Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Inte så mycket att gnälla på när det gäller skicket i alla fall!

View attachment 507984


Ha ha! Ett varv på crossbanan var tillräckligt - sedan ställer vi undan den i +40 år och låter ngn annan bryta armar och ben av sig istället.

Tom den lilla "Made i Sweden"-dekalen år kvar. Den brukade annars ryka efter första dunktankningen utan tratt.
 
En KDX 200 skulle jag tro

Ja, en KDX200 och dom brukade vara reggade. Dom såldes uteslutande som endurohojar och samtliga hade lyse.

Någon konkurrenskraftig endurohoj var det dock inte i originalutförande i alla fall. Om jag får tycka så var den liksom i en egen kategori mellan offroad och enduro.
En trevlig hoj om man inte har höga ambitioner att vinna någon veteranklass.
 
Har det skenat iväg såpass? :va
30 lökar för en kinesisk oäkting:

View attachment 508338
Nån som har kollat upp vad en original Honda går lös på!
Edit: Aha, handlare, dyrt med frakt och garantier och en marginal på 60%......
 
Har det skenat iväg såpass? :va
30 lökar för en kinesisk oäkting:

View attachment 508338


Dropshipping från Europeiskt lager:

Med i din leverans så får du också ett typintyg som du skickar in till oss. Efter det att vi har mottagit typintyget så tar det ca 2 veckor innan registreringplåt och registreringsbevis skickas över till er.



Garantivillkoren som listas på sidan inger inte förtroende.
 
Dropshipping från Europeiskt lager:





Garantivillkoren som listas på sidan inger inte förtroende.
Tänkte lägga in en printscreen på ett roligt stavfel men insåg att det kryllar av dem. Fan vad oseriöst

De anger också klarna som betalningsalternativ, men på andra ställen att de INTE använder klarna pga höga avgifter. Skulle hellre köpa direkt från en kinesisk privatperson med betalningsanmärkningar😙
 
Last edited:
OBS - prissänkt!
Vilken konstig smak det blev på morgonkaffet.

View attachment 508432

Lite dyr kanske men den där kan ju bli rätt frän.

Vore den min skulle jag montera in en rd350-motor, bättre fjädring och trådekrade hjul, helst med trumbromsar.
Stor dubbelverkande fram....
 
Blir det inte billigare och bättre om man inte köper en hoj som man omedelbart slänger 70% av?

Vad ska du köpa istället för att bygga nåt liknande?

Den där tanken, kåpan och kutsen är nog inte helt gratis och så vill man ju gärna ha en reggad identitet. Resten ska man ju inte betala för. En sån där motor i delar är ju bara värd 1 krona kilot. Hjulen kan man ju använda på ett bygge men den når ju inte samma verkshöjd.

Bättre fjädring får man väl sannolikt köpa oavsett vad man har för utgångsämne om man inte har en jäkla tur.
 
Vad ska du köpa istället för att bygga nåt liknande?

Den där tanken, kåpan och kutsen är nog inte helt gratis och så vill man ju gärna ha en reggad identitet. Resten ska man ju inte betala för. En sån där motor i delar är ju bara värd 1 krona kilot. Hjulen kan man ju använda på ett bygge men den når ju inte samma verkshöjd.

Bättre fjädring får man väl sannolikt köpa oavsett vad man har för utgångsämne om man inte har en jäkla tur.
Det är ju det, jag skulle inte bygga något liknande för allt smör i småland. Det är alldeles för mycket jobb för min del och då är det mer logiskt att ta bara lite extra ansträngning och köra amatörbyggt. Vilket jag inte heller vill göra eftersom det är för mycket jobb. Det färgar garanterat min åsikt. :)
 
Det är ju det, jag skulle inte bygga något liknande för allt smör i småland. Det är alldeles för mycket jobb för min del och då är det mer logiskt att ta bara lite extra ansträngning och köra amatörbyggt. Vilket jag inte heller vill göra eftersom det är för mycket jobb. Det färgar garanterat min åsikt. :)

Att bygga en helt ny ram är inte så lite extra ansträngning. Jag skulle nog säga att det ökar ansträngningen 3-5 gånger.
Designa och dimensionera en ram för att sedan svetsa ihop den, är nog rent av över förmågan hos väldigt många hemmamecklare.

Och om man ändå vill ha den där designen på tanken, kutsen och kåpan....
 
Att bygga en helt ny ram är inte så lite extra ansträngning. Jag skulle nog säga att det ökar ansträngningen 3-5 gånger.
Designa och dimensionera en ram för att sedan svetsa ihop den, är nog rent av över förmågan hos väldigt många hemmamecklare.

Och om man ändå vill ha den där designen på tanken, kutsen och kåpan....
Jag gillar verkligen både tanken, cutsen och kåpan! 😁
Bygga ram skulle jag aldrig ge mig på. Byta gaffel kanske skulle funka.
Nej, tänker inte köpa den ändå.
 
Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick

Foto: Liza Simonsson Utv...

H-D Euro Festival i Port Grimaud 8-11 maj

Nu börjar det närma sig för...

Norrtälje Custom Bike Show

Förra året firade Twin Club...

Harley-Davidson Euro Festival närmar sig 

8–11 maj smäller det – tiot...

Sveriges vägar blir bättre

Foto: Samuel Unéus Utvec...

Back
Top