centertanksen
Medlem
Har numera en svartvit 625:a. Blev enligt mig jäkligt snyggt och den ser mycket mer brutal ut. Ska lägga upp bilder när allt är klart.
Nån med en 05/06 som har orange oginalplast kvar till bakdelen efter byte till svart?
Skicka ett PM om ni vill sälja...
Jag är även intresserad av svarta om ni har det...
Hur har ni löst det med regskylten? Någon som har lite bra bilder på bra lösningar?
Just nu har jag hela orginalfästet kvar och det ser ut som en spade. Såg att man kan skruva bort den undre delen då den bra sitter med två eller fyra skruv, men blinkersen sitter i den verkar det som och hur löser man det på ett snyggt sätt?
Åk ned å kolla på Jonas hoj på Superbike Han har en kanonlösning. Jevligt najs. En del pill, men det är det värt![]()
Har tappat bort bilderna. Kan ev åka å fixa nya om du inte åker själv.
Jag kör 16/40 på motardfälgarna och 16/42 med offroadfälgarna. Skulle kanske köra lite mer nerdrevat på grus men annars är jag nöjd med den drevningen.Var ut på premiärrunda med min nyinförskaffade KTM 625 SXC idag. Har satt på motardhjul på den. Den gick rätt bra. Kanske lite surrig och vibrerade en hel del (har även en 450 EXC att jämföra med).
Jag kör 16/48 i drevning på både motard och offroadhjulen för att slippa byta kedja. Kanske 17 fram skulle funka men får det verkligen plats? Det ser väldigt tight ut redan med 16? Jag har originalbakdrevet kvar men då måste jag ju korta kedjan och jag tror att för grusåka funkar 16/48 perfekt.
Var ut på premiärrunda med min nyinförskaffade KTM 625 SXC idag. Har satt på motardhjul på den. Den gick rätt bra. Kanske lite surrig och vibrerade en hel del (har även en 450 EXC att jämföra med).
Jag kör 16/48 i drevning på både motard och offroadhjulen för att slippa byta kedja. Kanske 17 fram skulle funka men får det verkligen plats? Det ser väldigt tight ut redan med 16? Jag har originalbakdrevet kvar men då måste jag ju korta kedjan och jag tror att för grusåka funkar 16/48 perfekt.
Jo jag spanade lite på din idag när jag körde bakom i PartilleJag gjorde så här.
Du får fila bort lite på sprängskyddet så får 17 plats! Körde 17&42 både motard & grus.
Är inte 17 standard på SXC? Det är det på SMC iaf så plats får det. Är det så stor pass stor skillnad på dem ändå?![]()
Rätt säker på att SXC kör med 16/40 & SMC 16/38.
Jag hade SMC & var tvungen att fila upp!
EDIT: 625SXC 2003/2004
625 SMC -04 16/38
640 -04 16/42
640 -04 supermoto 17/42
660 -04 16/38
Ok, jag tänkte på de nya modellerna.![]()
Varför ska du bestycka till etanol när priset nästan som bensin?
Även om det är typ en krona billigare per liter så är ju inte det anledningen till att man bestyckar om för etanol. Den största anledningen är ju miljön sen om man får lite extra vrid så är ju inte det heller fel. Får ser hur jag gör då det är aningen lite med en 9liters tank när hojen drar 30% mer.
![]() |
Kör på underbara Gotland Ring med redaktionen!
Upplev drömlika Gotland Rin... |
![]() |
Gott om platser kvar till Gotland Ring Bike Week!
Upplev magiska Gotland Ring... |
Video: Bike nr 4 med Yamaha R9
I nästa nummer av Bike, nr ... |
|
![]() |
Årets MC-stipendiater utnämnda
Mc-stipendiet är Svedeas bi... |
![]() |
Fira motorcykelns dag 3 maj
Den 3 maj firas Motorc... |
![]() |
Motorcykelns dag firas 3 maj
Den 3 maj 2025 fi... |
![]() |
Sex nya mc-stipendiater utnämnda
Mc-stipendiet är Svedeas bi... |
![]() |
Triumph redo för terrängen
Inför 2025 lanserar Triumph... |
![]() |
Dags för hjälmbytarvecka
En mc-hjälm är färskvara oc... |
![]() |
ACEM: Låt inte motorcyklar bli en del av handelskriget
Som svar på USA:s beslut at... |