Ktm 625

centertanksen

Medlem
Gick med
10 Apr 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Honda CBR900RR
Har numera en svartvit 625:a. Blev enligt mig jäkligt snyggt och den ser mycket mer brutal ut. Ska lägga upp bilder när allt är klart.
 

johanp

=p
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 660
Nån med en 05/06 som har orange oginalplast kvar till bakdelen efter byte till svart?

Skicka ett PM om ni vill sälja...

Jag är även intresserad av svarta om ni har det...
 

Bus-Bo

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Ser Kaknästornet från köket
Hoj
RSV1000R
Hur har ni löst det med regskylten? Någon som har lite bra bilder på bra lösningar?

Just nu har jag hela orginalfästet kvar och det ser ut som en spade. Såg att man kan skruva bort den undre delen då den bra sitter med två eller fyra skruv, men blinkersen sitter i den verkar det som och hur löser man det på ett snyggt sätt?
 

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
Hur har ni löst det med regskylten? Någon som har lite bra bilder på bra lösningar?

Just nu har jag hela orginalfästet kvar och det ser ut som en spade. Såg att man kan skruva bort den undre delen då den bra sitter med två eller fyra skruv, men blinkersen sitter i den verkar det som och hur löser man det på ett snyggt sätt?

Åk ned å kolla på Jonas hoj på Superbike Han har en kanonlösning. Jevligt najs. En del pill, men det är det värt:yoparty
Har tappat bort bilderna. Kan ev åka å fixa nya om du inte åker själv.
 

Gits

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2006
Ort
Västmanland
Hoj
KTM, Suzuki Bandit
Var ut på premiärrunda med min nyinförskaffade KTM 625 SXC idag. Har satt på motardhjul på den. Den gick rätt bra. Kanske lite surrig och vibrerade en hel del (har även en 450 EXC att jämföra med).

Jag kör 16/48 i drevning på både motard och offroadhjulen för att slippa byta kedja. Kanske 17 fram skulle funka men får det verkligen plats? Det ser väldigt tight ut redan med 16? Jag har originalbakdrevet kvar men då måste jag ju korta kedjan och jag tror att för grusåka funkar 16/48 perfekt.
 

centertanksen

Medlem
Gick med
10 Apr 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Honda CBR900RR
Var ut på premiärrunda med min nyinförskaffade KTM 625 SXC idag. Har satt på motardhjul på den. Den gick rätt bra. Kanske lite surrig och vibrerade en hel del (har även en 450 EXC att jämföra med).

Jag kör 16/48 i drevning på både motard och offroadhjulen för att slippa byta kedja. Kanske 17 fram skulle funka men får det verkligen plats? Det ser väldigt tight ut redan med 16? Jag har originalbakdrevet kvar men då måste jag ju korta kedjan och jag tror att för grusåka funkar 16/48 perfekt.
Jag kör 16/40 på motardfälgarna och 16/42 med offroadfälgarna. Skulle kanske köra lite mer nerdrevat på grus men annars är jag nöjd med den drevningen.
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Var ut på premiärrunda med min nyinförskaffade KTM 625 SXC idag. Har satt på motardhjul på den. Den gick rätt bra. Kanske lite surrig och vibrerade en hel del (har även en 450 EXC att jämföra med).

Jag kör 16/48 i drevning på både motard och offroadhjulen för att slippa byta kedja. Kanske 17 fram skulle funka men får det verkligen plats? Det ser väldigt tight ut redan med 16? Jag har originalbakdrevet kvar men då måste jag ju korta kedjan och jag tror att för grusåka funkar 16/48 perfekt.

Du får fila bort lite på sprängskyddet så får 17 plats! Körde 17&42 både motard & grus.
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Är inte 17 standard på SXC? Det är det på SMC iaf så plats får det. Är det så stor pass stor skillnad på dem ändå? :va

Rätt säker på att SXC kör med 16/40 & SMC 16/38.
Jag hade SMC & var tvungen att fila upp!

EDIT: 625SXC 2003/2004
625 SMC -04 16/38
640 -04 16/42
640 -04 supermoto 17/42
660 -04 16/38
 
Last edited:

TLS

Nabbedäck
Gick med
19 Mar 2003
Ort
Röfors
Hoj
390, 570, 660, 1300
Jag kör 16-42 vid rallykörning (grusväg) och 15-42 då det är stökigare t.ex. skogsmaskinspår.
Samma kedja, byter bara framdrev, det går på 20 minuter om man tar det lugnt.
 

centertanksen

Medlem
Gick med
10 Apr 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Honda CBR900RR
Någon som ska göra något vintermeck?

Själv har jag köpt en del grejer och ska försöka hinna med följande(pust vad mycket det blev):
- Byta bromsskiva till motardfälgarna
- Byta olja i framgaffeln
- Sätta i en rallykam
- Byta olja och filter (redan gjort)
- Ställa ventiler (när man ändå byter kam)
- Byta till svart plast (redan gjort)
- Byta bakdäck till endurofälgarna
- Sätta strips på fälgarna
- Nya bromstbelägg till samtliga ok
- Kanske eventuellt också bestycka om för etanol

Eftersom jag för tillfället är körkortslös kanske det är lika bra att börja montera isär hojen.
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Varför ska du bestycka till etanol när priset nästan som bensin?
 

centertanksen

Medlem
Gick med
10 Apr 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Honda CBR900RR
Varför ska du bestycka till etanol när priset nästan som bensin?

Även om det är typ en krona billigare per liter så är ju inte det anledningen till att man bestyckar om för etanol. Den största anledningen är ju miljön sen om man får lite extra vrid så är ju inte det heller fel. Får ser hur jag gör då det är aningen lite med en 9liters tank när hojen drar 30% mer.
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Även om det är typ en krona billigare per liter så är ju inte det anledningen till att man bestyckar om för etanol. Den största anledningen är ju miljön sen om man får lite extra vrid så är ju inte det heller fel. Får ser hur jag gör då det är aningen lite med en 9liters tank när hojen drar 30% mer.


Antar att du har läst etanolist,en på SOE som bestyckade om sin KTM LC4 men vet faktiskt inte hur packningar + tätningar gillade etanol? Kalla mig självisk men det jag skitade ner med min LC4 är bara bråkdelen vad andra fordon gör så nej jag tänker inte på miljön när jag kör hoj!
 

Gellio

Ny medlem
Gick med
7 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
KTM
Kom på nu i efterhand att jag har skruvat loss bromsskivorna när jag lackade fälgarna. Behöver jag loctite:a skruvarna eller? Var ute och körde i helgen och blev lite nojig.
 
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top