Fast hade jag en de tomaso då skulle jag nog vilja ha en +500 kubiktums ståtstångare bara för sakens skull.
Med 526cui Hemi kanske?
http://www.garaget.org/?car=40839
Fast hade jag en de tomaso då skulle jag nog vilja ha en +500 kubiktums ståtstångare bara för sakens skull.
Pantera med V8 från BMW funkar också:
//Johan
Vad man har råd med eller inte beror ju på vad man har för tillgångar och vilka prioriteringar man har möjlighet att göra.
Alla vet ju vad Ferrari är och att det är en dyr, exlusiv bil. Men vad är egentligen fakta och vad är skrönor. Min uppfattning är att hos Ferrarifolk så är det vedertaget är att man ska sätta undan 100kkr per säsong för driftkostnader och service. Sen kan man ju ha otur och något kan haverera och då kan det bli hur dyrt som helst. Men hur är det egentligen? Om man meckar själv? Hur är tillgången på begagnade delar t.ex.?
Behövs det mycket specialverktyg etc?
Man kan ju anta hur det är men hur ser det ut i verkligheten?
Därför ställde jag en fråga här på sporthoj ifall det fanns någon som äger en eller om det finns någon annan som VERKLIGEN VET något.
Jag är som sagt inte intresserad av spekulationer eller antaganden eller gissningar utan någon form av fakta.
...låter lite som att det mest handlar om märkesnoja om du frågar mig...
Är det inte bättre att du letar reda på en specifik bil du verkligen brinner för...
...istället för att haka upp dig på hur märket på huven ser ut?
Ska man ha storlek är det lika bra att gå all in. 1000 cui från Sonnys Racing Engines.
http://www.sonnysracingengines.com/engines/sar-1005-2150-hp-new-for-2012
Eller så köper du en Porsche.. Att köpa en fin 993 är bra investerade pengar. Plus att det är en bil som tål att användas dagligen
Men alltså... Du vet inte i dagsläget vilken bil du vill ha, bara att det ska vara en ferrari och att den ska vara någorlunda ekonomisk för en sådan Du vill med andra ord bara ha en bil av rätt märke, resten är lite skit detsamma så länge den inte ruinerar dig? Köp en replika och hävda att det är en riktig ifall någon du vill impa på undrar.
Hade det varit en fråga i stil med "jag vill ha en 355 för de är så underbart vackra och går som skållade troll, men har jag råd med den?" hade jag väl kunnat förstå det, men bara "Vilken ferrari ska jag ha? Jag vill ha en ferrari!" låter lite som att det mest handlar om märkesnoja om du frågar mig... Är det inte bättre att du letar reda på en specifik bil du verkligen brinner för (antingen på grund av att den är snygg, att den går bra, att den låter fantastiskt eller något helt annat kriterium) och skaffar en sådan (eller en helt annan bil med samma egenskap du söker) istället för att haka upp dig på hur märket på huven ser ut?
Nej, den 328..........
Jag måste nästan kommentera det.
Även om jag omöjligen kan se detta för just Ferrari, men det är ju objektivt, så känner jag igen det lite grann.
Nu har inte jag ekonomi att prioritera roliga bilar öht, och kommer förmodligen aldrig att ha det så länge jag ha racingdrömmar på 2 hjul (the sky is the limit för den budgeten också).
Men jag har en grym förkärlek för Porsche. De har, ändå från början och till nu med 997 Turbo, GT3, GT2 osv andats "FUNKTION" och "våldta mig" på ett sätt inga andra märken gör för mig.
Eller så köper du en Porsche.. Att köpa en fin 993 är bra investerade pengar. Plus att det är en bil som tål att användas dagligen
Eller så sparar du verkstadspengen, lägger det på värdeminskning istället och köper en sån här:
http://www.blocket.se/trelleborg/Porsche_996_911_Turbo_unik_SpeedArt_490HK_38714708.htm?ca=14&w=3
Eller så sparar du verkstadspengen, lägger det på värdeminskning istället och köper en sån här:
http://www.blocket.se/trelleborg/Porsche_996_911_Turbo_unik_SpeedArt_490HK_38714708.htm?ca=14&w=3
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|