Fritt fram att bära kniv i skolan

• Thread starter Thread starter Kneedrag
  • Start date Start date
Jag tror också att hysterin om knivens farlighet bestod i att mannen inte var "etnisk svensk". Om det var en infödd svensk som blev sikh, vad hade det hetat då?
Knivdiskussionen åsido:
Hade det varit någon annan som startat tråden hade jag kanske inte kallat den rasistisk men nu gör jag det.
Radhusrasismen är väl utbredd.

Men är den trubbig så skitsamma. Jag kan ha fel men det får väl vem som helst ha? Korvgubbe har ju knallpulverpistol på sig när han ska ut med barnvagnen och mörkret har fallit. Jag hör ingen gnälla på det.

Skärp straffen på vapenlagarna i stället. :fakta

Men nu är det ju så att lagen kom fram till att det inte var olagligt, alltså har sik-grabben tagit seden dit han kom?

Nej, det är olagligt att bära kniv offentligt i Sverige.
Det man har kommit fram till är att det vore religionsdiskriminerande att ta kniven ifrån den stackars siken, och därför får han ha den kvar. Man har med andra ord, återigen, utfärdat undantagstillstånd av religionsskäl, och inga seder har tagits från den plats man är på. Tvärtom har man tagit sederna hemifrån med sig, och återigen är det gamla sverige som får anpassa sig för att det är så synd om de stackars invandrarna som verkar totalt oförmögna att anpassa sig.

Jag har ingen aning om huruvida knivfan är vass eller ej, kniven på bilden som laddades upp såg dock inte ut som någon smörkniv. Men ärligt talat kunde jag nog inte bry mig mycket mindre om kniven i sig, det jag motsätter mig är att man gång efter annan låter folk göra lite som de vill på grund av att de följer ett gäng gamla påhittade sagor som små viljelösa får. Om jag skulle börja dyrka mig själv som gud och hitta på budord som säger att jag ska få göra precis som jag vill och att min vilja är lag, skulle folk då acceptera min tro och låta mig hållas? Skulle inte tro det. Men bara för att masshypnosen nått ut till ett något större antal människor blir det plötsligt helt ok...:näsblod Jävla trams att över huvud taget tillåta religion nuförtiden, och ännu tramsigare att ställa religionen över lagarna. Bara för att ett stort antal människor tror på en sak betyder det inte att det påhittade blir verklighet, och då känns det jävligt korkat att sätta det påhittade framför något högst verkligt såsom lagar och förbud.

Och nej, det har ingenting med varifrån killen kommer eller vilken religion han tillhör. Hade haft lika mycket emot en helsvensk person som varit så starkt troende att han hävdat sin religionsrätt över fastställda lagar. Religion överlag är trams, punkt.

Last edited:
Jag ska gå till skolan med en dynamitgubbe i fickan.

Men jag har ingen tändare med mig, så det är lugnt.

Men är den trubbig så skitsamma. Jag kan ha fel men det får väl vem som helst ha? Korvgubbe har ju knallpulverpistol på sig när han ska ut med barnvagnen och mörkret har fallit. Jag hör ingen gnälla på det.

Skärp straffen på vapenlagarna i stället. :fakta

Tjitt, nu blev det läskigt igen för jag håller med till fullo.

...och samtidigt kan en sten räknas som vapen om omständigheterna är sådana..
Man skall fokusera på prylarnas farlighet och vad det tänkt användas till, inte vad de råkar ha för namn. En AFA-ligist med en gatsten skall givetvis åka dit hellre än Greta som är påväg på kräftskiva med skaldjursknivarna i handväskan med argumentet att en kniv är en kniv är en kniv..

Herregud vilken inställning vissa har. Man blir fan mörkrädd och undrar hur det står till med verklighetsuppfattningen.

"den är inte så vass, så den skadar ingen" Ingen fara.

Hallå det är kniv vi snackar om, Med vissa av er som tycker att det inte är någon fara! Då ska det vara helt ok att komma till skolan med en hammare också eller annat tillhygge. Fattar ni inte vad idiotiskt det är.

Håller med, vissas inställning är lite skev.

Osäker på om vi menar samma bara

att bära en kvin på en skola är hål i huvet oavsett vem som gör det. kniven behöver ju inte nödvändigtvis användas av abdulazis sikhis utan lika gärna av kalle labil som har fått reda på att den finns där.

har själv gjort mistaget att gå in på en resebyrå med både kniv och skruvmejslar i brallorna och blev ombed av en vakt som lägligt stod där att gå ut till bilen och lägga av mig dessa... efteråt sa han att det är inte mig han misstrodde men det kan förekomma att någon annan ser det och känner sig manad till att använda dom i fel syfte...

även en sikh, precis som jag gjorde, borde förstå att det behöver inte vara han som använder den och därmed lämna den hemma/i bilen...

Nej, det är olagligt att bära kniv offentligt i Sverige.
Det man har kommit fram till är att det vore religionsdiskriminerande att ta kniven ifrån den stackars siken, och därför får han ha den kvar. Man har med andra ord, återigen, utfärdat undantagstillstånd av religionsskäl, och inga seder har tagits från den plats man är på. Tvärtom har man tagit sederna hemifrån med sig, och återigen är det gamla sverige som får anpassa sig för att det är så synd om de stackars invandrarna som verkar totalt oförmögna att anpassa sig.

Jag har ingen aning om huruvida knivfan är vass eller ej, kniven på bilden som laddades upp såg dock inte ut som någon smörkniv. Men ärligt talat kunde jag nog inte bry mig mycket mindre om kniven i sig, det jag motsätter mig är att man gång efter annan låter folk göra lite som de vill på grund av att de följer ett gäng gamla påhittade sagor som små viljelösa får. Om jag skulle börja dyrka mig själv som gud och hitta på budord som säger att jag ska få göra precis som jag vill och att min vilja är lag, skulle folk då acceptera min tro och låta mig hållas? Skulle inte tro det. Men bara för att masshypnosen nått ut till ett något större antal människor blir det plötsligt helt ok...:näsblod Jävla trams att över huvud taget tillåta religion nuförtiden, och ännu tramsigare att ställa religionen över lagarna. Bara för att ett stort antal människor tror på en sak betyder det inte att det påhittade blir verklighet, och då känns det jävligt korkat att sätta det påhittade framför något högst verkligt såsom lagar och förbud.

Och nej, det har ingenting med varifrån killen kommer eller vilken religion han tillhör. Hade haft lika mycket emot en helsvensk person som varit så starkt troende att han hävdat sin religionsrätt över fastställda lagar. Religion överlag är trams, punkt.

Nu var det väl per defenition just ingen kniv då den inte var slipad, så om det inte är en kniv, då bär han ju inte kniv, eller?

kalle labil som har fått reda på att den finns där....

Är det inte lättare för kalle labil att ta bordskniven han höll i handen i matsalen än att råna turbanpojken på dennes lika vassa kniv?
...eller ta saxen som ligger i klassrummet?
...eller ta skruvmejseln eller stämjärnet från slöjdsalen?
...eller sno någon av tjejernas designade, men väl stadiga bläckpennor..?
...eller bara slå någon i huvudet med Pelle Plutts Skateboard?
...eller putta den han stör sig på ner för trappen?

Härmed yrkar jag på att alla trappor i skolorna skall madrasseras! :fakta

Nu var det väl per defenition just ingen kniv då den inte var slipad, så om det inte är en kniv, då bär han ju inte kniv, eller?

Det är olagligt att bära sghian dubh (sån där liten skotsk kniv som man sätter i strumpan till kilt och övrigt highland dress) offentligt, och de består av ett rostfritt och helslött blad med rundad spets... Som sagt, jag vet inte hur kniven ser ut. Den på bilden såg både spetsig och vass ut, och det krävs inte mycket till spets för att man ska kunna sticka och skada någon ordentligt. tror som sagt fortfarande inte att det var definitionen av kniv det var fel på utan helt enkelt att skolan inte ville göra sig skyldig till religionsdiskriminering. "Min tro säger att man ska bära kniv och skolan vill ta kniven ifrån mig, så om jag ska få gå kvar måste jag göra avkall på min religion... Buhu det är så synd om mig...", väldigt effektivt och bra "hot".

Det är olagligt att bära sghian dubh (sån där liten skotsk kniv som man sätter i strumpan till kilt och övrigt highland dress) offentligt, och de består av ett rostfritt och helslött blad med rundad spets... Som sagt, jag vet inte hur kniven ser ut. Den på bilden såg både spetsig och vass ut, och det krävs inte mycket till spets för att man ska kunna sticka och skada någon ordentligt. tror som sagt fortfarande inte att det var definitionen av kniv det var fel på utan helt enkelt att skolan inte ville göra sig skyldig till religionsdiskriminering. "Min tro säger att man ska bära kniv och skolan vill ta kniven ifrån mig, så om jag ska få gå kvar måste jag göra avkall på min religion... Buhu det är så synd om mig...", väldigt effektivt och bra "hot".

Vad är det som hindrar kjolbärarna från att hävda samma rätt för sin dolk?

Sen får du gärna hänvisa till ett domstolsbeslut eller liknande där det framgår att den går under knivlagen.

Är det inte lättare för kalle labil att ta bordskniven han höll i handen i matsalen än att råna turbanpojken på dennes lika vassa kniv?

nu vet jag inte hur pass synlig mr sikh har sin kniv men oavsett så kan jag känna att han borde tänka längre än näsan räcker och kanske fundera lite på vad det är han tar med sig....

för övrigt har jag inget emot folk med utstickande religoner eller religoner över huvudtaget men när det bestrider svenska lagar så är det oavsett inte bra... detta kan jag känna ligger lite över gränsen och bör därmed tolkas som olämpligt

nu vet jag inte hur pass synlig mr sikh har sin kniv men oavsett så kan jag känna att han borde tänka längre än näsan räcker och kanske fundera lite på vad det är han tar med sig....

Jo, det förstås. Tar turbanpojken med sig en sådan här så har ju skolans farlighet ökat drastiskt.
kirpan.jpg

ok... om man har en syl då?? den är ju inte slipad!:va

mvh.T

Nej, min syl har ingen slipat eller utfört några övriga kirurgiska ingrepp på.:D

Men en syl är ju trots allt vass, annars är det snarare en stålpinne med skaft.

Men förstår vad du menar, det ses som stickvapen och en bit plattjärn är rätt uselt som just stickvapen.

Precis, det är därför det borde vara tillåtet för alla som är hederliga skattebetalare utan straffregister att bära pistol eller annat weapon of choice. Det är personen som är farlig, inte vapnet. Och sen 10 års fängelse för de som inte är berättigade till det om de ändå gör det. Kan man få bukt på packet ordentligt.

"sedan han berättat om sina religiösa symboler, bland annat kirpan som han alltid bär under skjortan."

Det är svårt att överhuvudtaget föra en vettig diskussion när vi inte vet något om "kniven" i fråga.

Hur är det med folkdräkter i sverige?
Den norska bunaden är ofta utrustad med kniv.
I regel en brukskniv i grunden men utsmyckad för att vara vacker, dock fortfarande vass som satan.
(ok, lite töntigt blir det att använda folkdräkt dagligen för att komma runt knivlagen :D )
http://prydogbrukskunst.no/herrebunad/

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...