Ägandekostnad Ferrari

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Om du vill ha roligt, & inte köra M3 CSL ;) skulle jag kika närmare på t.ex

Maserati
http://www.blocket.se/stockholm/Maserati_Spyder_Cambiocorsa_16308017.htm?ca=11&w=3

http://www.blocket.se/goteborg/Maserati_3200_GT_24476788.htm?ca=11&w=3
Billigare ägande & mindre slantar.

Fast vill man verkligen pynta 280 000 för en bil som ser ut som den kommer från Korea?

800px-Hyundai_Coup%C3%A9_J2.JPG

5460820784.jpg

Om du vill känna dig lite yngre och kan tänka dig en liknande :rolleyes: bil så finns det ett bra substitut. Den är liksom 355:an Italiensk, 2-sitsig, hardtop, motorn bak(mittmotor) och dessutom "något" billigare att äga. I med en turbo, lite chassieförbättringar och du får mycket ”bang for the buck”. :)

Och man får också intrycket av att man är 19 och saknar finess. Vill man ha en ferrari så är säkerligen en stor anledning till köp att man INTE vill "i med en turbo" och göra "lite chassiförbättringar" eftersom man får prestanda redan från början.

Till TS: Har du pengarna och det känns rätt så ser jag ingen anledning till tveksamhet. 355an är en av Ferrari mest stilfulla modeller i mina ögon.

Last edited:

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Africa Twin
Tycker helt klart du ska köpa dig en italiensk sportkärra då du inte verkar romantisera ägandekostnaderna som vissa andra gör.:tummenupp

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=196698

Bränsleförbrukning, skatt och försäkring är inte ens intressant i ditt fall. Kapitalkostnad, värdeminskning och service är däremot de stora posterna, men det har du ju redan en god insikt i.

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Vad köpte Swedie för 500 hästarskärra till slut?
z350 dvs han fega ur.

Kul om nån bränner 500 000 på en bil dom använder några helger om året blir det ett jävla liv. om nån bränner 1500 000 på ett lantställe dom använder några helger om året anses det vara ett fynd..

Dock skulle inte jag köpa en ferari då man dels betalar massa pengar för märket dels är den inte tillräckligt "galen"

Vad jag skulle köpa? Ja de får vi väll se om 10 år :D

Goxx

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2008
Hoj
MT-09 2020
köp 355an nu, det är den snyggaste röda bilen som dom gjort :)
Hade jag haft en slant över så skulle det stå en sån utanför mitt fönster utan tvekan.
God natt

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Hoj
Nein
Kul om nån bränner 500 000 på en bil dom använder några helger om året blir det ett jävla liv. om nån bränner 1500 000 på ett lantställe dom använder några helger om året anses det vara ett fynd..

Det är ju inte så konstigt. Ett lantställe äger du över lång tid, värdeminskningen är försumbar. Snarare ökar värdet. Bilar, båtar och hojar är ytterst sällan investeringsobjekt.

sven666

~Live fast - Die~ its ADHD and i like it
Gick med
14 Oct 2003
Hoj
ITALIA
har du råd så köp, själva bilen är ju bara en liten del av vad du ger dig in på :tummenupp skitkul med allt runtomkring oxå.

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning