färdigåkt?

Mikaelzii

Mikaelzii
Gick med
7 Sep 2007
Hoj
98 R1 04 R1 06 r1 NADA får väll köpa mig en Harley??:S
totalt mörker, snubbarna på IF borde få ett nakCskott. dom anser att jag ska betala 10000 i självrisk för stölden (normalt 5000) då den inte var korrekt låst vid stöldtillfället SAMT att jhag ska betala 6000 i självrisk för själva olyckan. så totalt 16000 i självrisk som det ser ut nu.

På frågan om jag ska betala 6000:- som ett tack för mina skador då jag inte har nån hoj att laga så fick jag bara svaret; "Ja"

idioter

Skaffa en advokat å se till att få ordentligt med skadestånd för sveda å värk mm advokaterna brukar veta hur dom skall göra.
Var med om en bilolycka en gång försäkringsbolaget betalde till å med advokaten för mig kolla detta jag hade Folksam då men kolla de med IF så du inte går miste om detta.
Jag bröt armen å fick några ärr å 250 tusen i sveda å värk och ärr.

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Skaffa en advokat å se till att få ordentligt med skadestånd för sveda å värk mm advokaterna brukar veta hur dom skall göra.
Var med om en bilolycka en gång försäkringsbolaget betalde till å med advokaten för mig kolla detta jag hade Folksam då men kolla de med IF så du inte går miste om detta.

Ändra ditt inlägg annars så flyger moraltanterna här på SH.com på dig.

rayback

Sir Yes Sir
Gick med
16 Feb 2006
Hoj
R1
hmmmmm

Jag hade nog tagit bort det svaret ganska snabbt om jag var du.

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Hoj
Honda Repsol 2009

250K i Sverige för sveda och värk härrörande en bruten arm?:va
Berätta hur, det vill jag oxå ha efter min vurpa......:D

RMT_Racing

Bitsk
Gick med
17 Mar 2006
Hoj
CBR1000RR Repsol
Tycker det är helt fantastiskt att de fortfarande kör med samma stil. När jag smällde stod det 3 polisbilar från 2 "distrikt" och ingen av dem kunde ens ombesörja att ringa bärgare. När mina polare var där och plockade upp hojen fick de höra av polisen att det tydligen var ganska vanligt att objekten försvinner om man inte tar hand om de omgående. Sjukt..

Krya på dig iaf och se till att komma upp på en hoj innan säsongen är slut.. rikitgt jobbigt att börja om på ny kula säsongen efter..

Ingolf

3% invalid
Gick med
25 Oct 2007
Hoj
GSX250 -80 Bobber, XS400 -82 Bobber.
hade hoppats på att vara uppe i sadeln i augusti men som allt känns nu kommer det med all sannolikhet skita sig totalt. skönt då att det finns sådanahär forum att ventilera sig på.
aja, skickar med en liten sommarhälsning, flaggan i topp
17639flagga.JPG

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Jag är lite trött just nu och missar kanske poängen. Ska advokaterna jaga på försäkringsbolaget menar du?

Ändra ditt inlägg annars så flyger moraltanterna här på SH.com på dig.
Vaffö då?

Mikaelzii

Mikaelzii
Gick med
7 Sep 2007
Hoj
Jag är lite trött just nu och missar kanske poängen. Ska advokaterna jaga på försäkringsbolaget menar du?

Vaffö då?

Ja din advokat löser allt papper arbete den tiden du e sjukskriven så tjänar du ju "bara" 80 procent eller e väll 78 procent idag du e försäkringsbolaget skyldiga att "fylla" upp resten så du får hela lönen.
När du väl tagit kontakt med advokaten var de bara att åka hem vänta åka å träffa advokaten typ 4 gånger gå igenom saker när slut etappen kom sa advokaten du har mycke pengar att vänta kommer ett brev kom ett brev tror de va för att vara exakt 267 tusen plus inkomst förlust gick sjukskriven 1 år 20 procent av lönen under 1 år plus semester erästtning kontot fylldes på ganska snabbt.
Sen vet i tusan om jag skulle göra om de gjorde ju sjukt ont.
Skulle kunna tipsa dig om min advokat men han håller ju till i göteborg jobbar bara med såna här försäkringsfall han var dessutom riktigt rolig.
Lycka til nu å krya på dig men jaga inte försäkringsbolaget själva dom kör över en fullständigt.
//Mikael

Mikaelzii

Mikaelzii
Gick med
7 Sep 2007
Hoj
Que?

Jag fattar inte det andra heller.
Ska han stämma sitt eget försäkringsbolag med advokaten?
Eller den okända bilens?

Nej man stämmer inte dom man har rätt till ersättning vid en olycka för sveda å värk och även inkomst förluster.

axelsson_vpg

Guest
yeah är de där med svarta string och vitrocken sant? :tummenupp

hur som helst krya på dig och så hoppas vi du hade halv / hel så du får ersättning för din stulna krashade hoj?

