Måste nog lägga mig i här och förstöra det roliga.
Vet inte om någon av er var ut där under september. (troligtvis inte)
Gubben som äger marken hatar alla som åker där. Därav att de slutat köra upp där. Jag tog kortet i höstas och läraren hade fått ett par utskällningar under säsongen över att körskolorna i stan höll till där och tränade.
En dag då vi kom ut dit för, som vanligt, träna lite konbana så hade han dumpat lite grus mitt på vägen. Eller rättare sagt ett antal kubik, högar som var någon heter höga och tog upp hela bredden av vägbanan. Detta hade han gjort på två ställen och en bil eller lastbil hade inte tagit sig förbi.
Så kanske inte så kul att lägga ner tid på att göra det hela bra och en vecka senare har en mindre atombomb slagit ner.
ÄÄÄ skamm den som ger sig, får väll gå hårt åt och hyra in en traktor och dra bort skiten åt sidan då
Allvarligt så visste jag inte det men kanske skulle ta sig ett snack med gubben då och se vad som är problemet egentligen.
Var det på strecka C som han lagt det eller var det längre mot Rommehållet?
Jag tänker då inte ge upp kampen på en gång och som jag skrev tidigare så har jag aldrig stött på honom.
I värsta fall kanske man kanske förhandla med honom om att få städa upp och vara få va där vissa tider på dagarna då.
Ända bra stället jag har att träna på så jag tänker då fortsätta va där.
En bana mitt ute i skogen kan inte irritera nån tycker jag.
Jag tycker att ni ska sopa. Gärna med enkla kvastar och mycket jobb. Då visar ni att ni vill något. Om ni inte får den banan så kanske ni blir erbjudna något annat. Det är ofta män i min ålder som tar beslut och vi gillar människor som är företagsamma och jobbar för sin sak. Stå på er och kör hårt!![]()
Gubben hade ju kunnat tjäna pengar verkar det som, sätta upp vägtull in och köpa en sopmaskin..
Sätta upp tider då han tycker det är ok(om det nu finns någon möjlighet), 30kr för att köra och man håller rent själv. osv. åk och prata med honom oxå? Eller är det en åsna vi pratar om?
Hade jag haft pengar så hade jag köpt ett inhägnat gammalt flygfält och gjort något liknande
Edit: tar diskussionen slut med att han blir galen och börjar fräsa "ta fram plogen", säg Oh trevligt. Då har vi någonstans att köra cross!!![]()
Kontakta försvarsmakten vetja! När alla militärer skottat klart all järnvägsräls kan de väl fortsätta med att skotta både snö o sand i romme....Har egen erfarenhet att bo i militärtält vid flygrakan o för att vakta den mot lede fi....................
HAHAHAaaa ja kanske det
Både skottning och ett bra försvar mot en skjutglad gubbe![]()
Jag tror på muttor till gubben + ha bestämda tider när ni är där... så han inte störs hela tiden.
50:- för en dag kan det väll va värt? , bull påse + liten avgift funkar säkert fin fint, sen kan ni erbjuda honom att hålla i fotandet också![]()
Det finns en person i/utanför romme som gjort så att fallskärmsklubben inte får köra sina flygplan som dom vill utan bara på speciella tider. Det står på deras hemsida.
Kanske är samma gubbe?
Han bor ju bredvid en mer eller mindre internationell flygplats så man tycker ju att han borde vara lite van vid ljud. Dom flyger ju till Thailand från romme och dom planen lär ju låta en del, kanske till och med mer än en eller två gamla fyrtaktare
Jag åkte i alla fall förbi där i sommras och sneglade in och tyckte det verkade vara ett guldställe. Verkar lite drygt att kvastsopa bara men det kanske går?
Bra initiativ i vilket fall softis83!
![]() |
Rekordmånga personliga regskyltar
Under 2024 godkände Transpo... |
![]() |
SMC får 700.000 kronor i bidrag
Roger Berzell, generalsekre... |
![]() |
Brembo vinner Good Design Award
Brembo prisas för innovativ... |
![]() |
Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli