Idag är jag förbannad därför att...

Eurosport valde att visa en repris på en biljardmatch
istället för att visa supersport från portimao som hade dragit över tiden lite på grund av rödflagg och omstart i Superbike.
Biljardmatchen visades dessutom precis före loppet i Superbike.

När jag jobbade som väktare hade vi ett företag i en kontorsbyggnad som larmkund. Där fanns en äldre kvinna som ofta jobbade sent och alltid öppnade dörren med vredet istället för knappen vilket fick larmet att lösa ut så vi väktare gjorde utryckning.
Kostade massor för företaget.
Säkerhetsansvarige på företaget provade många saker.
Tala med tanten.
Sätta kåpa på vredet.
Sätta plombering på vredet.
Sätta stora lappar på dörren med varningar.

Till slut köpte han ett speciellt illaluktande klister till vredet som var svårt att tvätta bort om man fick det på händerna.
Det löste hon genom att ta med sej en pappersbit varje gång hon skulle öppna dörren.
Varför inte ta bort vredet ?
Eller ändra larmet så det inte gick när damen ifråga vred ?

Tvätt idag då.

View attachment 512481

View attachment 512482

Lite lat med sämstskinnet, bor i slutet av Nordeuropas lerigaste väg, så det är inte värt att vara så noga. :gnissla

Verkar ha batteritorsk dock. :(

Bra, och dåliga nyheter.
Batteriet är iaf inte problemet.

Men på något sätt så har tanklocket blivit otätt när jag monterade tankringen, och nu har jag tvättvatten i tanken. :(

1000017316.jpg

Hinka i lite t-dojja och gasa zlatan!..
Då är det "bara" att börja tappa ur tanken.
Tappar du ur i glasflaskor / burkar så ser du när det är slut på vatten och det kommer bensin.
(Innan jag skulle flyga med en privatflygare tog han en 33cl läskflaska och tappade ur lite bensin från båda vingtankarna (och förgasaren ?) för att kolla just att det inte var märkbara mängder vatten i bensinen.)

Bra, och dåliga nyheter.
Batteriet är iaf inte problemet.

Men på något sätt så har tanklocket blivit otätt när jag monterade tankringen, och nu har jag tvättvatten i tanken. :(

View attachment 512573

Då är det "bara" att börja tappa ur tanken.
Tappar du ur i glasflaskor / burkar så ser du när det är slut på vatten och det kommer bensin.
(Innan jag skulle flyga med en privatflygare tog han en 33cl läskflaska och tappade ur lite bensin från båda vingtankarna (och förgasaren ?) för att kolla just att det inte var märkbara mängder vatten i bensinen.)
Ja, så blev det ju.

Visade sig vara fullt med skit i dräneringen till tanken= ingenting med ringen att göra, bara en tillfällighet.

Nåja, nu lever den, och ren på ställen jag aldrig skulle ha putsat annars....

1000017327.jpg

Kanske inte förbannad personligt, men miljödöden drabbar oskyldiga.
1743701969524.png

Tänk på detta när ni parkerar elfordon hemma i garaget, har man bumpat över nåt gupp med bil, mc, "sparkcykel" så kan det bli värre än när man ställer ifrån sig bensinbilen med het katalysator på en torr gräsmatta.

Kanske inte förbannad personligt, men miljödöden drabbar oskyldiga.
View attachment 512702

Tänk på detta när ni parkerar elfordon hemma i garaget, har man bumpat över nåt gupp med bil, mc, "sparkcykel" så kan det bli värre än när man ställer ifrån sig bensinbilen med het katalysator på en torr gräsmatta.
Fast jag kan inte hjälpa att lite tänka att det är lite för enkelt att skylla på elbilen i detta fall. Bör inte brandmän har utbildning nog för att kunna bedöma riskerna bättre än så där? Däremot väldigt tragiskt såklart.

Fast jag kan inte hjälpa att lite tänka att det är lite för enkelt att skylla på elbilen i detta fall. Bör inte brandmän har utbildning nog för att kunna bedöma riskerna bättre än så där? Däremot väldigt tragiskt såklart.
Förvisso, det tog ju biltillverkarna 60-70 år innan bensintankarna placerades mer krocksäkert så man hoppades väl elbilskonstruktörerna hade lärt sig något av den utvecklingen.
Pansarplåt som bottenplatta löser problemet med lyftproblem och farthinder.....

Heter det fortfarande påskmust? Inte typ vårmust istället?
Var det inte något företag som tog bort namnet julmust och hittade på något annat som ska passa alla?
Det heter fantastiskt nog fortfarande Påskmust!! Tillverkad på ett bryggeri nära mig.

Kuken! Lokalhaket kastar in handduken :4skrika

Positiva i storyn var att han skickat ut annonsen lite på test men det blev hugg över förväntan och dom ville ha tillträde på 2 månader. Han har frysarna fulla till augusti och lite lägligt fick vi hem en till frysbox häromveckan..

Enda hoppet är att dom nya levererar, annars är det fan kört med vettig restaurang hemmavid med fullständiga rätterajjts =/

Förvisso, det tog ju biltillverkarna 60-70 år innan bensintankarna placerades mer krocksäkert så man hoppades väl elbilskonstruktörerna hade lärt sig något av den utvecklingen.
Men pansarplåt hjälper inte i den oavbrutna kampen minska vikten, då ska den väl vara i kolfiber ? Men SAABs och Volvos krockkofångare bara försvann ju. Så pansarplåt i botten är lika oaktuellt som att inte bebygga områden med risk för översvämning inom 100 år.

Citroën placerade den under baksätet redan 1955.

Mvh

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...