Vad är detta för missfoster? Tio kilo navmotor i bakhjulet, 11kw och 12 mil räckvidd parat med ett ovanligt högt pris. Ful som stryk.
Hur är en intresserad köpare skapt?
Kan inte ha varit alltför stort intresse av att prova demon när den rullat 47 mil.
Vad är detta för missfoster? Tio kilo navmotor i bakhjulet, 11kw och 12 mil räckvidd parat med ett ovanligt högt pris. Ful som stryk.
Hur är en intresserad köpare skapt?
Tradera är en auktions site du budar på en auktion så det är inget konstigt alls att du inte får provköra eller klämma.Det verkar mest ha blivit en kanal för förtappade själar!
Den ena annonstexten märkligare än den andra, och man upphör aldrig att förvånas.
Annorlunda försäljningstanke att någon ska köpa ett motorfordon helt utan möjlighet att ens titta på det????
Motorcyklar | Köp & sälj begagnat & oanvänt på Tradera
Köp och sälj Motorcyklar enkelt och hållbart på Tradera. Stort utbud av begagnade och oanvända saker på Sveriges största cirkulära marknadsplatswww.tradera.com
View attachment 480910
De vågade väl inte låta nån köra mer än en sväng? Varför är den så dyr och undermotoriserad? 8,5 kW funkar inte till nåt. Vad kostar ett nytt ex? Så många frågor…Kan inte ha varit alltför stort intresse av att prova demon när den rullat 47 mil.
Byggs i Anneberg mellan Göteborg o Kungsbacka - i en gammal snickerifabrik. Det är väl trevligt att någon försöker bygga elhojar i landet, men när jag ser hojen får jag en bild av hipstertyper med skägg, skinnväst o hatt, ätande vegansk mat och drickande öl från eget microbryggeri.
Vad är detta för missfoster? Tio kilo navmotor i bakhjulet, 11kw och 12 mil räckvidd parat med ett ovanligt högt pris. Ful som stryk.
Hur är en intresserad köpare skapt?
Jo, det är oerhört konstigt när det gäller ett motorfordon, eller andra prylar som kräver ett tränat öga och öra för att göra en korrekt värdering.Tradera är en auktions site du budar på en auktion så det är inget konstigt alls att du inte får provköra eller klämma.
Typsnitt och layout på displayen skriker kinesisk prototyp snarare än färdig produkt.
Vad är detta för missfoster? Tio kilo navmotor i bakhjulet, 11kw och 12 mil räckvidd parat med ett ovanligt högt pris. Ful som stryk.
Hur är en intresserad köpare skapt?
Givet köp om man samlar Honda offroad ( fyrahundran alltså ) Snygg!Den här kanske kan vara något för någon som har pengar kvar efter senaste elräkningen:
Ser i alla fall fin ut!
View attachment 480929
Kanske city-hipsters i viss mån. Men de är ju också människor! Har träffat på några i caféracer-kretsar. Vissa bryr sig bara om utseendet på hojen, andra kör faktiskt ordentligt.Byggs i Anneberg mellan Göteborg o Kungsbacka - i en gammal snickerifabrik. Det är väl trevligt att någon försöker bygga elhojar i landet, men när jag ser hojen får jag en bild av hipstertyper med skägg, skinnväst o hatt, ätande vegansk mat och drickande öl från eget microbryggeri.
Du får betrakta den som en 125:a, prestandamässigt.h layout på displayen skriker kinesisk prototyp snarare än färdig produkt.
Tycker inte den är så anskrämlig annars, men nog låter den lite klen effektmässigt.
Ja jävlar, samma typsnitt som Kinesiska kartonger ??????Typsnitt och layout på displayen skriker kinesisk prototyp snarare än färdig produkt.
Tycker inte den är så anskrämlig annars, men nog låter den lite klen effektmässigt.
Och i stället för motor sitter där två resväskor inklämda i ramen…
Vad är detta för missfoster? Tio kilo navmotor i bakhjulet, 11kw och 12 mil räckvidd parat med ett ovanligt högt pris. Ful som stryk.
Hur är en intresserad köpare skapt?
