Ska man vara orolig för Ryssland?

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Rejäl drönarattack mot Moskva inatt.
Tydligen en död.
Gissar att:
-Putler kommer hämnas detta "terroristdåd".
-Det var gjort för att visa styrka inför förhandlingarna i Saudi.

Hur ska förhandlingarna sluta?
USA och Ryssland ska få allt dom vill och Ukraina får...tada...inget?

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Rysslands vapen verkar inte räcka mer än året ut så om vi kan fortsätta stötta Ukraina ytterligare ett år så kommer nog de ryska trupperna tvingas dra sig tillbaka och lämna allt. Det här borde även Trump vara informerad om.

Sun Tzu sa nåt om att spela stark när man är svag och tvärtom. Hela det här politiska spelet skulle kunna vara vilseledande just för att bägge sidor agerar just så.

Jag har iofs inte mycket hopp till Trump men det skulle kunna vara så att dom helt enkelt spelar oeniga för att se svagare ut än vad dom är för att lura Ryssland till övermod.
Och Putin vill naturligtvis inte visa offentligt att han vet att han snart går med huvudet före in i kaklet även om han vet det.

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
Rysslands vapen verkar inte räcka mer än året ut så om vi kan fortsätta stötta Ukraina ytterligare ett år så kommer nog de ryska trupperna tvingas dra sig tillbaka och lämna allt. Det här borde även Trump vara informerad om.

Sun Tzu sa nåt om att spela stark när man är svag och tvärtom. Hela det här politiska spelet skulle kunna vara vilseledande just för att bägge sidor agerar just så.

Jag har iofs inte mycket hopp till Trump men det skulle kunna vara så att dom helt enkelt spelar oeniga för att se svagare ut än vad dom är för att lura Ryssland till övermod.
Och Putin vill naturligtvis inte visa offentligt att han vet att han snart går med huvudet före in i kaklet även om han vet det.
Jag har nog inte den tron på Trumps "Sun Tzu"-förmågor...

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
Rysslands krav införmötet i Saudi:
1. Det västerländska militära stödet till Ukraina ska stoppas. Det är oklart om det gäller USA samt allierade i Europa.
2. Världssamfundet erkänner Krim, Cherson, Zaporizjzja, Donetsk och Luhansk som ryskt territorium.
3. Den ryska kulturen, språket, kyrkan och medierna ska vara en naturlig del av Ukraina.
4. Istanbulavtalet från 2022 aktualiseras, ett osignerat avtal som bland annat innebär att Ryssland drar tillbaka trupper i utbyte mot ukrainsk nedrustning.

USA sägs ha gått med på detta.

Och för detta skall Ukraina betala USA med hälften av sina mineraltillgångar? :va

Tror det blir en bitter karamell att svälja...

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
1. Det västerländska militära stödet till Ukraina ska stoppas. Det är oklart om det gäller USA samt allierade i Europa.
2. Världssamfundet erkänner Krim, Cherson, Zaporizjzja, Donetsk och Luhansk som ryskt territorium.
3. Den ryska kulturen, språket, kyrkan och medierna ska vara en naturlig del av Ukraina.
4. Istanbulavtalet från 2022 aktualiseras, ett osignerat avtal som bland annat innebär att Ryssland drar tillbaka trupper i utbyte mot ukrainsk nedrustning.

Och för detta skall Ukraina betala USA med hälften av sina mineraltillgångar? :va

Det blir knappast någon underskrift på det där undantaget Putin och Trump då.

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika

Böj dig framåt och ta emot...

Nyheter
Rekordmånga personliga regskyltar

Under 2024 godkände Transpo...

SMC får 700.000 kronor i bidrag

Roger Berzell, generalsekre...

Brembo vinner Good Design Award

Brembo prisas för innovativ...

Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...