte den gymnasiematten speciellt långt alls.
Du med?3089753Läs om läs rätt: det står högskolematten det är en väldigt skillnad mot högstadiet![]()
Video: Bike nr 4 med Yamaha R9
I nästa nummer av Bike, nr ... |
|
![]() |
Årets MC-stipendiater utnämnda
Mc-stipendiet är Svedeas bi... |
![]() |
Fira motorcykelns dag 3 maj
Den 3 maj firas Motorc... |
![]() |
Motorcykelns dag firas 3 maj
Den 3 maj 2025 fi... |
![]() |
Sex nya mc-stipendiater utnämnda
Mc-stipendiet är Svedeas bi... |
![]() |
Triumph redo för terrängen
Inför 2025 lanserar Triumph... |
![]() |
Dags för hjälmbytarvecka
En mc-hjälm är färskvara oc... |
![]() |
ACEM: Låt inte motorcyklar bli en del av handelskriget
Som svar på USA:s beslut at... |
![]() |
Vi ska provköra Yamaha MT-07 med automatlåda – vad vill du veta?
John är snart på väg till S... |
![]() |
ExploreBike: Offroadkurs för äventyr
I vår lanseras offroadträni... |