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
totalt mörker, snubbarna på IF borde få ett nakCskott. dom anser att jag ska betala 10000 i självrisk för stölden (normalt 5000) då den inte var korrekt låst vid stöldtillfället SAMT att jhag ska betala 6000 i självrisk för själva olyckan. så totalt 16000 i självrisk som det ser ut nu.

På frågan om jag ska betala 6000:- som ett tack för mina skador då jag inte har nån hoj att laga så fick jag bara svaret; "Ja"

idioter
Har inte försäkringsbolaget rutiner för hur hojar skall hanteras vid olyckor där föraren själv inte är kapabel att anmäla eller ett ta hand om fordonet?
Hur ser dessa ut?

Det kan ju inte vara så att ifall du kvaddar din hoj och ligger på akuten så skall du åka till olycksplatsen och låsa hojen medans dom tar hand om dig...eller?

Tobby73

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2008
Hoj
06, Yamaha, MT-03
besviken MT ägare

Fantastiskt skönt att du klarade dig så bra!!
Har dock svårt att sluta deppa över vår spruckna affär.
Om jag bara hade haft hjärnan med mig och Ringt en bärgare åt dig, jag var ju där och såg hojen, förutom en motorkåpa och en böjd framgaffel var den i finfint skick, inte ens en repa på tanken!
16000:- i självrisker sa du? sanslöst
Be dom ordna fram en exakt likadan hoj (det kan du kräva) så splittar vi på självrisken och byter hojar. (6000 spänn för skadan lär du ju inte behöva betala eftersom det inte finns några bevis för att cykeln hade några skador vid stölden)
//T

Last edited:

RR:Benny

Äldre än gatan du kör på
Gick med
10 Oct 2003
Hoj
CBR1000 plastraket från det glada 80talet

Varför skulle 250' vara fel, även för moraltanter???
Allt beror ju på omständigheter, eller har jag fel?
Om jag blir lagd på sjukhus för att Påveln kör på mig på fyllan & jag bryter armen.... får jag nog bra mycket mer än 250'000:-

Hade en polare som miste sista leden av ring-fingret på jobbet.
Han fick 550'000:-, visade sig att skyddsombudet inte byggt om den maskinen på 12 år....Efteråt berättade han att han "gärna mister en topp per hand och år" för dom pengarna...
Men till syven & sist har någon medvetet brutit mot säkerhets-föreskrifterna = U pay..

Du kan alltid försöka, med förbered dig på att inte få ett jota:huvet
//
Benny

rayback

Sir Yes Sir
Gick med
16 Feb 2006
Hoj
R1
Om jag blir lagd på sjukhus för att Påveln kör på mig på fyllan & jag bryter armen.... får jag nog bra mycket mer än 250'000:-

Han fick 550'000:-, visade sig att skyddsombudet inte byggt om den maskinen på 12 år....Efteråt berättade han att han "gärna mister en topp per hand och år" för dom pengarna...
Men till syven & sist har någon medvetet brutit mot säkerhets-föreskrifterna = U pay..

//
Benny

Så som han skriver det så kan man tolka det som att han "bara" bröt armen och lite skrubbsår. Och att det egentligen inte vad någon fara med honom, men Mikaelzii fick sina 250 ändå.
Jag tycker givetvis man skall ha rätt till ersättning, om man blivit skadad i trafiken och det var någons annans fel, det är ju därför man har försäkringar!
men man borde kanske inte lägga in det på det sättet som Mikaelzii gjorde, kan ju tolkas väldigt fel. Sen är arbetskador en helt annan sak tycker jag iof.

[F]redde

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2006
Hoj
Se bild
Men precis som nån skriver i tråden redan, det är orimligt att det ska åligga den skadade personen som ligger på sjukhus att ta hand om hojjen sin, låter helt befängt men man slutar aldrig förvåna sig

/F

Mikey

Bygger om allt!
Gick med
8 Mar 2003
Utanför Örebro med min familj på vår gård!
Hoj
Honda Hybrid, byggd av 919,954, VFR800 + mycket eget!
Skönt att du inte gled arselkana in under armco-räcket och gränslade en stolpe. Då brukar det vara färdigåkt. :näsblod

Ja...det är inget vidare! Har efter två år nästintill daglig värk pga min komprimerade bröstkota.

Ontopic: Låter helt sjukt att inte snuten ombesörjer bärgning utav en kraschad hoj...inte fan låter de väl en bil stå kvar som kört in i en stolpe vid ett rödljus...:va

Falafelbabianen

Pessimist (Leg)
Gick med
9 Dec 2003
Hoj
Honda VFR 03

//
Benny

skyddsombud har inte något ansvar.

Bajen-Sam

Rospigg.
Gick med
28 Aug 2006
Hoj
Suzuki M 1800 R2 / BMW R 1150 GS / Suzuki Intruder 1400
Hopppas du kryasr på dig snabbt och att du får lite pli på if. :tummenupp

Men att inte snuten skickar en bärgare på hojen är ju helt jävla sjukt. :mad: