centertanksen
Medlem
Har numera en svartvit 625:a. Blev enligt mig jäkligt snyggt och den ser mycket mer brutal ut. Ska lägga upp bilder när allt är klart.
Nån med en 05/06 som har orange oginalplast kvar till bakdelen efter byte till svart?
Skicka ett PM om ni vill sälja...
Jag är även intresserad av svarta om ni har det...
Hur har ni löst det med regskylten? Någon som har lite bra bilder på bra lösningar?
Just nu har jag hela orginalfästet kvar och det ser ut som en spade. Såg att man kan skruva bort den undre delen då den bra sitter med två eller fyra skruv, men blinkersen sitter i den verkar det som och hur löser man det på ett snyggt sätt?
Åk ned å kolla på Jonas hoj på Superbike Han har en kanonlösning. Jevligt najs. En del pill, men det är det värt
Har tappat bort bilderna. Kan ev åka å fixa nya om du inte åker själv.
Jag kör 16/40 på motardfälgarna och 16/42 med offroadfälgarna. Skulle kanske köra lite mer nerdrevat på grus men annars är jag nöjd med den drevningen.Var ut på premiärrunda med min nyinförskaffade KTM 625 SXC idag. Har satt på motardhjul på den. Den gick rätt bra. Kanske lite surrig och vibrerade en hel del (har även en 450 EXC att jämföra med).
Jag kör 16/48 i drevning på både motard och offroadhjulen för att slippa byta kedja. Kanske 17 fram skulle funka men får det verkligen plats? Det ser väldigt tight ut redan med 16? Jag har originalbakdrevet kvar men då måste jag ju korta kedjan och jag tror att för grusåka funkar 16/48 perfekt.
Var ut på premiärrunda med min nyinförskaffade KTM 625 SXC idag. Har satt på motardhjul på den. Den gick rätt bra. Kanske lite surrig och vibrerade en hel del (har även en 450 EXC att jämföra med).
Jag kör 16/48 i drevning på både motard och offroadhjulen för att slippa byta kedja. Kanske 17 fram skulle funka men får det verkligen plats? Det ser väldigt tight ut redan med 16? Jag har originalbakdrevet kvar men då måste jag ju korta kedjan och jag tror att för grusåka funkar 16/48 perfekt.
Jo jag spanade lite på din idag när jag körde bakom i PartilleJag gjorde så här.
Du får fila bort lite på sprängskyddet så får 17 plats! Körde 17&42 både motard & grus.
Är inte 17 standard på SXC? Det är det på SMC iaf så plats får det. Är det så stor pass stor skillnad på dem ändå?
Rätt säker på att SXC kör med 16/40 & SMC 16/38.
Jag hade SMC & var tvungen att fila upp!
EDIT: 625SXC 2003/2004
625 SMC -04 16/38
640 -04 16/42
640 -04 supermoto 17/42
660 -04 16/38
Ok, jag tänkte på de nya modellerna.
Varför ska du bestycka till etanol när priset nästan som bensin?
Även om det är typ en krona billigare per liter så är ju inte det anledningen till att man bestyckar om för etanol. Den största anledningen är ju miljön sen om man får lite extra vrid så är ju inte det heller fel. Får ser hur jag gör då det är aningen lite med en 9liters tank när hojen drar 30% mer.
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |