Trött på att tanka

Tankade för femtielfte gången idag. Hittade en kul väg från Långtora via Lådö, Bredsdal och Tillberga till Västerås. Sen lyckades jag hitta en grusväg som hade en bom efter flera km. Surt att åka samma väg tillbaka...
 

Bifogat

  • IMG_20160731_133421.jpg
    IMG_20160731_133421.jpg
    830.9 KB · Visningar: 41
Hittade en kul väg från Långtora via Lådö, Bredsdal och Tillberga till Västerås.
Fortsätt Tillberga -> Äs -> Skultuna vänster ->höger in till Kyrkan, sen rakt fram över 66 till Lillhärad -> Dingtuna, vänster ner under järnvägen mot Tidö Slott fast du åker mot Rytterne Kyrka -> Kviksund. Sen Torshälla -> Sundbyholm -> Ekhammar till 55'an och hem. Själv gjorde jag bara av med 15 liter idag (20 liters tank) över Svärdsjö Jädraås Järbo.
 
Tankade för femtielfte gången idag. Hittade en kul väg från Långtora via Lådö, Bredsdal och Tillberga till Västerås. Sen lyckades jag hitta en grusväg som hade en bom efter flera km. Surt att åka samma väg tillbaka...
Åhh Långtora, segelflyger man där fortfarande?
 
Tankade för femtielfte gången idag. Hittade en kul väg från Långtora via Lådö, Bredsdal och Tillberga till Västerås. Sen lyckades jag hitta en grusväg som hade en bom efter flera km. Surt att åka samma väg tillbaka...
Jag gillar att hitta nya vägar. Ibland tar de slut och då får man vända. Det är inte surt. Ibland finns det en trevlig människa att prata med vid vägens slut. Många trevliga vägar skulle missats om jag bara kört de som leder någonstans.
En av de få motorcyklister som dött på motorcykel som jag kände med både för- och efternamn mötte en husbil i 50-kronorskurvan. Det fick jag reda på tackvare en väg som tog slut. Bonden brukade ta 50 kronor för att bärga bilar som gått av där förr i tiden men namnet finns kvar hos lokalbefolkningen.

Vill man slippa tråkig, rak väg från Västerås och österut är Tillberga - Långtora - Övergran att rekommendera.
 
Åhh Långtora, segelflyger man där fortfarande?
Jodå, de är i full gång ser det ut som. Fast jag ser dem sällan i luften trots att jag bor ganska nära.
Jag gillar att hitta nya vägar. Ibland tar de slut och då får man vända. Det är inte surt. Ibland finns det en trevlig människa att prata med vid vägens slut. Många trevliga vägar skulle missats om jag bara kört de som leder någonstans.
En av de få motorcyklister som dött på motorcykel som jag kände med både för- och efternamn mötte en husbil i 50-kronorskurvan. Det fick jag reda på tackvare en väg som tog slut. Bonden brukade ta 50 kronor för att bärga bilar som gått av där förr i tiden men namnet finns kvar hos lokalbefolkningen.

Vill man slippa tråkig, rak väg från Västerås och österut är Tillberga - Långtora - Övergran att rekommendera.
Google maps räknar om vägarna utan att ta med de jag vill köra.

Jag brukar undvika att prata med folk när jag är ute och kör. För någon vecka sen var det en kille som stövlade fram till mig när jag puttrade fram på en skogsväg. Eftersom han hade bössan på axeln stannade jag och frågade om vägen ledde nånstans. Det påstods den inte göra och den var privat så jag ombads byta färdriktning. Det gick jag med på.

Egentligen skarvar jag i min profil för jag bor inte i Örsundsbro utan utanför Hjälsta så mellan Långtora och Övergran är det få okända vägar.
 
Jodå, de är i full gång ser det ut som. Fast jag ser dem sällan i luften trots att jag bor ganska nära.

Google maps räknar om vägarna utan att ta med de jag vill köra.

Jag brukar undvika att prata med folk när jag är ute och kör. För någon vecka sen var det en kille som stövlade fram till mig när jag puttrade fram på en skogsväg. Eftersom han hade bössan på axeln stannade jag och frågade om vägen ledde nånstans. Det påstods den inte göra och den var privat så jag ombads byta färdriktning. Det gick jag med på.

Egentligen skarvar jag i min profil för jag bor inte i Örsundsbro utan utanför Hjälsta så mellan Långtora och Övergran är det få okända vägar.
Jag är inte normalsvensk så jag inte bara kan prata med okända, jag gillar det också! :)
Använder gammaldags kartor så det är jag själv som räknar om vilka vägar jag vill köra. :tummenupp
Kul med Fittja socken där de flesta tror att det bara finns ett, söder om Tokholma, men Fittja betyder fuktig dal på gammaldags svenska, långt innan vi blev amerikaner, och varför skulle det inte finnas flera fuktiga dalar... :hihi

 
Jag är egentligen ännu mer gammaldags än att använda papperskartor. Jag brukar köra på känsla och bestämmer mig ofta i korsningar vilken riktning som känns rätt. Oftast innebär det från städer och inte till dem. Jag har hittills hittat hem alla gånger jag lämnat boningshuset.
 
Jag är egentligen ännu mer gammaldags än att använda papperskartor. Jag brukar köra på känsla och bestämmer mig ofta i korsningar vilken riktning som känns rätt. Oftast innebär det från städer och inte till dem. Jag har hittills hittat hem alla gånger jag lämnat boningshuset.
Så kör jag mest också om det inte är långt bort där alla vägar är okända...
 
L. Mäkinen skriver: Trött på att tanka...Som det är nu kommer jag drygt 20 mil innan det tänds en lampa för att slutet är nära. Måste man stå ut med detta?
slut citat
Du kan ju prova med elektrisk MC (jag vet, det var ett dåligt stötande skämt...)
men varför inte prova med vanlig trampcykel. Inga problem med bensinbrist, hojen ger inte upp innan du är slut.
 
men varför inte prova med vanlig trampcykel. Inga problem med bensinbrist, hojen ger inte upp innan du är slut.
Johodå! Jag har aldrig gett upp för att jag inte orkar mer, inte när jag har glömt vattenflaskorna på 10-milsrundor och inte ens när jag har vurpat och skrapat upp mig eller brutit saker har jag gett upp utan glatt cyklat vidare. Det är betydligt oftare mina cyklar har gått sönder så att jag inte har kommit vidare, växelöron som har gått av, ihopvikta styren eller som senast, axeln i vevpartiet gick av :fakta
 
L. Mäkinen skriver: Trött på att tanka...Som det är nu kommer jag drygt 20 mil innan det tänds en lampa för att slutet är nära. Måste man stå ut med detta?
slut citat
Du kan ju prova med elektrisk MC (jag vet, det var ett dåligt stötande skämt...)
men varför inte prova med vanlig trampcykel. Inga problem med bensinbrist, hojen ger inte upp innan du är slut.
Jag har en trampcykel nånstans. Förut tog jag den till brevlådan för att hämta tidningen och det är väl så långt det fordonet är lämpligt ungefär.
 
Bara för att inte tillföra nåt vettigt:
Är du trött på att tanka kan du ju sluta med det, när du inte har tankat kommer du till att vara ännu tröttare efter att puttat aset till macken, efter det kommer du till att uppskatta tankningen en aning mer än icketankning....
Prova o lämna gärna rapport om hur det kändes att icketanka.

//jj
 
Det drar mindre soppa om jag kör på vägar som jag inte känner till. Senaste tankningen var 263 km efter den föregående. Då var det ändå 5 km räckvidd kvar enligt mätaren.
 
Köp en ace den har knuff nog att hålla mängder ny skit bakom som gsxr, mt10, mt09, cbr o säkert något mera. Funkar även om det mesta elektriskt gett upp. Går bevisligen att köra 30 mil på 10 liter i uppåt 50% över laglig hastighet o ett snitt på 86 km under ca 30 mil på kurviga okända vägar. Då är det ca 10 liter kvar innan man får stopp.
Men dessa kanske är för gammla o tråkiga.
 
Nyheter
Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick

Foto: Liza Simonsson Utv...

Back
Top