Nej, det är olagligt att bära kniv offentligt i Sverige.
Det man har kommit fram till är att det vore religionsdiskriminerande att ta kniven ifrån den stackars siken, och därför får han ha den kvar. Man har med andra ord, återigen, utfärdat undantagstillstånd av religionsskäl, och inga seder har tagits från den plats man är på. Tvärtom har man tagit sederna hemifrån med sig, och återigen är det gamla sverige som får anpassa sig för att det är så synd om de stackars invandrarna som verkar totalt oförmögna att anpassa sig.
Jag har ingen aning om huruvida knivfan är vass eller ej, kniven på bilden som laddades upp såg dock inte ut som någon smörkniv. Men ärligt talat kunde jag nog inte bry mig mycket mindre om kniven i sig, det jag motsätter mig är att man gång efter annan låter folk göra lite som de vill på grund av att de följer ett gäng gamla påhittade sagor som små viljelösa får. Om jag skulle börja dyrka mig själv som gud och hitta på budord som säger att jag ska få göra precis som jag vill och att min vilja är lag, skulle folk då acceptera min tro och låta mig hållas? Skulle inte tro det. Men bara för att masshypnosen nått ut till ett något större antal människor blir det plötsligt helt ok...

Jävla trams att över huvud taget tillåta religion nuförtiden, och ännu tramsigare att ställa religionen över lagarna. Bara för att ett stort antal människor tror på en sak betyder det inte att det påhittade blir verklighet, och då känns det jävligt korkat att sätta det påhittade framför något högst verkligt såsom lagar och förbud.
Och nej, det har ingenting med varifrån killen kommer eller vilken religion han tillhör. Hade haft lika mycket emot en helsvensk person som varit så starkt troende att han hävdat sin religionsrätt över fastställda lagar. Religion överlag är trams, punkt.