H_____P
Trygghetsnarkoman
Nu kan det nog bli hett....
Så klart pinsamt av Trump men ändå bra väl?
Absolut men det vi väl vill nu är att USA ökar stödet till Ukraina och Europa?Med gårdagens förutsättningar ja.
Bättre kunde ju varit om Trump hade gjort lite research innan han hittar på all skit. Och om han vore ödmjuk nog och inse att han inte är unik på något sätt i Putins ögon.
Möjligen bara att Putin anser honom vara ovanligt dum och lättmanipulerad.
Trump gör nog absolut inget alls. Han gjorde ju inget åt att ryssen ramponerade en tanker med amerikanskt flygbränsle.Vad var det Trump sa? 24 timmar och Putin respekterar mig?
Och Selensky har inga kort men ändå synade han.
![]()
Ryssland avvisar tillfällig vapenvila
USA:s sändebud Steve Witkoff har landat i Moskva för att diskutera vapenvila i Ukraina, enligt ryska medier.Men Ryssland skickar samtidigt avvisande signaler, och kallar den planerade vapenvilan ett ”andrum” för Ukrainas försvar.www.di.se
Nu blir det intressant att se vad Trump gör nu när Putin visat sin rätta sida.
Tror kanske han inte bara fattat det ännu.Trump gör nog absolut inget alls. Han gjorde ju inget åt att ryssen ramponerade en tanker med amerikanskt flygbränsle.
Putin kan tänka sig att gå med på en vapenvila, men
Grundorsakerna till konflikten måste elimineras
Då får väl någon ge honom en snara.
Det är faktiskt en aspekt som saknats i tre år, skulle vilja ha den helt ofiltrerade versionen.Jag var lite nyfiken på Putins definition.
Jag tänkte att han nog ansåg grundproblemet var att Ukraina fortfarande existerade.
Nordstream landar väl i Tyskland. Vill tyskarna ha den lagad?
Tyskarna har väl inget val. De har ju stängt ner kärnkraften, och om inte landet ska gå tillbaka till medeltiden så behöver de elda något istället som ersättning till kärnkraften när det inte blåser.Nordstream landar väl i Tyskland. Vill tyskarna ha den lagad?
Vi kan ju alltid dra ett ankare över ledningen med ojämna mellanrum av "misstag".Saxat från DN:
View attachment 511968
Ser inget positivt säkerhetsmässigt för Sverige om den ledningen skulle lagas.
Vilka skulle göra det? Sverige?Vi kan ju alltid dra ett ankare över ledningen med ojämna mellanrum av "misstag".
Näää, ett skepp registrerat i Portugal eller Belize så klart! Sedan att det ligger för ankar i Karlskrona och bara åker över till Polen med okänd last lite då och då och är helt bemannat av folket från flottbasen i kkna är bara en slump. Särskilt det onödigt stora och kantiga ankaret är en slump.Vilka skulle göra det? Sverige?
![]()
Trams, Sverige söker inte konflikt eller bryr sig om rätt och fel.Näää, ett skepp registrerat i Portugal eller Belize så klart! Sedan att det ligger för ankar i Karlskrona och bara åker över till Polen med okänd last lite då och då och är helt bemannat av folket från flottbasen i kkna är bara en slump. Särskilt det onödigt stora och kantiga ankaret är en slump.
Hej jag undrar om du tror jorden är rund, hej då.Fantastiska nyheter om nu Ryssland vill laga NS2, förvånar mig inte om han tvingar USA att betala kalaset heller.
![]() |
Kör på underbara Gotland Ring med redaktionen!
Upplev drömlika Gotland Rin... |
![]() |
Gott om platser kvar till Gotland Ring Bike Week!
Upplev magiska Gotland Ring... |
Video: Bike nr 4 med Yamaha R9
I nästa nummer av Bike, nr ... |
|
![]() |
Årets MC-stipendiater utnämnda
Mc-stipendiet är Svedeas bi... |
![]() |
Fira motorcykelns dag 3 maj
Den 3 maj firas Motorc... |
![]() |
Motorcykelns dag firas 3 maj