Äger ni eller banken hojen!

MC Doktorn

Guest
jojjo skrev:
cash is king,klart man äger hojjen. :yoparty

De flesta har lån på sina hojar? och hela sveriges befolkning e ju upplånade överöronen ett hojköp är relativt små pengar som man kan betala tillbaks relativt snabbt.

De e en fråga om prioritering vissa lånar till hus andra till bilen etc.
Jag kan unna mig allt jag vill + tillbehör och har det mycket bra jag :tummenupp även med lån. :D

Den sura degen måse väl ändå vara försäkringen typ 13000 helår sucks
man kanske skulle bilda försäkringsbolag :yoparty

Last edited:

sportarn

Team Gasar tills det rasar!
Gick med
20 Apr 2004
Hoj
Yamaha R1-00 *såld*
2ono skrev:
banken erbjuder SBAB lån så de e väl staten som äger huset och därmed e de väl jag som äger hojen eg nog om detta!!!!
Nu hänger jag inte med. SBAB är en bank och bankerna lånar pengar av riksbanken alltså staten för att låna vidare ut till konsumenterna. Tycker det är intressant eftersom jag pluggar ekonomi därför kunde jag inte släppa det.

sportarn

Gick med
20 Apr 2004
Hoj
Yamaha R1-00 *såld*
gurra snurra skrev:
JAG ÄGER MINA HOJAR OCH INTE NÅN ANNAN!!!!!!!!För övrigt skiter jag i vem som äger din hoj :kocko .

snacka om wannabe flådiga idioter :7peta

Skaffa er ett eget liv och ge fan i mina hojar :finger
Hade man väntat sig något annat svar från Gurra? :kocko

TouchMan65

Guest
Kanske lite sent, men: JAG kommer att äga min hoj jag köper - lika mycket som jag äger min bil och större delen av min lya.

Så banken har inget med mig att göra. Klarar det bäst själv!

:tummenupp :tungan :yoparty :banana :fakta :hoppa :ajjabajja :squid :skrattaåt

MC Doktorn

Guest
sportarn skrev:
Nu hänger jag inte med. SBAB är en bank och bankerna lånar pengar av riksbanken alltså staten för att låna vidare ut till konsumenterna. Tycker det är intressant eftersom jag pluggar ekonomi därför kunde jag inte släppa det.
SBAB är väl ingen bank utan bankoberoende bolåneinstitut (Sveriges Bostadsfinansieringsaktiebolag ) som lånar pengar av riksbanken men håller även på med värdepapper.

sportarn

Gick med
20 Apr 2004
Hoj
Yamaha R1-00 *såld*
2ono skrev:
SBAB är väl ingen bank utan bankoberoende bolåneinstitut (Sveriges Bostadsfinansieringsaktiebolag ) som lånar pengar av riksbanken men håller även på med värdepapper.
Jo, det stämmer bra det. Men det du skrev var att staten ägde banken och det var det som jag undrade över.

Jocke K

Glad Medlem
Gick med
10 May 2004
Hoj
R1 06 & R6 00
Jag är nog också lite gammalmodigt. Jag köper mina leksaker för pengar som jag har sparat.. Min målsättning är att ha låga fasta kostnader, och då blir det pengar över..

Olander

Olander
Gick med
12 Jan 2005
Hoj
CRF 450 X / R1
Hojen är min och bara min, bilen är min för det är ingen annan som vill ha den, huset tillhör banken :( , men det är nog så för de flesta..

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Här är en mer intressant fråga..

Äger Ni eller Banken ert hus / bostadsrätt? :)

PS: jag äger hojjen, & bilarna...känns rätt bra att inte fogden kan komma & knacka på dörren... :tummenupp

sandstream

Guest
HönaPower skrev:
Här är en mer intressant fråga..

Äger Ni eller Banken ert hus / bostadsrätt? :)

PS: jag äger hojjen, & bilarna...känns rätt bra att inte fogden kan komma & knacka på dörren... :tummenupp
Banken äger huset, lite svårt att spara ihop till en nybyggd villa i Stockholmsområdet.

sportarn

Gick med
20 Apr 2004
Hoj
Yamaha R1-00 *såld*
johanp skrev:
och bor hos päronen medans man jobbar de 3-4första åren och inte har några andra utgifter eller tidigare skulder.... :huvet

edit: hojen e min
Ja, men börjar du jobba när du är 19 så brukar man ju aldrig köpa hus innan man är mellan 25-30 så då har du nåra år o spara på.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln