Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Det verkar mest ha blivit en kanal för förtappade själar!
Den ena annonstexten märkligare än den andra, och man upphör aldrig att förvånas.
Annorlunda försäljningstanke att någon ska köpa ett motorfordon helt utan möjlighet att ens titta på det????

View attachment 480910
Tradera är en auktions site du budar på en auktion så det är inget konstigt alls att du inte får provköra eller klämma.
 

Vad är detta för missfoster? Tio kilo navmotor i bakhjulet, 11kw och 12 mil räckvidd parat med ett ovanligt högt pris. Ful som stryk.

Hur är en intresserad köpare skapt?
Byggs i Anneberg mellan Göteborg o Kungsbacka - i en gammal snickerifabrik. Det är väl trevligt att någon försöker bygga elhojar i landet, men när jag ser hojen får jag en bild av hipstertyper med skägg, skinnväst o hatt, ätande vegansk mat och drickande öl från eget microbryggeri.
 
Tradera är en auktions site du budar på en auktion så det är inget konstigt alls att du inte får provköra eller klämma.
Jo, det är oerhört konstigt när det gäller ett motorfordon, eller andra prylar som kräver ett tränat öga och öra för att göra en korrekt värdering.
Förutom att det är en buckla på tanken så kan det vara en ännu större buckla som bildvinklarna inte visar, och den kan vara lagad med tuggummi.
Drivpaketet helt slut, liksom bromsar och varvräknaren trasig - allt det kan ingå i "bruksskick", och då får jag inte ens titta på den!
Visst, det är en auktion, och sista idioten är kanske inte född, men jag tycker att det är en märkbart fattig annonstext till ett sådant objekt.
Så, du har rätt i sak, det är en auktion, men jag tycker fortfarande att annonseringen är fruktansvärt märklig.
 
Byggs i Anneberg mellan Göteborg o Kungsbacka - i en gammal snickerifabrik. Det är väl trevligt att någon försöker bygga elhojar i landet, men när jag ser hojen får jag en bild av hipstertyper med skägg, skinnväst o hatt, ätande vegansk mat och drickande öl från eget microbryggeri.
Kanske city-hipsters i viss mån. Men de är ju också människor! :) Har träffat på några i caféracer-kretsar. Vissa bryr sig bara om utseendet på hojen, andra kör faktiskt ordentligt.

Jag har träffat ett par-tre från RGNT. Hojentusiaster som vill göra en elhoj med stilelement från engelskt 1960-tal (min formulering/tolkning). Rätt mycket Triumph/Royal Enfield-stuk (tycker jag) med bl a Lucasliknande bakljus, traditionell tankdesign och limpsadel.

1676314428441.png

Seriös ansats med rejäla komponenter, inget Kina-bjäfs (som jag uppfattat det). Tillverkas i Sverige, som Surtees skrev ovan, i en gammal fabrikslokal utanför Kungsbacka.

Har provsuttit på elfordonsmässa men inte provkört. Hade chansen att provköra häromåret men tog den inte (korkat av mig, borde tagit chansen).

h layout på displayen skriker kinesisk prototyp snarare än färdig produkt.
Tycker inte den är så anskrämlig annars, men nog låter den lite klen effektmässigt.
Du får betrakta den som en 125:a, prestandamässigt.

 
Jag möter någon på motorvägen ut från Göteborg då och då, på en RGNT.

Uppfattar det som han eller hon pendlar ner till företaget.

Ser hojen även i väder som inte är någon lek. Om man säger...


Edit:

Skall man jämföra med de andra två svenska elhojarna: Vag Varg och Kacke/Örthenheims hämnd så tillverkar och säljer RGNT faktiskt hojar.
...som går att köra, och se på utan att ögonen blöder. Dessutom har man valt en approach som verkar gå ut på att:

A, Inte ljuga så mycket.
B, Inte skymfa sin tänkta målgrupp.


Jag kan sympatisera med den inriktningen - även om jag inte är redo att knacka på för att får köpa en.
 
Last edited:
Kanske city-hipsters i viss mån. Men de är ju också människor! :) Har träffat på några i caféracer-kretsar. Vissa bryr sig bara om utseendet på hojen, andra kör faktiskt ordentligt.

Jag har träffat ett par-tre från RGNT. Hojentusiaster som vill göra en elhoj med stilelement från engelskt 1960-tal (min formulering/tolkning). Rätt mycket Triumph/Royal Enfield-stuk (tycker jag) med bl a Lucasliknande bakljus, traditionell tankdesign och limpsadel.
Jo, hipsters är också människor och öl från microbryggeri uppskattar jag, men utseendet på hojen faller jag inte riktigt för. De har säkert gjort det allra bästa med en - troligen - begränsad budget. Navmotorn är ganska enkel att klämma in medan en centralmonterad drivmotor måste specialanpassas - mycket förenklat är det en förstorad elmoped. Café/Enfield-stuket blir också lägre kostnad än kåpor och raceliknande detaljlösningar som på Energica o Zero.
Skulle vara kul att höra hur chassiet upplevs i vardagskörning.
 
......Skulle vara kul att höra hur chassiet upplevs i vardagskörning.
Hoppas få till ett studiebesök med provkörning under året (våren?). Vissa kontakter har tagits och ev. blir det något event för delar av Göteborgs café-, scrambler- och hipsterpopulation! :) *)

*) Förlåt mig för den slarviga schablonen, ni som läser detta och som känner er träffade. Ni vet vilka ni är! :)
 
Hoppas få till ett studiebesök med provkörning under året (våren?). Vissa kontakter har tagits och ev. blir det något event för Göteborgs café-, scrambler- och hipsterpopulation! :) *)

*) Förlåt mig för den slarviga schablonen, ni som läser detta och som känner er träffade. Ni vet vilka ni är! :)
Bjuder de på fin-öl så kanske man skulle dyka upp:)
 
Hoppas få till ett studiebesök med provkörning under året (våren?). Vissa kontakter har tagits och ev. blir det något event för delar av Göteborgs café-, scrambler- och hipsterpopulation! :) *)

*) Förlåt mig för den slarviga schablonen, ni som läser detta och som känner er träffade. Ni vet vilka ni är! :)
Jag körde deras demo förra året. Så jäkla tråkig och seg hoj! Som en förvuxen elmoppe.
Inte kul, tyvärr!
 
Kanske city-hipsters i viss mån. Men de är ju också människor! :) Har träffat på några i caféracer-kretsar. Vissa bryr sig bara om utseendet på hojen, andra kör faktiskt ordentligt.

Jag har träffat ett par-tre från RGNT. Hojentusiaster som vill göra en elhoj med stilelement från engelskt 1960-tal (min formulering/tolkning). Rätt mycket Triumph/Royal Enfield-stuk (tycker jag) med bl a Lucasliknande bakljus, traditionell tankdesign och limpsadel.

View attachment 480931

Seriös ansats med rejäla komponenter, inget Kina-bjäfs (som jag uppfattat det). Tillverkas i Sverige, som Surtees skrev ovan, i en gammal fabrikslokal utanför Kungsbacka.

Har provsuttit på elfordonsmässa men inte provkört. Hade chansen att provköra häromåret men tog den inte (korkat av mig, borde tagit chansen).


Du får betrakta den som en 125:a, prestandamässigt.

Jonathan som chefar på RGNT är faktiskt en skön kille med ett stort Racing-hjärta. De är på gång att bygga en el-racer som jag provkörde i november. Tyvärr regnade det så jag kunde inte göra en riktigt utvärdering för hojen hade halkiga gatdäck. Var sååååååååååå nära att gå i backen (vilket kommer SNART i en BIKE-krönika!) men den var klart lovande; människorna i teamet verkade kunniga och lyssnande. När jag sa att en racer måste ha riktiga komponenter handlades bromspumpar från ISR och regndäck från Bridgestone omedelbart in. Hoppas på ett nytt test snart. Så, goa människor i alla fall! I like!
 

Vad är detta för missfoster? Tio kilo navmotor i bakhjulet, 11kw och 12 mil räckvidd parat med ett ovanligt högt pris. Ful som stryk.

Hur är en intresserad köpare skapt?
Helvette!

Är ju som en 125'a, lite hippsterig (var inte det såndära strumpbyxor med öppen ingång för inte så länge sedan? :va), tänkte att det inte var så illa trots samsonite under tanken ser lite idiotiskt ut. Men priset, vad fan hände där?! Den är ju inte ens ny!

Jag tänker på den som en såndär retro - tekokare liksom, ser lite intressantare ut en är plain vit, 179kr istf 149. OK.
Men det är ju en ersättare för en elcykel, eller såndär tvåhjulig permobil med krom som allt och alla började glida runt på anno ca 2016. Inte en Motorcykel.
Vart i helvete har de stoppat 130 lök?!
Beggad med 430mil, alltså 130/0,8=162500 ?

Fyyyyyy

Edit: 47 mil var det visst. Spelar ingen roll, inte ny måste betyda 20% väck, rimligen, väl?
Jag står fast vid mitt "Helvette" & mitt "Fyyyyyy". Detta är vansinne.
 
  • Gilla
Reaktioner: TCE
Regent faller på sitt hipsteraktiga namn och navmotorn.

Men den är ändå bättre än dom andra, men det säger ju mer om dom...

Har dom en rejser på gång så kanske dom kan återvinna lite, men skriv ut hela namnet istället för att hipsterstava det...
 
Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick

Foto: Liza Simonsson Utv...

H-D Euro Festival i Port Grimaud 8-11 maj

Nu börjar det närma sig för...

Norrtälje Custom Bike Show

Förra året firade Twin Club...

Harley-Davidson Euro Festival närmar sig 

8–11 maj smäller det – tiot...

Sveriges vägar blir bättre

Foto: Samuel Unéus Utvec...

Back
Top