hannuse
När resan är målet
Som att märka om köttfärsen i kyldisken?Gissar att några modeller utan större uppdateringar kommer som 2025.
SD 990 och 1390 tex.
Som att märka om köttfärsen i kyldisken?Gissar att några modeller utan större uppdateringar kommer som 2025.
SD 990 och 1390 tex.
Man sätter nog året efter när den är byggd och inte när den utvecklades även hos KTM.Som att märka om köttfärsen i kyldisken?
Man kan nog inte lägga ner produktionen ett par år, sälja av lagret och sedan bara starta igång den igen.De kan väl inte börja bygga nya cyklar innan de minskat lagret en smula.
Mycket kan jag, men tyska är inte en av mina styrkor. Kan man få en grov sammanfattning?
Tips:Mycket kan jag, men tyska är inte en av mina styrkor. Kan man få en grov sammanfattning?
Det sägs att AI inte fixar danska ännu. Det är det nya Turing-testet.Tips:
Du ser en bild vart det finns text på ett språk du inte förstår. Öppna chatGPT.com på din dator, och skriv i textrutan: Översätt till svenska "och här kopierar du ganska enkelt in ett screenshot av bilden efter "tecknat. Trycka på return och avvakta några sekunder, sedan kommer texten på svenska..
Det är totalt oförskämd enkelt!
Möjligt, men det gick inte att klistra in utan att vara inloggad och jag har för tillfället inte lust att registrera mig där. Men det låter oerhört smidigt.Tips:
Du ser en bild vart det finns text på ett språk du inte förstår. Öppna chatGPT.com på din dator, och skriv i textrutan: Översätt till svenska "och här kopierar du ganska enkelt in ett screenshot av bilden efter "tecknat. Trycka på return och avvakta några sekunder, sedan kommer texten på svenska..
Det är totalt oförskämd enkelt!
Garanti är ett frivilligt åtagande från ett företag, i KTM's fall att att man lovar något (vad är oklart) om MC lämnas in för service, dvs att om mcägaren betalar varje år så erbjuder KTM något (vad är oklart). Det här kan jämföras med en vanlig hemförsäkring och det vanliga i försäkringsbranchen är att försäkringsbolaget för att minska risken i sin tur återförsäkrar sig hos andra försäkringsbolag. Att KTM valt 4 år för sitt erbjudande (sin vara) kan bero på att dom inte hittat återförsäkringsbolag som velat ställa upp för mer 4 år garanti.Senaste nytt är utökad garanti upp till 4 år på utvalda hojar såsom 790 Duke, ADV samt 1390 SD R EVO om serviceintervallerna följs och utförs på KTM verkstad, gäller nya -23, -24, -25.
Är dessa 3 modeller "svårsålda" för KTM och därmed endast en metod för att bli av med överproduktion till ett rimligtvist lågt pris.
Varför gör man inte som Honda och erbjuder 5 år eller Suzuki med 7 år.
Har man en bra produkt så ska det inte ta emot när man ska garantera kvaliteten.
Konstigt. Är det nått du upplevt från Ktm själv? Eller är det hörsägen?Man måste nog läsa KTM-s garantivillkor för att kunna bedöma vad som gäller och när. Det brukar finnas något som heter ”branschstandard” men KTM-s problem har ju historiskt sett inte varit att de saknar garantier utan hur befintliga garantier har hanterats i alla led.
Dvs när garantiärende uppstår har kunden fått bajsmacka på bajsmacka hos både återförsäljare, generalagent och tillverkare istället för en snabb och smärtfri lösning på problemet.
Därför tror i vart fall jag att det kanske inte innebär det lyft för försäljningen utan det behövs något helt annat för att förtroendet och därmed försäljningen skall återvända.
Kineshojarna typ CF-Moto har ju också 4 års garanti och det till halva priset. Och Ducati/BMW hanterar generellt reklamationer på ett sätt som gör att kunderna fortsätter att hålla sig till märket.
Japanerna ser till att det aldrig uppstår problem.
Mvh
Konstigt. Är det nått du upplevt från Ktm själv? Eller är det hörsägen?
För när jag hade min nya ktm inne på ett garaniärende var det inga problem alls att få den fixad kostnadsfritt
Det byggs motorcyklar i Mattighofen så jag på tysk TV när jag var nere i veckan.Attans, bistert läge för KTM
Man måste nog läsa KTM-s garantivillkor för att kunna bedöma vad som gäller och när. Det brukar finnas något som heter ”branschstandard” men KTM-s problem har ju historiskt sett inte varit att de saknar garantier utan hur befintliga garantier har hanterats i alla led.
Dvs när garantiärende uppstår har kunden fått bajsmacka på bajsmacka hos både återförsäljare, generalagent och tillverkare istället för en snabb och smärtfri lösning på problemet.
Därför tror i vart fall jag att det kanske inte innebär det lyft för försäljningen utan det behövs något helt annat för att förtroendet och därmed försäljningen skall återvända.
Kineshojarna typ CF-Moto har ju också 4 års garanti och det till halva priset. Och Ducati/BMW hanterar generellt reklamationer på ett sätt som gör att kunderna fortsätter att hålla sig till märket.
Japanerna ser till att det aldrig uppstår problem.
Mvh
![]() |
Motorcykelns dag firas 3 maj
Den 3 maj 2025 fi... |
![]() |
Sex nya mc-stipendiater utnämnda
Mc-stipendiet är Svedeas bi... |
![]() |
Triumph redo för terrängen
Inför 2025 lanserar Triumph... |
![]() |
Dags för hjälmbytarvecka
En mc-hjälm är färskvara oc... |
![]() |
ACEM: Låt inte motorcyklar bli en del av handelskriget
Som svar på USA:s beslut at... |
![]() |
Vi ska provköra Yamaha MT-07 med automatlåda – vad vill du veta?
John är snart på väg till S... |
![]() |
ExploreBike: Offroadkurs för äventyr
I vår lanseras offroadträni... |
Distinguished Gentleman’s Ride 18/5
Screenshot I maj är det ... |
|
![]() |
Indian-träff i Cornwall i augusti
Andra veckan i augusti håll... |
![]() |
Var femte mc-förare byter hjälm för sällan