Jo, hipsters är också människor och öl från microbryggeri uppskattar jag, men utseendet på hojen faller jag inte riktigt för. De har säkert gjort det allra bästa med en - troligen - begränsad budget. Navmotorn är ganska enkel att klämma in medan en centralmonterad drivmotor måste specialanpassas - mycket förenklat är det en förstorad elmoped. Café/Enfield-stuket blir också lägre kostnad än kåpor och raceliknande detaljlösningar som på Energica o Zero.Kanske city-hipsters i viss mån. Men de är ju också människor! Har träffat på några i caféracer-kretsar. Vissa bryr sig bara om utseendet på hojen, andra kör faktiskt ordentligt.
Jag har träffat ett par-tre från RGNT. Hojentusiaster som vill göra en elhoj med stilelement från engelskt 1960-tal (min formulering/tolkning). Rätt mycket Triumph/Royal Enfield-stuk (tycker jag) med bl a Lucasliknande bakljus, traditionell tankdesign och limpsadel.
Hoppas få till ett studiebesök med provkörning under året (våren?). Vissa kontakter har tagits och ev. blir det något event för delar av Göteborgs café-, scrambler- och hipsterpopulation! *)......Skulle vara kul att höra hur chassiet upplevs i vardagskörning.
Bjuder de på fin-öl så kanske man skulle dyka uppHoppas få till ett studiebesök med provkörning under året (våren?). Vissa kontakter har tagits och ev. blir det något event för Göteborgs café-, scrambler- och hipsterpopulation! *)
*) Förlåt mig för den slarviga schablonen, ni som läser detta och som känner er träffade. Ni vet vilka ni är!
Jag körde deras demo förra året. Så jäkla tråkig och seg hoj! Som en förvuxen elmoppe.Hoppas få till ett studiebesök med provkörning under året (våren?). Vissa kontakter har tagits och ev. blir det något event för delar av Göteborgs café-, scrambler- och hipsterpopulation! *)
*) Förlåt mig för den slarviga schablonen, ni som läser detta och som känner er träffade. Ni vet vilka ni är!
Jonathan som chefar på RGNT är faktiskt en skön kille med ett stort Racing-hjärta. De är på gång att bygga en el-racer som jag provkörde i november. Tyvärr regnade det så jag kunde inte göra en riktigt utvärdering för hojen hade halkiga gatdäck. Var sååååååååååå nära att gå i backen (vilket kommer SNART i en BIKE-krönika!) men den var klart lovande; människorna i teamet verkade kunniga och lyssnande. När jag sa att en racer måste ha riktiga komponenter handlades bromspumpar från ISR och regndäck från Bridgestone omedelbart in. Hoppas på ett nytt test snart. Så, goa människor i alla fall! I like!Kanske city-hipsters i viss mån. Men de är ju också människor! Har träffat på några i caféracer-kretsar. Vissa bryr sig bara om utseendet på hojen, andra kör faktiskt ordentligt.
Jag har träffat ett par-tre från RGNT. Hojentusiaster som vill göra en elhoj med stilelement från engelskt 1960-tal (min formulering/tolkning). Rätt mycket Triumph/Royal Enfield-stuk (tycker jag) med bl a Lucasliknande bakljus, traditionell tankdesign och limpsadel.
View attachment 480931
Seriös ansats med rejäla komponenter, inget Kina-bjäfs (som jag uppfattat det). Tillverkas i Sverige, som Surtees skrev ovan, i en gammal fabrikslokal utanför Kungsbacka.
Har provsuttit på elfordonsmässa men inte provkört. Hade chansen att provköra häromåret men tog den inte (korkat av mig, borde tagit chansen).
Du får betrakta den som en 125:a, prestandamässigt.
About Us - RGNT Motorcycles
Launched in 2019, with the aim of becoming a top-player among two-wheeler brands in the world, RGNT Motorcycles are high-quality and packed with leading innovation.rgnt-motorcycles.com
Helvette!
Vad är detta för missfoster? Tio kilo navmotor i bakhjulet, 11kw och 12 mil räckvidd parat med ett ovanligt högt pris. Ful som stryk.
Hur är en intresserad köpare skapt?
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |