Tänk om sossarna och MP skulle förbjuda sporthoj.com efter nästa val.
Jaja, men tänk
om.
Vad skulle ni göra då?
Gråta som TikTok-brudarna gjort?
Låta livet gå vidare?
Köra hoj lite mer?
Man kan undra lite hur det ser ut om 5-10-15 år. Har folk fortfarande en mobilliknande handenhet som de är helt beroende av och som styr deras liv?
Mammor är inte i symbios med sina nyfödda, de är i symbios med sina mobiler. Även pappor drar vagn efter hämtning på förskola med näsan i mobilen. När talar de med sina barn? När de kommer hem? Eller de pappalediga som gungar sina barn som duktiga föräldrar medan de surfar bakom ryggen helt ogenerat.
Kvinnor klagar inte på att mobilen är så stor att den knappt går ner i fickan. De håller den ändå i handen mest hela tiden. Den stora livsviktiga handväskan är nästan helt avskaffad. ”-Jag har allt i min väska! Nycklar, smink, spegel, hårborste, tamponger, bindor, glasögon och solbrillor, pappersnäsdukar, böcker, godis mm.” När hörde man det senast? Behövs inte det längre?
Det går sådär med barnuppfostran och gränssättning. ”Skolan behöver ta mer ansvar.”
Muntert värre. Jag ser en hel del när jag cyklar i förorterna framförallt. Runt hämtningstid. Ungar som springer och irrar på trottoarer medan föräldern kör vagn och har näsan i mobilen.
Mammor på badstrand, unge i vattnet…
I mitt lilla umgänge så används inte mobilen. Saker som bara är en googling bort får vara. Vi fotar inte varandra när vi ses. Saker på internet finns kvar när vi kommer hem.
Hur gick det för elallergikerna, gav dom efter för denna outsinliga källa av bekräftelse?
Debatten om alla hyenor till paparazzis? Fy vilka lågt stående människor.
Nu är alla fotografer och alla har sina kanaler.

En skrytbild? Jovars. Men den resan!