PiEn
I grow
Du räknar inte på dina lån va? (Det är matte c)
jag har inga lån
undra hur alla som bara läst A-B klarar sig i vardagen
Du räknar inte på dina lån va? (Det är matte c)
nja början av b tror jag faktiskt, har svårt att tänka mig att fordon/bygg/ muppar ska kunna det.
Helt obegripligt. För att inte tala om dessa som inte har gått på gymnasiet3090021jag har inga lån
undra hur alla som bara läst A-B klarar sig i vardagen
Läs om läs rätt: det står högskolematten det är en väldigt skillnad mot högstadiet
Nej nej det vill jag inte påstå men det är ett av dom få linjerna som inte har matte b som obligatorisk.3090060Öhh! Det där är högstadie matte! Om man är intresserad av bilar eller snickeri m.m betyder inte det att man är bakom flötet.
Jag gick från nian med 3,9 och rakt in på fordonsteknisk linje, syo konsulenten trodde jag hade skrivit fel i gymnasie valet med fordon som första, bygg som andra och teknisk på tredje plats!
Fråga solid eller bärgren, tycker dom verkar klara sig hyffsat jämnfört med medel avhopparen.3090065Helt obegripligt. För att inte tala om dessa som inte har gått på gymnasiet
Nej nej det vill jag inte påstå men det är ett av dom få linjerna som inte har matte b som obligatorisk.
Många är riktigt skärpt där och dom blir nånting sen finns det massa slakers och folk som valde det därför dom inte är så vassa på teori och dom kommer aldrig längre än mekaniker tyvärr.
Haha, jag var ironiskt3090081Nej nej det vill jag inte påstå men det är ett av dom få linjerna som inte har matte b som obligatorisk.
Många är riktigt skärpt där och dom blir nånting sen finns det massa slakers och folk som valde det därför dom inte är så vassa på teori och dom kommer aldrig längre än mekaniker tyvärr.
Fråga solid eller bärgren, tycker dom verkar klara sig hyffsat jämnfört med medel avhopparen.
Öhhh ne nv har ingen schemma lagd praktik alltså har fordon oändligt mkt mer men av dom jag känner som går/gått fordon är det bara än jag hellre ser lagar min bil än jag själv, jävla dagis är det syynd för det hindrar säkert dom seriösa också.3090090Fordon är ju nästa bara teori sen att dom tror att det är soft och inga läxor det är ju kul för dom
Mjo men det ligger ändå nånting i vad du säger kommer dom förbi låginkomst tagare? Nej oftast inte utan kontakter och jävla flytt, docken for life så att säga.3090102Haha, jag var ironiskt
förenkla:
(7x^2+21x-14)/(x-3)(x+4)(x+5) - 7/(x+5)
Jag får banne mig inte ordning på det här, trots att jag tycker att jag räknar på allt i prioritetsordning, eller så har jag problem med mgn igen
tack på förhand/ Jenny
(tänk att man kan få hjälp med allt på sporthoj )
edit:hallå, är det ingen som har tid att ge en stackars tjej en hjälpande hand?
...
förenkla:
(7x^2+21x-14)/(x-3)(x+4)(x+5) - 7/(x+5)
Jag vill också påstå att det är högstadiematte, men saker kan ha ändrats.
Du med? Han menar att högskole matte inte är värdelöst om man gör tex hållfasthetsberäkningar för då räcker inte gymnasiematten specielt långt.
Visst har saker förändrats!
På uppgiftsexemplen nedan kan man se hur matematikundervisningen har förändrats de senaste 50 åren.[/I]
Visst har saker förändrats!
På uppgiftsexemplen nedan kan man se hur matematikundervisningen har förändrats de senaste 50 åren.
= 7/(x+5)*[(x^2+3x-2)/(x-3)(x+4)-1] = {å så mgn} =
= 7/(x+5)(x-3)(x+4)*[x^2+3x-2-(x^2+x-12)] =
= 7/(x+5)(x-3)(x+4)*(2x+10) = 14/(x-3)(x+4)
så kanske?
tack ni som försöker ge mig en hjälpande hand. Enligt de svar som jag ska ge kommer svaret att vara på formen a/(x^2+bx+c).
Som jag ser det när jag får uppgiften så är allting skrivet i bråkform vilket är svårt att skriva här. Jag ber om ursäkt om jag var lite otydlig. Parenteserna borde vara enligt nedan.
((7x^2+21x-14)/(x-3)(x+4)(x+5)) - (7/(x+5))
Det är fortfarande något som inte riktigt stämmer. Tack igen för att ni tittar på det här
Förstår inte om det är (7x^2+21x-14) delat med (x-3) eller om det är (7x^2+21x-14) delat med ((x-3)(x+4)(x+5)).
Att hela det uttrycket är minus (7/(x+5) är jag med på.
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|