Vilka är med och sopar rent flygrakan Romme Gustavs?

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Ort
Hemma.
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
Bra grej. Jävligt bra. Vi har en flygraka här men den har bilbögarna barrikaderat.
 

Zam_Zap

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2009
Ort
Dalarna
Hoj
2010, Triumph Street Triple R
Måste nog lägga mig i här och förstöra det roliga.

Vet inte om någon av er var ut där under september. (troligtvis inte)
Gubben som äger marken hatar alla som åker där. Därav att de slutat köra upp där. Jag tog kortet i höstas och läraren hade fått ett par utskällningar under säsongen över att körskolorna i stan höll till där och tränade.

En dag då vi kom ut dit för, som vanligt, träna lite konbana så hade han dumpat lite grus mitt på vägen. Eller rättare sagt ett antal kubik, högar som var någon heter höga och tog upp hela bredden av vägbanan. Detta hade han gjort på två ställen och en bil eller lastbil hade inte tagit sig förbi.

Så kanske inte så kul att lägga ner tid på att göra det hela bra och en vecka senare har en mindre atombomb slagit ner.
 

softis83

Fighterbyggare
Gick med
6 Jan 2008
Ort
Falun
Hoj
CBR600F fighter stunt
Måste nog lägga mig i här och förstöra det roliga.

Vet inte om någon av er var ut där under september. (troligtvis inte)
Gubben som äger marken hatar alla som åker där. Därav att de slutat köra upp där. Jag tog kortet i höstas och läraren hade fått ett par utskällningar under säsongen över att körskolorna i stan höll till där och tränade.

En dag då vi kom ut dit för, som vanligt, träna lite konbana så hade han dumpat lite grus mitt på vägen. Eller rättare sagt ett antal kubik, högar som var någon heter höga och tog upp hela bredden av vägbanan. Detta hade han gjort på två ställen och en bil eller lastbil hade inte tagit sig förbi.

Så kanske inte så kul att lägga ner tid på att göra det hela bra och en vecka senare har en mindre atombomb slagit ner.

ÄÄÄ skamm den som ger sig, får väll gå hårt åt och hyra in en traktor och dra bort skiten åt sidan då:D

Allvarligt så visste jag inte det men kanske skulle ta sig ett snack med gubben då och se vad som är problemet egentligen.
Var det på strecka C som han lagt det eller var det längre mot Rommehållet?
Jag tänker då inte ge upp kampen på en gång och som jag skrev tidigare så har jag aldrig stött på honom.
I värsta fall kanske man kanske förhandla med honom om att få städa upp och vara få va där vissa tider på dagarna då.
Ända bra stället jag har att träna på så jag tänker då fortsätta va där.
En bana mitt ute i skogen kan inte irritera nån tycker jag.
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
ÄÄÄ skamm den som ger sig, får väll gå hårt åt och hyra in en traktor och dra bort skiten åt sidan då:D

Allvarligt så visste jag inte det men kanske skulle ta sig ett snack med gubben då och se vad som är problemet egentligen.
Var det på strecka C som han lagt det eller var det längre mot Rommehållet?
Jag tänker då inte ge upp kampen på en gång och som jag skrev tidigare så har jag aldrig stött på honom.
I värsta fall kanske man kanske förhandla med honom om att få städa upp och vara få va där vissa tider på dagarna då.
Ända bra stället jag har att träna på så jag tänker då fortsätta va där.
En bana mitt ute i skogen kan inte irritera nån tycker jag.

Jag tycker att ni ska sopa. Gärna med enkla kvastar och mycket jobb. Då visar ni att ni vill något. Om ni inte får den banan så kanske ni blir erbjudna något annat. Det är ofta män i min ålder som tar beslut och vi gillar människor som är företagsamma och jobbar för sin sak. Stå på er och kör hårt!:tummenupp
 

softis83

Fighterbyggare
Gick med
6 Jan 2008
Ort
Falun
Hoj
CBR600F fighter stunt
Jag tycker att ni ska sopa. Gärna med enkla kvastar och mycket jobb. Då visar ni att ni vill något. Om ni inte får den banan så kanske ni blir erbjudna något annat. Det är ofta män i min ålder som tar beslut och vi gillar människor som är företagsamma och jobbar för sin sak. Stå på er och kör hårt!:tummenupp

Skönt med lite positivt igen.
Jag och mina vänner kommer då kämpa för att på ett eller annat sätt få en bra bana att åka på där.
Idioti att ett bra ställe skall stå oanvänt.
Och argumentet för ljudet vet jag inte om jag köper.
Långt till närmaste hus och när jag var yngre körde dom stridsflyg med rejäla jetmotorer i arselet där sen tidernas begynnelse och det gick då hur bra som helst.
Han borde väll sätta upp vägspärrar på den allmänna jäkligt mctäta vägen då som går förbi hans hus.

Blir så trött på folk som inte kan unna andra saker utan måste bråka över allt.

Är ett typisk grannfejdexempel som han startat med körskolorna.
 

softis83

Fighterbyggare
Gick med
6 Jan 2008
Ort
Falun
Hoj
CBR600F fighter stunt
Hej igen
Har börjat lyfta på lite stenar nu snackat med både Borlänge och Falu kommun om problemet med att inte ha någonstans att träna hoj.

Flygrakan verkar va privatägd som det ser ut nu.
Chefen över området på dala airport är ny men skulle kolla upp mer och jag skulle återkomma till honom i morgon då han har mer kött på benen, han är positiv till att vi kör där och lova hjälpa till att trycka på på nått sätt om han kan hjälpa oss på så vis.

Även snackat med politiker i Falun om problemet att inte ha nått ställe att köra på och den först som har hand om markfrågorna i Falun var inte intresserad på nått sätt av att hjälpa till trots att jag la fram alla bra argument och påtryckning om att det behövs ett ställe. Regementsområdet var inget alternativ heller enligt honom.
Gav inte upp så snackade med en annan styrande politiker i Falun som gav några bra förslag om att kolla med halkbanan i Falun även så föreslog han regementsområdet eller kanske fixa till nått vid jämmerdalen.
Han ville inte lova nått men han sa att han/komunnen kunde va med och hjälpa till skriva kontrakt, osäkert men kanske hjälpa till med pengar från kommunen om vi hittar nått bra förslag.

Känns som en bra början i alla fall återkommer när jag har fått mer kött på benen och ser om jag kommer vidare med det här.
 
  • Gilla
Reaktioner: ft

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Ort
kraftfullt
Hoj
brittisk trepip
Gubben hade ju kunnat tjäna pengar verkar det som, sätta upp vägtull in och köpa en sopmaskin:D..

Sätta upp tider då han tycker det är ok(om det nu finns någon möjlighet), 30kr för att köra och man håller rent själv. osv. åk och prata med honom oxå? Eller är det en åsna vi pratar om?

Hade jag haft pengar så hade jag köpt ett inhägnat gammalt flygfält och gjort något liknande :)

Edit: tar diskussionen slut med att han blir galen och börjar fräsa "ta fram plogen", säg Oh trevligt. Då har vi någonstans att köra cross!! :tummenupp
 
Last edited:

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Gubben hade ju kunnat tjäna pengar verkar det som, sätta upp vägtull in och köpa en sopmaskin:D..

Sätta upp tider då han tycker det är ok(om det nu finns någon möjlighet), 30kr för att köra och man håller rent själv. osv. åk och prata med honom oxå? Eller är det en åsna vi pratar om?

Hade jag haft pengar så hade jag köpt ett inhägnat gammalt flygfält och gjort något liknande :)

Edit: tar diskussionen slut med att han blir galen och börjar fräsa "ta fram plogen", säg Oh trevligt. Då har vi någonstans att köra cross!! :tummenupp

Precis. Föreslå istället att ni betalar en 50-lapp per person för att köra där. Då kommer han sopa och hålla fint och alla blir glada.
 

softis83

Fighterbyggare
Gick med
6 Jan 2008
Ort
Falun
Hoj
CBR600F fighter stunt
Jo jag kan absolut gå med på att pröjsa för att få va där under vissa tider.
Crossarna har redan massa banor och leder i skogen runt om där som han lär får leva med så länge som ha bor där då den är rätt hårt trafikerad av dom.

Men grejen är ju den att det är nån gubbe som verkar ha fått snedtändning på heltid.
En körskollärare började snacka om att han viftat med gevär och han sa att han skjutit mot motorcyklister där. Tveksamt om jag tror på allt det där men mcläraren som berätta lät väldigt övertygande om att det var så i alla fall.
Där av att vägverket sen slutade va där med sina uppkörningar.
Han som berättade sa att gubben hota plöja åker där om dom inte försvann för gott.
Men det slutade tydligen i jordhögar.

Så som ni förstår sitter det nog inte så mycket i själva körningen, det har mer blivit en besatthet och kamp för en jävligt envis gubbe som skall vinnas till varje pris.

För som jag skrev innan ingen störs om vi är där.

Får jag inte igenom det här på ett vettigt sätt eller kan få alternativt ställe från kolmunnen så tänker då jag fixa rent och köra där ändå med mina polare.
Har ju som sagt aldrig själv sett gubben alla snackar om och jag har nog varit där mest av alla tror jag.
 

Böjjarn

Titel: :)
Gick med
10 Apr 2003
Ort
Slutändan, Östra Dalarna
Hoj
YZF 1000 R
Kontakta försvarsmakten vetja! När alla militärer skottat klart all järnvägsräls kan de väl fortsätta med att skotta både snö o sand i romme....Har egen erfarenhet att bo i militärtält vid flygrakan o för att vakta den mot lede fi....................
 

softis83

Fighterbyggare
Gick med
6 Jan 2008
Ort
Falun
Hoj
CBR600F fighter stunt
Kontakta försvarsmakten vetja! När alla militärer skottat klart all järnvägsräls kan de väl fortsätta med att skotta både snö o sand i romme....Har egen erfarenhet att bo i militärtält vid flygrakan o för att vakta den mot lede fi....................


HAHAHAaaa ja kanske det
Både skottning och ett bra försvar mot en skjutglad gubbe:D
 

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Ort
Jämtland
Hoj
Mille Delux
HAHAHAaaa ja kanske det
Både skottning och ett bra försvar mot en skjutglad gubbe:D

Jag tror på muttor till gubben + ha bestämda tider när ni är där... så han inte störs hela tiden.

50:- för en dag kan det väll va värt? , bull påse + liten avgift funkar säkert fin fint, sen kan ni erbjuda honom att hålla i fotandet också :tummenupp
 

softis83

Fighterbyggare
Gick med
6 Jan 2008
Ort
Falun
Hoj
CBR600F fighter stunt
Jag tror på muttor till gubben + ha bestämda tider när ni är där... så han inte störs hela tiden.

50:- för en dag kan det väll va värt? , bull påse + liten avgift funkar säkert fin fint, sen kan ni erbjuda honom att hålla i fotandet också :tummenupp

Absolut men jag lär ju först lyckas ta reda på vem den osynlige farlige gubbe är. Inte så lätt när han aldrig visar sig när jag är där. Verkar inte va nån som vet vem han är bara att han finns nånstans.
 

xtramember

Medlem
Gick med
1 Feb 2009
Ort
Dalarna
Hoj
2006, Suzuki bandit 1200. 2008, Honda CRF 450.
Det finns en person i/utanför romme som gjort så att fallskärmsklubben inte får köra sina flygplan som dom vill utan bara på speciella tider. Det står på deras hemsida.
Kanske är samma gubbe?

Han bor ju bredvid en mer eller mindre internationell flygplats så man tycker ju att han borde vara lite van vid ljud. Dom flyger ju till Thailand från romme och dom planen lär ju låta en del, kanske till och med mer än en eller två gamla fyrtaktare:)

Jag åkte i alla fall förbi där i sommras och sneglade in och tyckte det verkade vara ett guldställe. Verkar lite drygt att kvastsopa bara men det kanske går?
Bra initiativ i vilket fall softis83!
 

softis83

Fighterbyggare
Gick med
6 Jan 2008
Ort
Falun
Hoj
CBR600F fighter stunt
Det finns en person i/utanför romme som gjort så att fallskärmsklubben inte får köra sina flygplan som dom vill utan bara på speciella tider. Det står på deras hemsida.
Kanske är samma gubbe?

Han bor ju bredvid en mer eller mindre internationell flygplats så man tycker ju att han borde vara lite van vid ljud. Dom flyger ju till Thailand från romme och dom planen lär ju låta en del, kanske till och med mer än en eller två gamla fyrtaktare:)

Jag åkte i alla fall förbi där i sommras och sneglade in och tyckte det verkade vara ett guldställe. Verkar lite drygt att kvastsopa bara men det kanske går?
Bra initiativ i vilket fall softis83!

Tackar och ja det låter ju onekligen som samma gubbe.
Kommer bli dryg åt honom då dom varje år nu utökar charterflyavgångarna från Romme. Men vem vet kanske blir räddningen för oss.
SÄger bara att den där gubben skulle plattsa bra i GRANNFEJDEN:yoparty
Angående sopningen så är det inte så jäkla mycket.
Hade bara behövt sopa på ca 150m kanske där dom slängt ut grus sen är eller tydligen var det rensopat på resten av sträckorna och det är där vi har kört innan.
Men kunde man få mittenpartiet rensopat med då hade det varit helt ultimat ställe.
 

xtramember

Medlem
Gick med
1 Feb 2009
Ort
Dalarna
Hoj
2006, Suzuki bandit 1200. 2008, Honda CRF 450.
Jaja, men det är väl bara att hijacka nån kommunal sopmaskin i vår så är saken biff :)
Ska se vad jag kan göra :p
 

softis83

Fighterbyggare
Gick med
6 Jan 2008
Ort
Falun
Hoj
CBR600F fighter stunt
Fan vad härligt!

Verkar va fler som kan hjälpa till med att sopa med maskin nu. Blir så jäkla glad över all positiv respons som kommer
 
Last edited:

Sick_F

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2009
Ort
Dalarna
Hoj
Yamaha thundercat
Jag tror att så fort gruset försvninner och folk börjar få nys om det kommer dom vara där och köra streetrace igen. Då blir det problem igen.
 

S-näs

Ny medlem
Gick med
29 Jan 2010
Ort
Hanged Mans Hill
Hoj
1986 Honda XR600R
Länsstyrelsen har kartor på all mark och vem den tillhör. Borde det inte vara en smal sak att ta reda på vems det är och utreda om det är den berömda gubbens?

Är det hans privata egendom så sitter ni väl lite taskigt till, han gör väl som han vill med sin egna mark. Skulle det visa sig att det inte är hans så kan han få :arsele

Lycka till!
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top